جدیدترین مطالب

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

زمان دیپلماسی است، نه جنگ

عباس آخوندی در یادداشتی می نویسد: سیاست ما در برابر تجاوز مجدد اسرائیل باید خویشتنداری و احاله آن به موقعیت‌های دیگر و پاسخ‌های غیرمستقیم باشد. ما باید فضا را سرد کنیم. گرم نکنیم. گرم کردن فضا عین خواسته اسرائیل است. ‌
Loading

أحدث المقالات

موضع کنعانی در محکومیت شدید رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد.

رویترز: تشدید تحریم های ایران در بسته کمک های خارجی آمریکا گنجانده شده است

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز امروز به نقل از یک گروه پژوهشی نوشت که قانون‌گذاران آمریکایی تشدید تحریم ‌های صادرات نفت ایران را در بسته کمک به اوکراین، رژیم صهیونیستی و کشورهای حوزه اقیانوس هند و آرام گنجانده‌اند.

Loading

حمایت‌ مقام معظم رهبری از دولت جدید عراق برای این دولت و ملت بسیار ارزشمند بود

۱۳۹۳/۰۸/۰۵ | موضوعات

استاد دانشگاه بصره سفر حیدر العبادی به تهران را سفری بسیار موفقیت‌آمیز برشمرد و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از دولت جدید عراق، این اظهارات را برای دولت و ملت این کشور بسیار ارزشمند خواند.

«میثم العبادی» عضو هیأت‌ علمی دانشگاه بصره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفر نخست‌وزیر عراق به ایران در اولین سفرش به منطقه را بسیار موفقیت‌آمیز و ارزشمند خواند.

وی با اشاره به روابط استراتژیک ایران و عراق افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته در عراق باید روابط تهران و بغداد مجددا برنامه‌ریزی و تبیین شود تا دو کشور بتوانند برنامه‌ریزی جدیدی را در خصوص شرایط جدید آغاز کنند.

العبادی با تاکید بر اینکه وقتی که ثبات سیاسی در عراق وجود ندارد نمی‌توان برنامه‌ریزی مشخصی در خصوص اقدامات استراتژیک انجام داد، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل عدم ثبات سیاسی و امنیتی در عراق روابط استراتژیک بین تهران و بغداد و تکالیف دو طرف در این روابط کاملا مشخص نیست، ولی زمانی که ثبات بیشتر شد وظایف نیز تبیین خواهد شد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه بصره عراق تصریح کرد: وقتی که حیدر العبادی به دیدار مقام معظم رهبری رفت، ایشان فرمودند که جمهوری اسلامی ایران از دولت جدید عراق حمایت می‌کند و این گفته برای دولت و ملت عراق بسیار ارزشمند است، ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌های استراتژیکی جدیدی نیز بین دو دولت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حیدر العبادی و دولتش در عراق هم‌ اکنون با چالش‌های فراوانی روبرو هستند که چالش نظامی از سوی گروهک داعش به دولت مرکزی تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: اگر دولت عراق نتواند از چالش‌های موجود سرافراز بیرون بیاید با مشکلات بسیار عدیده‌ای روبرو خواهد شد که حتی می‌تواند موجودیت عراق را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

العبادی در پایان مجددا با اشاره به سفر موفقیت‌آمیز نخست‌وزیر عراق به تهران گفت: باید منتظر ماند تا اقدامات برنامه‌ریزی شده بین دو کشور در آینده نیز ظهور و بروز پیدا کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *