جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است  

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»
 

Loading

اشتباه‌های غرب در توجیه حمله سوریه

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: ایده حمله به سوریه و دلایل مطرح شده برای آن همگی اشتباه بود.

تد گالن کارپنتر در تحلیلی که نشریه نشنال اینترست منتشر کرد، نوشت: حملات هوایی و موشکی آمریکا و متحدانش یعنی انگلیس و فرانسه به دولت سوریه به دلایل زیادی شرم آور و قابل سرزنش است.
اولا اینکه اقدام واشنگتن نقض آشکار قانون اساسی آمریکا بود. به غیر از مواردی که باید به حمله‌ای علیه آمریکا پاسخ داد، تصمیم گیری درباره جنگ جزو اختیارات کنگره است، نه رئیس جمهور. مجازات یک نظام خارجی بابت این ادعا که علیه شهروندانش مرتکب ظلم و اقدامات خشونت‌بار شده، دلیل مناسبی نیست.
دوم اینکه هنوز مشخص نیست که دولت بشار اسد در حمله شیمیایی که واکنش غربی‌ها را به همراه داشت، مقصر بوده است یا خیر. جنبه‌های زیادی را باید در نظر گرفت که یکی از مهمترین آن‌ها گروه‌های شورشی مختلفی است که می‌خواهند بشار اسد را از قدرت کنار بگذارند. این گروهها که شکست های نظامی زیادی داشته‌اند، انگیزه قوی برای سوق دادن واشنگتن برای مداخله بیشتر در جنگ داخلی سوریه دارند. برعکس اینکه بشار اسد هیچ انگیزه ای برای تحریک آمریکا ندارد.
سوم اینکه غرب با حملات اخیر و کوچک شمردن توانمندی های نظامی دولت سوریه به شورشیان اجازه می‌دهد تا در درگیری‌های سوریه به پیروزی‌هایی دست پیدا کنند. قدرت دادن به این گروه‌های تندرو برای جایگزینی دولت کنونی در جهت منافع آمریکا نیست.
چهارم اینکه حملات هوایی تنش‌های جدیدی را در روابط نه چندان خوب واشنگتن و مسکو ایجاد می‌کند. تاکنون کرملین خویشتنداری کرده است و باید امیدوار باشیم که این رویکرد را ادامه دهد، اما حتی اگر ولادیمیر پوتین نخواهد مداخله نظامی‌اش را در سوریه تشدید کند، جنگ سرد جدید میان مسکو و غرب تشدید خواهد شد.
بدتر از همه ریاکاری های فریب کارانه قدرت های غربی برای توجیه حملات هوایی است. ترامپ، ترزا می نخست وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه حمله به سوریه را اقدامی اخلاقی برای جلوگیری از استفاده از سلاح شیمیایی توصیف کردند.
ترامپ از روسیه و ایران برای حمایت از اسد شدیدا انتقاد کرده است. اگر آمریکا و متحدان اروپایی اش بر این باورند که حمله به اسد می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از استفاده از سلاح های شیمیایی توسط سوریه یا دیگر کشورها در آینده داشته باشد، ارزش دارد که درباره چنین سیاستی بحث و گفتگو شود.
شاید آنها فکر می‌کنند تضعیف نیروهای اسد می‌تواند شورشیان را از شکست نجات دهد و رژیم بعدی تحت کنترل شورشیان می‌تواند برای خاورمیانه و منافع امنیتی آمریکا بهتر باشد.
قدرت های غربی قبل از اینکه بخواهند برای روسیه و ایران و کشورهای دیگر موعظه کنند، باید مشکلات خودشان را حل و فصل کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *