جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

فلسطین در کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو

مسکو- ایرنا- مسائل فلسطین و منطقه در کانون بحث دیپلماتیک با حضور میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و تعدادی از سفیران کشورهای اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بود.

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading

تحقیق ایندیپندنت: افزایش اسلام‌هراسی در توئیتر و فیس‌‌بوک

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | علمی - فرهنگی, موضوعات

شورا آنلاین - ترجمه: تعداد مطالبی که برخی از آنها به مسلمانان توهین می شود در توئیتر و فیس بوک به شدت افزایش یافته است.

بر اساس تحقیقات روزنامه ایندیپندنت، با وجود هشدارهای گروه‌های ضدنژادپرستی، پایگاه‌های اینترنتی توئیتر و فیس‌بوک از حذف صدها مطلب تحریک کنندهِ اسلام هراسی در این سایت ها خودداری می کنند.

تعداد این مطالب که برخی از آنها مسلمانان را به اقدامات خلاف اخلاق متهم و آنها را با سرطان مقایسه می کنند، در ماه های اخیر به شدت افزایش یافته است.

فیس بوک اعلام کرد مجبور بوده است تعادلی میان آزادی بیان و حفظ محیطی امن و قابل اعتماد برقرار کند، اما هر گونه مطلب گزارش شده‌ای را که در آن به طور مستقیم به دیگران بر اساس نژاد آنها حمله شده باشد، حذف خواهد کرد.

توئیتر نیز اعلام کرد همه مطالب گزارش شده را که قوانین این پایگاه را از جمله ممنوعیت تهدید به خشونت را نقض کند، بار دیگر بررسی خواهد کرد.

در چهار ماه گذشته،‌ گروه‌های مسلمان تلاش کرده اند جزئیاتی از سوء استفاده های اینترنتی را در فیس بوک و توئیتر جمع آوری کنند و به این پایگاه‌های اینترنتی گزارش دهند تا توجه این شرکت‌های رسانه‌ای را به ده‌ها صفحه و صدها پیام در این زمینه جلب کنند. اما با وجود این تلاش‌ها، این مطالب و صفحات به راحتی در دسترس است.

برای مثال یک کاربر، عکس دختری را با طناب دار به گردنش منتشر کرده که زیر آن نوشته است شش درصد از دختران سفید پوست انگلیسی برده جنسی تجارت اسلامی در انگلیس هستند.

در فیس بوک، در یکی از مطالبی که در واکنش به بریده شدن سر غربی ها در سوریه به دست داعش نوشته شده، آمده است: «برای هر یک نفری که این وحشیان بیمار سر می برند، ما باید 10 نفر را در خیابان ها گرفته و سر ببریم، فیلم آنها را بگیریم و در اینترنت بگذاریم. چشم در مقابل چشم.»

زمانی که این مطالب گزارش شد، فیس بوک اعلام کرد دستور العمل های این سازمان نقض نشده است.

فیاض موگال، مدیر فیت مترز که سازمانی است که در حمایت از قربانیان خشونت ضد مسلمانان فعالیت دارد، گفت از رویکرد این دو شرکت بسیار ناامید شده است.

وی افزود: «بسیار غیرقابل قبول است که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر تعیین کنند که بیان چه چیزی درست یا غلط است آن هم با توجه به این که اجازه می‌دهند نظرات تحریک آمیز، اختلاف افکنانه و به شدت متعصبانه منتشر شود.»

افزایش سوء استفاده‌های اینترنتی در سال گذشته موجب افزایش حملات از روی کینه و نفرت شده است. پلیس لندن در ماه اکتبر آماری را منتشر کرد که نشان می داد جرم و جنایت علیه مسلمانان در لندن در 12 ماه گذشته 65 درصد افزایش یافته بود.

فیس بوک در بیانیه ای اعلام کرد در مورد بیان مطالبی که بر اساس آزادی بیان قابل قبول یا غیر قابل قبول است، سیاست روشنی دارد.

سخنگوی این پایگاه اینترنتی گفت: «ما مطالبی که از روی نفرت نوشته شده باشد جدی می گیریم و هر مطلبی را که به ما گزارش شده باشد و هر مطلبی را که حمله مستقیم به نژاد، قومیت، ملیت، مذهب و جنیست باشد، حذف خواهیم کرد.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *