جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

زاخارووا: زلنسکی جان شهروندان اوکراینی را با پول کشورهای غربی معامله می‌کند

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی با انتقاد شدید از بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری اخیر آمریکا به اوکراین، گفت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین جان شهروندان این کشور را با پول مالیات‌دهندگان کشورهای غربی معامله می‌کند.

Loading
مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد

اقتصاد؛ تهدید اساسی امنیت ملی آمریکا

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – گزارش: مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا وضعیت مالی کشورش در بلندمدت را موضوع مهمی خواند که در قالب تهدیدهای موجود علیه این کشور به آن پرداخته نشده است. به گفته دانیل کوتس، رشد روزافزون بدهی 20.6 تریلیون دلاری آمریکا، وضعیت ناپایداری ایجاد کرده که برای امنیت ملی و اقتصادی این کشور تهدیدی اساسی است.

دانیل کوتس پیش از قرائت گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی این کشور که به ارزیابی تهدیدات جهانی می‌پردازد، در جلسه استماع کمیته اطلاعات سنای این کشور، به موضوع تهدیدات داخلی پیش روی آمریکا از جمله در حوزه اقتصادی پرداخت.

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا با اشاره به تهدیدات گسترده جهانی برای کشورش اظهار داشت: تهدیدات جهانی زیادی وجود دارد که می توان درباره آنها بحث کرد، اما می خواهم سخنان خود را با اشاره به تهدیدات اقتصادی پیش روی آمریکا پایان دهم. چرا که در حال حاضر، فرایند سیاسی سرکش آمریکا، به ویژه در خصوص بودجه فدرال، توانایی ما در دفاع مناسب از کشورمان را هم در کوتاه مدت و هم در بلند- مدت تهدید می کند.

کوتس با اشاره به تعطیلی‌های اخیر دولت ترامپ اظهار داشت: تنها در دو ماه گذشته، ما برای دو مرتبه شاهد تعطیلی دولت بوده ایم. موضوعی که می تواند دشواری اجرای ماموریت‌های سازمان‌ها و نهادها و همچنین هزینه انسانی این فرایند بر نیروها را دو چندان کند.

سیاستمدار کهنه کار آمریکایی درباره تهدیدات مالی نیز اظهار داشت: با این حال، وضعیت مالی بلندمدت آمریکا موضوع مهم‌تری است که به آن پرداخته نشده است. در حال حاضر، بدهی کشور بیش از 20.6 تریلیون دلار است که همچنان در حال افزایش می‌باشد. این وضعیت قابل دوام نیست و برای امنیت ملی و اقتصادی ما تهدیدی اساسی به شمار می رود.

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا افزود: مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک، اولین کسی بود که بدهی ملی را به عنوان بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت ملی آمریکا توصیف کرد. از آن زمان، افراد زیادی از رهبران امنیت ملی از هر دو حزب به وی پیوسته‌اند که از جمله آنها می‌توان به مادلین آلبرایت و هنری کیسینجر، وزرای سابق امور خارجه و همچنین، باب گیتس و لئون پانتا، وزرای سابق دفاع اشاره کرد. ضمن آنکه جیمز متیس، وزیر دفاع فعلی ما نیز با این ارزیابی موافق است.

کوتس در پایان سخنان خود اظهار داشت: بسیاری از شما می‌دانید که من در آخرین دوره حضورم در سنا، وقت زیادی صرف این موضوع کردم، اما متاسفانه این مشکل همچنان در حال تشدید است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *