جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور در حاشیه اجلاس سن‌پترزبورگ

مسکو- ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا: اگر مسکو به تهران سلاح بدهد ثبات در خاورمیانه متزلزل می‌شود / ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح بدهد این موضوع ثبات در خاورمیانه را متزلزل می‌کند».

Loading

متن کامل بیانیه مشترک مذاکرات هسته‌ای سوم آذر وین

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

در پایان مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین، کاترین اشتون، هماهنگ کننده این گروه و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه مشترکی صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

از زمان توافق بر سر برنامه اقدام مشترک که یک سال پیش در ژنو حاصل شد، ما همراه با وزیران امور خارجه و مدیران سیاسی E3+3 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و آمریکا) مذاکرات دیپلماتیک فشرده‌ای با هدف رسیدن به راه حلی جامع برگزار کردیم.

ما یک بار دیگر مراتب قدردانی خود را از دولت اتریش بابت حمایت سخاوتمندانه خود در میزبانی از این مذاکرات در وین ابراز می‌داریم.

بر مبنای تعهد قوی همه طرف‌ها در جهت حصول راه حل بلندمدت مورد توافق طرفینی، ما 10 دور مذاکره و نشست‌های متعددی را در ماه‌های گذشته برگزار کردیم.

برخی ایده‌ها توسعه یافت، اما با توجه به ماهیت فنی این تلاش و تصمیمات لازم، کار بیشتری برای ارزیابی و نهایی کردن آنها به شکل مقتضی، نیاز است.

ما ترجیح می‌دادیم راه حل جامعی را در وین نهایی کنیم. اما متقاعد شدیم که بر مبنای پیشرفت حاصل شده و ایده‌های جدیدی که همچنان باید مورد کنکاش قرار گیرد، مسیر معتبری در پیش روست که با طی آن می‌توان به راه حلی جامع رسید.

از این رو ما همراه با وزیران امور خارجه E3+3 توافق کردیم به تلاش های دیپلماتیک خود ادامه دهیم. ما تصمیم گرفتیم تدابیر برنامه اقدام مشترک را تمدید کنیم تا اجازه دهیم مذاکرات تا 30 ژوئن پیش برود.

ما قصد داریم بر مبنای دستاوردهای کنونی این مذاکرات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تا چهار ماه، به انتها برسانیم و در صورت لزوم از مابقی زمان تا پایان ژوئن جهت نهایی کردن هر گونه کار فنی و تهیه پیش‌نویس استفاده کنیم.

ایران و E3/EU+3 بار دیگر تاکید می‌کنند که به اجرای همه تعهدات مشروح در برنامه اقدام مشترک به شیوه‌ای موثر و به هنگام ادامه خواهند داد.

از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته خواهد شد تا تدابیر داوطلبانه مندرج در برنامه اقدام مشترک را مورد نظارت قرار دهد.

نشست آینده برای تداوم کارمان در دسامبر برگزار خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *