جدیدترین مطالب

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

هرج و مرج در فرودگاه دبی/ کنسلی ۱۴۰۰ پرواز در ۵ روز

هرج و مرج در فرودگاه دبی ادامه دارد. فرودگاه بین المللی دبی ۳ روز پس از سیل، همچنان با هرج و مرج ناشی از کنسلی پروازها روبه‌رو است و تلاش برای پاکسازی و بازگشایی باندهای فرودگاه ادامه دارد.

نخست‌وزیر مصر: هدف ما رسیدن به صادرات سالانه به ارزش ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ است

«مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر اعلام کرد که دولت با شوراهای صادرات موافقت کرد که نرخ رشد صادرات را ۱۵ درصد افزایش دهد تا به هدفی که سالانه ۱۴۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده ایم، محقق شود.

ببینید | عصبانیت شدید مجری شبکه اینترنشنال از آتش زدن پرچم آمریکا در ایالات متحده

مجری اینترنشنال گفت: وحشتناک است که مردم آمریکا، پرچم خودشان را آتش می‌زنند و شعار “مرگ‌برآمریکا” می‌دهند و از آن طرف پرچم محور مقاومت را روی دستانشان بالا می‌برند! این، آدم را نگران می‌کند! منبع: بیسیمچی مدیا

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.
Loading

سه خطر مهم برای رژیم صهیونیستی در ۲۰۱۸

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: مرکز پژوهش‌های امنیت قومی رژیم صهیونیستی ارزیابی استراتژیکی را از خطراتی که این رژیم در سال جدید میلادی با آن مواجه است، انجام داد.

مرکز پژوهش‌های امنیت قومی اسرائیل در این ارزیابی تأکید دارد که خطر جنگ علیه جبهه شمالی اسرائیل علیه سه قدرت اصلی شامل ایران، حزب الله و دولت سوریه جزو نخستین تهدیدات است. ایران نیروی نظامی در خاک سوریه دارد.

براساس این ارزیابی، وقوع جنگ با حماس در نوار غزه دومین تهدید بزرگ علیه اسرائیل است و احتمالا به دلایلی مربوط به وخامت اوضاع امنیتی در نوار غزه یا سختی‌هایی در اجرای توافق آشتی و تنش درباره مساله قدس و بحران اقتصادی رخ بدهد.

 اما تهدید سوم درباره داعش است که به رغم شکست در عراق و سوریه به مرزها با اسرائیل نزدیک شده است.

 این ارزیابی نشان داد که داعش فعالیت‌هایش را به جنوب سوریه در مرز با جولان و سینا منتقل کرده است و حضور داعش در این دو منطقه برای اسرائیل خطر محسوب می‌شود.

 این مرکز به رکود در روند مذاکرات فلسطین و اسرائیل اشاره و تأکید کرد که اسرائیل در ایجاد “واقعیت امنیتی نسبتا مناسب” موفق بوده است.

 این مرکز در کنار ارائه این تهدیدات پیشنهاداتی نیز برای مقابله با آن ارائه کرده است. درباره ایران در شمال در این گزارش تأکید شده که اسرائیل مجبور است در درازمدت از طریق ادغام فعالیت‌های نظامی و استراتژیک و تعامل با دشمنان از یکسو و روسیه از سوی دیگر مقابله کند. اسرائیل برگ برنده مهمی دارد که در قدرتش برای برهم زدن ثبات اوضاع در سوریه نهفته است. 

کارشناسان این مرکز معتقدند که اسرائیل باید تفاهم‌های رسمی با آمریکا و استراتژی مشترک در قبال تهدیدات ایران در خاورمیانه را روشن کند. این استراتژی بر سه هدف استوار است: ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و مقابله با فعالیت‌های ایران برای برهم زدن ثبات منطقه و ممانعت از تقویت قدرت ارتش ایران.

 درباره پرونده فلسطین، کارشناسان این مرکز پیشنهاد می‌دهند که از قدرت اسرائیل و آمادگی کشورهای عربی برای ایفای نقش در روند سیاسی و همبستگی رئیس‌جمهوری آمریکا با اسرائیل برای رسیدن به توافق صلح تاریخی با فلسطینی‌ها بهره‌برداری شود.

 عاموس یدلین، رئیس این مرکز روز دوشنبه این ارزیابی استراتژیک را به روون ریولین، رئیس اسرائیل ارائه کرد. ریولین تأکید کرد که براساس این ارزیابی باید بار دیگر برای ازسرگیری روند سیاسی با فلسطینی‌ها و شکست رکود در این روند تلاش کرد.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *