أحدث المقالات

ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود

پایگاه نظامی امنیتی جاسوسی نواتیم اسرائیل یکی از چند هدف مشروع نیروهای انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» بود که با خسارات جدی مواجه شد. این پایگاه آشیانه مهم‌ترین پرنده‌های تحت مالکیت اسرائیل از جمله F35،هرکولس C130 و هواپیماهای تجاری و دولتی از جمله بویینگ 707 است. نواتیم در جنوب اسرائیل با فاصله 1100 کیلومتری از خاک ایران قرار دارد. پایگاهی است که مبدا حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود. منبع: دانشجو

Loading

تعرفه‌های آمریکا تاثیر محدودی بر اقتصاد چین دارد

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:دو موسسه معتبر رتبه بندی بر این باورند که تعرفه‌های تجاری آمریکا تاثیر محدود و ناچیزی بر اقتصاد چین خواهد داشت.

موسسات رتبه بندی مودی و فیچ امروز چهارشنبه اعلام کردند که تعرفه‌های تجاری آمریکا علیه چین تاثیر محدود مستقیمی بر اقتصاد چین خواهد داشت و به احتمال زیاد دو طرف به یک راهکار مسالمت آمیز از طریق مذاکره دست خواهند یافت.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین سه شنبه در سخنانی قول داده است که اقتصاد این کشور باز و آزادتر شود و تعرفه های واردات محصولات و کالاهای مختلف از جمله خودرو کاهش پیدا کند.

اظهارات رئیس جمهور چین در شرایطی است که تنش های تجاری در روابط پکن و واشنگتن همچنان رو به افزایش است و دو طرف تعرفه های تجاری سنگینی را علیه یکدیگر وضع کرده اند.

موسسه مودی در گزارشی اعلام کرد: انتظار می رود که آمریکا و چین از تشدید منازعات تجاری جلوگیری خواهند کرد چرا که تعرفه های تجاری تاثیر منفی بر هر دو اقتصاد خواهد داشت.

این موسسه رتبه بندی افزود: تجارت سهم کمتری در رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال های اخیر داشته و با توجه به اصلاحات انجام شده در ساختار تجاری، آسیب پذیری چین در برابر شوک های تجاری احتمالی کاملا کاهش یافته است.

این موسسه اعلام کرده است که تدابیر تجاری آمریکا علیه چین تاثیر بسیار ناچیزی بر صادرات چین به آمریکا خواهد داشت ولی می تواند تاثیرات مستقیم ولی مهارشده ای بر اقتصاد چین داشته باشد.

موسسه رتبه بندی فیچ نیز هشدار داده است که یک جنگ تجاری تمام عیار می تواند خطرات و ریسک های زیادی را برای شرکت های منطقه آسیا اقیانوسیه به وجود آورد.

آمریکا تاکنون تعرفه واردات علیه 1300 کالای چینی اعمال کرده و پکن نیز در مقابل تعرفه های تجاری را علیه واردات 234 کالای آمریکایی وضع کرده است.

منبع: تسنیم

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *