أحدث المقالات

۱۲ نکته مهم درباره عملیات وعده صادق/ تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند ژئوپلیتیک را رام سازد!

آرش رئیسی نژاد کارشناس مسائل ژئوپلیتیک با انتشار پیامی به 12 نکته مهم در خصوص عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: اگر ضربۀ شوک‌آور مبتنی بر حملۀ پیش‌دستانه، ستون استراتژی تل‌آویو بوده، پیشروی تدریجی در محدودۀ منطقۀ خاکستری کلیدِ استراتژی‌ ایران است. به یاد داشته باشید که تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند ژئوپلیتیک را رام سازد!

گزارش امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر «ابراهیم رئیسی» رییس جمهور به پاکستان گفت : هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که ایران همسو با سایر کشور‌های جهان، گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است.

هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس با اشاره به اقدامات ارتش یمن در جنگ غزه گفت: هیچکس نمی توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید.

Loading

سناریوی عاری از منطق حمله شیمیایی در سوریه

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – گزارش: در کمتر از 24 گذشته بیشتر رسانه ها خبر حملات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه را به عنوان مهم‌ترین خبر منطقه روی خروجی خود قرار دادند، خبری که اولین بار رسانه‌های غربی و عربی حامی مخالفان دولت دمشق آن را رسانه‌ای کردند.

اتهام‌زنی جدید غربی‌ها و دیگر حامیان گروه‌های تروریستی علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در حالی بود که ارتش سوریه در آستانه آزادسازی کامل غوطه شرقی و احتمال باز‌پس‌گیری شهر دوما در روزهای آینده است.
از این رو به نظر می‌رسد حامیان گروه‌های تروریستی همچون گذشته تلاش می‌کنند با طرح سناریوی تکراری استفاده از سلاح شیمیایی و متهم کردن نظام سوریه دست به نجات تروریست‌ها و دستیابی به اهداف نامشروع خود دارند.
ارتش سوریه ظرف یک ماه اخیر در برترین شرایط، عملیات پاکسازی غوطه شرقی را به پیش ‌برد و ظرف هفته‌های اخیر با ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج غیرنظامیان از غوطه، تا کنون ده‌ها هزار نفر از ساکنان این مناطق را از جهنم تروریست‌ها نجات داده است.
در این میان گروه تروریستی جیش الاسلام که از حمایت عربستان برخوردار است، برخلاف توافق گذشته برای خروج از دوما در ازای آزادی اسرا، به بهانه‌های مختلف و پیش‌شرط‌های گوناگون، باوقت کشی حاضر نشد به طور مسالمت‌آمیز نیروهای خود را از دوما خارج کند.
این گروهگ تروریستی طی روزهای گذشته هم با حمله خمپاره‌ای به شهر دمشق باعث شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان در این شهر شده بود.
سناریوی ساختگی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی یکی از حربه‌هایی است که در هفت سال گذشته هر بار که ارتش سوریه در عرصه میدانی دستاوردهای بزرگی را کسب کرده، مورد استفاده گروه‌های تروریستی قرار گرفته است تا پیشروی نیروهای سوری را متوقف نماید. سال گذشته و پس از پیروزی های ارتش سوریه در حلب، گروه‌های تروریستی مدعی حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون در ادلب شدند که به همین بهانه آمریکا پایگاه هوای الشعیرات سوریه را هدف ده‌ها فروند موشک قرار داد. ادعایی که تا به امروز اثبات نشده است.
وزارت خارجه روسیه امروز درباره پیامدهای هرگونه حمله خارجی به سوریه با متهم کردن دمشق در حمله شیمیایی اخیر در دوما هشدار داد. رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش از سعودی‌ها خواسته بود برای ماندن نظامیان این کشور در سوریه پول خرج کنند. پیش شرطی که با اعلام تصمیم ترامپ برای تمدید حضور نظامیان آمریکا در سوریه به نظر می‌رسد، ریاض با آن موافقت کرده است.
ترامپ امروز نیز دمشق را به تلافی کردن این حملات در حالی که هنوز سندیت آن تایید نشده تهدید کرد. ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی در حالیست که پانزدهم فروردین امسال منابع سوری از کشف اسناد حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی همزمان با عملیات ارتش در این مناطق خبر داده بودند.
به گفته این منابع، نیروهای ارتش چندین بیمارستان میدانی تروریست‌ها را در شهرک‌های عربین و عین‌ترما پیدا کردند که حاوی مدارک و اسنادی بود که همکاری یک سازمان آمریکایی با تروریست‌ها و حمایت مالی از آنها را مورد تأکید قرار می‌دهد.
ماه گذشته نیز ارتش سوریه کارگاهی متعلق به تروریست‌ها را کشف کرد که به گفته نظامیان سوری در آن امکان ساخت مواد منفجره و مواد شیمیایی سمی با استفاده از کتاب‌هایی با مُهر پادشاهی عربستان سعودی وجود داشت. دولت سوریه در برابر این اتهام زنی ها تاکید کرده است در شرایطی که ارتش این کشور در غوطه دست بالا را دارد، نیازی به استفاده از چنین سلاح هایی ندارد و اصولا سوریه از سال 2013 و با خروج تمامی تجهیزات شیمیایی این کشور تحت نظارت سازمان ملل به خارج، سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.
حال باید منتظر ماند و دید حامیان تروریست ها در برابر پیروزی‌های دولت سوریه و محور مقاومت چه گزینه دیگری را روی میز می‌گذارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *