جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

مکرون: توافق تجاری اتحادیه اروپا با مرکوسور «بسیار بد» است  

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه توافق تجاری پیشنهادی بین اتحادیه اروپا و بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به گروه مرکوسور را به دلیل فقدان ملاحظات آب و هوایی مناسب، توافقی «بسیار بد» توصیف کرد.

گام‌های اساسی برای شکوفایی اقتصاد هسته‌ای در سال ۱۴۰۳

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: سال ۱۴۰۳ تکیه شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها بر شکوفایی اقتصادی فناوری هسته‌ای در حوزه کاربرد پرتو‌ها است و یکی از اولویت‌های اصلی راه‌اندازی پی‌درپی سامانه‌های پرتودهی در کشور خواهد بود.

رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس غزه برای تنبیه اسرائیل بود

تهران- ایرنا- وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «نتانیاهو به خطری برای اهداف غرب تبدیل شده است»، گفت: رای ممتنع آمریکا به قطعنامه آتش‌بس در غزه برای تنبیه اسرائیل بود و نتانیاهو متقاعد شده که واشنگتن می‌خواهد او را سرنگون کند.

واکنش زلنسکی به اظهارات پوتین درباره حمله مرگبار مسکو: او بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

Loading

خلاصه گزارش جدید آمانو درباره ایران

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

گزارش جدید مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران روز 16 آبان منتشر شد.

خلاصه این گزارش در 5 بند به شرح زیر است:

1- در حالی که آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده در تاسیسات هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران مطابق با توافقنامه پادمان این کشور ادامه می‌دهد، آژانس در جایگاهی نیست که تضمین معتبری در خصوص فقدان مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران ارایه دهد و از این رو نتیجه بگیرد که همه مواد هسته‌ای در ایران برای فعالیت های صلح‌آمیز به کار گرفته شده است.

2- ایران و آژانس نشست‌های فنی را در دو جلسه مجزا در تهران برای بحث در خصوص تدابیر عملی باقی‌مانده مورد توافق در مه 2014 در قالب سومین گام از چارچوب همکاری برگزار کردند.

3- ایران هیچ توضیحی ارایه نداده است که آژانس قادر باشد تدابیر عملی باقی‌مانده را روشن نماید یا اینکه پیشنهاد جدید عملی هم برای گام بعدی چارچوب همکاری پیشنهاد نداده است.

4- آژانس آماده تسریع حل و فصل موضوعات باقی مانده ذیل توافقنامه همکاری است. این امر با افزایش همکاری از جانب ایران و تامین به موقع دسترسی به همه اطلاعات، اسناد، سایت‌ها و کارکنان ذیربط در ایران مطابق با درخواست آژانس محقق می‌شود. زمانی که آژانس درکی از کل تصویر موضوعات مربوط به ابعاد احتمالی نظامی حاصل کند، مدیرکل ارزیابی آژانس را به شورای حکام ارایه می‌دهد.

5- آژانس به نظارت و راستی‌آزمایی تدابیر مرتبط با موضوع هسته‌ای که در برنامه اقدام مشترک درج شده است، ادامه می‌دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *