جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز -شنبه- اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از خویشتن‌داری ما آدرس غلط دریافت کرد

وزیر امور خارجه گفت: ما در ۴۵ سال گذشته، اولا در حوزه استقلال سیاسی و ثانیا در حوزه پیشرفت‌های مرتبط با علم، فناوری، صنایع، دفاع و پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم؛ در برخی از موضوع‌ها ما اکنون جزو ۵ یا ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

امیرعبداللهیان: مبنای قضاوت ما رفتار آمریکاست؛ پرواز ریزپرنده‌ها در حد اسباب‌بازی بود

نیویورک –  ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: هر انتخابی مردم آمریکا کنند مربوط به خود جامعه آمریکا است. ما در سیاست خارجی خودمان اصول شناخته شده‌ای داریم. برای ما تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان وجود ندارد. تفاوت واقعی را باید در رفتار آمریکا جستجو کرد.

Loading

اندیشکده انگلیسی: رویارویی روسیه و غرب در سطح دوران جنگ سرد است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

یافته های تحقیق یک اندیشکده انگلیسی نشان می دهد: سطح رویارویی روسیه و غرب پس از الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو، به میزان زمان جنگ سرد بین شوروی سابق و غرب رسیده است.

یاندیشکده “شبکه رهبری اروپا” اعلام کرد نیروهای روسیه و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در هشت ماه گذشته 40 بار با هم رویارو شده اند.

این تحقیق می افزاید: ما باور داریم حوادت بسیار جدی روی داده و دلیل جدیت آن تنها این نیست که نشان دهنده تمایل روسیه برای آغاز جنگ است، بلکه به این دلیل که نشان می دهد بازی خطرناک افزایش خصومت و رویارویی ها در حال اجراست   احتمال تشدید ناخواسته تنش ها در بحران اوکراین به عنوان جدی ترین بحران از زمان جنگ سرد- قوت گرفته است .

بر اساس این تحقیق، از مجموع این حوادت سه حادثه بسیار پرخطر بوده است: ربودن یک افسر جاسوس اهل استونی، جست و جوی ارتش سوئد برای یافتن یک زیردریایی روس که گفته می شد در آب های سرزمینی سوئد مشغول جاسوسی است و رویارویی یک فروند هواپیمای غیر نظامی “ایرباس ” با یک هواپیمای شناسایی روسیه که نزدیک بود با هم برخورد کنند.

تنش ها پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در ماه مارس (اسفند/فروردین ) افزایش یافته است. سازمان ناتو امسال 100 پرواز ردیابی انجام داده است که نسبت به سال قبل افزایش سه برابری را نشان می دهد.

میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی نیز همزمان با برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد سقوط دیوار برلین، غرب، به ویژه آمریکا را بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به “برتر دانستن ” خود و بی توجهی به هشدارها متهم کرد.

به گفته گورباچف، بخشی از نتیجه این امر را می توان در ناتوانی قدرت های جهانی برای جلوگیری از بروز یا حل بحران های منطقه ای در یوگسلاوی – خاورمیانه و اکنون اوکراین دید.

اوکراین از فوریه امسال (بهمن /اسفند 1392) عرصه اعتراضات مردمی با ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین این کشور با امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا شد و درگیری ها به فرار یانوکوویج به روسیه و رویارویی نظامی جدایی طلبان شرق اوکراین با نیروهای دولت کی یف انجامید.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد این درگیری ها تاکنون چهار هزار کشته از میان غیر نظامیان این کشور برجای گذاشته است.

درگیری ها در اوکراین تبعات فراوانی از جمله تحریم های متقابل آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه و همچنین مناقشه بر سر قیمت گاز صادراتی روسیه به اوکراین و اروپا داشته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *