جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی لغو شد

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش دادند که جلسه کابینه جنگ این رژیم برای بررسی توافق مبادله اسرا با حماس لغو شده است.

Loading

پشت پرده پرداخت “یارانه گرانی” در عربستان

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – رسانه ها: روزنامه الشرق قطر در گزارشی با اشاره به وضعیت ناگوار اقتصادی عربستان نوشت: محمد بن سلمان شاه سعودی برای ساکت کردن صدای مردم خشمگین عربستان به پرداخت "یارانه گرانی" متوسل شد.

روزنامه الشرق قطر در گزارش خود آورده است: شکایت های مردم و مهاجران خارجی ساکن عربستان به خاطر گرانی و حقوق و دستمزدهای پایین از بیش از دو سال پیش تاکنون در کشور نفت‌خیز عربستان ادامه دارد.

درپی تصمیم اخیر مسئولان سعودی برای افزایش قیمت بنزین و گذشت پنج روز از ابراز خشم مداوم سعودیها در شبکه اجتماعی توییتر به این مسئله، شاه سعودی روز گذشته دستور پرداخت یارانه ماهیانه گرانی به مبلغ 1000 ریال سعودی (268 دلار) برای حقوق بگیران کشوری و لشکری به مدت یکسال و پرداخت 5 هزار ریال پاداش به نظامیانی که در مرزهای عربستان با یمن – در چارچوب تجاوزگری سه ساله عربستان به این کشور – می جنگند، صادر کرد.

شاه سعودی همچنین دستور پرداخت یارانه حقوق بازنشتگی به مبلغ 500 ریال را برای یکسال و افزایش کمک هزینه دانشجویان به میزان 10 درصد را به مدت یکسال صادر کرد.

وی همچنین دستور داد که بخش خدمات بهداشتی و آموزشی خصوصی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد.

ناظران اوضاع عربستان معتقدند: هدف از دستورات اخیر شاه سعودی راضی کردن شهروندان است زیرا مسئولان سعودی نگرانی هستند که خشم رو به افزایش مردم عربستان در فضای مجازی جنبه عملی به خود بگیرد زیرا “عدم کفایت حقوق و دستمزد” زبان حال سعودیها در طول سالهای گذشته در شبکه های اجتماعی بویژه توییتر بوده است تا از این طریق، شاید مسئولان سعودی صدای آنها را بشنوند، ولی درب هنوز بر همان پاشنه می چرخد و اوضاع تغییری نکرده است.

بعد از این سالها، فقط دیروز بود که شاه سعودی دستورات یاد شده را صادر کرد. این دستورات هم بعد از آن صادر شد که –براساس ویدئوی منتشر شده در برخی رسانه ها- یک شهروند سعودی در اعتراض به افزایش قیمت ها، یک پمپ بنزین را آتش زد.

کاربران سعودی در شبکه های اجتماعی نیز هفته گذشته دو هشتگ با عنوان “رسما قیمت بنزین بالا رفت” و “حقوق و دستمزد کفایت نمی کند” به راه انداختند.

کاربران در این هشتگ ها از بی توجهی مسئولان سعودی به خواسته های مردم و اعمال ریاضت اقتصادی بر آنها – درحالی که برخی شاهزادگان سعودی میلیون ها دلار برای خرید قصر و کشتی تفریحی و تابلوهای هنری هزینه می کنند – انتقاد کردند.

افزایش قیمت بنزین از روز اول سال جدید میلادی در عربستان کلید خورد و شاهد افزایش 82 تا 126 درصدی براساس نوع بنزین بود. حال این سوال مطرح است که آیا 1000 ریال “یارانه گرانی” برای حقوق بگیران برای مردم کفایت می کند؟ یا ما شاهد پنجمین دور به راه افتادن هشتگ “حقوق کفایت نمی کند” در توییتر خواهیم بود. کاربران سعودی این هشتگ را برای اولین بار در سال 2013 میلادی به راه انداختند و در سال 2015 و 2016 و اوایل سال 2018 میلادی دوباره به جریان انداختند.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *