جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

اوربان: ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در اظهاراتی با بیان اینکه رهبران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مناقشه بین مسکو و کی‌یف را مساله خود می‌دانند و خطرات ناشی از دخالت بیشتر در آن را در نظر نمی‌گیرند، هشدار داد که ناتو تنها یک قدم با اعزام نیرو به اوکراین فاصله دارد.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

Loading

وزیر جدید امور خارجه آمریکا در یک نگاه

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: اختلافات عمیق میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و رکس تیلرسون وزیر خارجه برکنار شده این کشور که از همان ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید مشهود بود، سرانجام باعث کنار گذاشتن مدیر شرکت نفتی اکسون موبیل از کابینه شد.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه رکس تیلرسون را از وزارت خارجه برکنار و مایک پمئپو رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را جانشین وی کرد.

تیلرسون میانه رو از زمان تشکیل دولت ترامپ در کابینه حضور داشت، اما از همان ماههای اول خبرها از اختلاف نظر وی و ترامپ حکایت داشتند و صحبت ازبرکناری وی بود.برخی رسانه ها حتی از فشار برخی کشورهای خارجی از جمله امارات از طریق یک بازرگان برای جابجایی تیلرسون از وزارت خارجه خبر داده بودند.

رکس تیلرسون، (Rex Tillerson)، زاده 23 مارس 1952 ایالت تگزاس، دولتمرد و مدیر کسب و کار آمریکایی و شصت و نهمین وزیر امور خارجه این کشور بود که از یکم فوریه 2017 در این سمت مشغول به فعالیت بود. تیلرسون از سال 2006 تا 2016 رئیس هیات مدیره، و مدیر ارشد اجرایی ابرشرکت اکسون‌ موبیل بود.

تیلرسون در 31دسامبر 2016 از مدیریت اکسون موبیل استعفا داد و بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به عنوان وزیر خارجه این کشور معرفی و منصوب شد.

اما از همان ماه های ابتدای ورود خود به وزارت خارجه آمریکا، متوجه اختلافات عمیق خود با رئیس جمهور ترامپ تندرو و تیم امنیتی وی شد که از آن جمله می توان به اختلاف نظرهای این دو درباره مسائل ایران، کره شمالی و تحولات عربستان اشاره کرد.

مایک پمپِیو (Mike Pompeo) که پیش از جانشینی تیلرسون ریاست سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا) را بر عهده داشت، رسانه های آمریکایی وی را یکی از تندروهای کابینه ترامپ می شناسند. پمپئو عضو جنبش تی‌پارتی در حزب جمهوری‌خواهان آمریکا است و در سمت راست طیف سیاسی جمهوری‌خواهان قرار می‌گیرد. او همچنین عضو انجمن ملی اسلحه، گروه لابی گسترش استفاده از سلاح گرم در آمریکا می باشد.

پمپئو با بستن بازداشتگاه گوانتانامو مخالف بوه و معتقد است که روحانیون مسلمانی که حملات تروریستی رابشدت محکوم نمی‌کنند، «همدست» تروریست‌ها هستند.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *