جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن: عربستان برای اولین بار آماده است اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسد

بایدن گفت «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشورهای عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

Loading

اینفوگراف؛ یک سال سیاست خارجی ترامپ

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: خبرگزاری فرانسه با گذشت یک سال از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، سیاست خارجی وی را در موضوعاتی چون مسائل جهانی، قراردادهای تجاری، ممنوعیت ورود مهاجران و تهدیدش به خروج از توافق هسته ای با ایران به تصویر کشید.

این خبرگزاری در اینفوگرافی که روز شنبه در توییترش منتشر کرد، در تشریح سیاست های  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  در جهان به موضوعاتی همچون جلوگیری از ورود همه مهاجران به آمریکا،خروج از توافق آب و هوایی پاریس و تهدید به خروج از سازمان جهانی تجارت اشاره کرده است.

بازتوییت یک ویدیوی منتسب به یک گروه راست افراطی گرا مخالف مسلمانان در انگلیس، توقف مذاکرات «مشارکت سرمایه گذاری و تجارت ترانس آتلانتیک (TTIP )» در حوزه اتحادیه اروپا و مخالفت با تحریم های روسیه توسط کنگره آمریکا از جمله سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در اروپا بوده است.

طبق این گزارش ترامپ در حوزه آسیا نیز کره شمالی را تهدید به «نابودی کامل» و خروج از توافق ترانس پاسفیک (TTP) کرد.

سیاست رئیس جمهوری آمریکا در حوزه خاورمیانه شامل تحریم های جدید و تهدید به خروج از توافق هسته ای ایران بوده است.

ممنوعیت سفر از شش کشور عمدتا مسلمان و افزایش نیروهای آمریکایی در سوریه و افغانستان از جمله سیاست های ترامپ این منطقه بوده است.

در گزارش فرانس پرس همچنین از به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس) به عنوان پایتخت اسرائیل به عنوان یکی دیگر از سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در حوزه مسائل خاورمیانه و آفریقا و در مورد مسائل مربوط به کرانه باختری یاد شده است.

سیاست ترامپ در قاره آمریکا شامل دستور ساخت دیوار مرزی با مکزیک و مذاکرات دوباره درباره نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) میان کانادا، مکزیک و آمریکا بوده است.

ترامپ چرایی پذیرش مهاجر از کشورهای هاییتی و السالوادور را زیر سوال برده است. استفاده از واژه «چاه توالت» در باره آنها انتقادهای فراوانی را برانگیخت و به خشم منتقدان مهاجر ستیزی دامن زد.

منبع:ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *