جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

چرایی سنگ‌اندازی واشنگتن در مسیر عضویت فلسطین در سازمان ملل/ وتوی آمریکا چه معنایی داشت؟

آمریکا هرچند بعد از دهه ۹۰ همزمان با سلسله مذاکرات بین اعراب و اسرائیل تلاش کرده بود که خود را به عنوان میانجی صادق معرفی کند اما امروز کاملا روشن است که از یک طرف نه کشورهای عربی و فلسطین این موضع آمریکا را قبول کرده اند و نه آمریکا بنا دارد تا این نقش به اصطلاح میانجیگرانه را بدون اطمینان از جلب نظر اسرائیل انجام دهد. بنابر این سیاست امریکائی ها در قبال طرح دو کشوری و مبنای این کشور در پیگیری این طرح بدون توجه به تفسیر اسرائیل از این مسئله نیست.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading

عادی سازی حملات نظامی آمریکا به کشورها با سوءاستفاده از ماده ۴۲ منشور سازمان ملل

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است آمریکایی ها با سوءاستفاده از ماده ۴۲ منشور سازمان ملل متحد حملات نظامی خود به سایر کشورها را به صورت عرف درآورده اند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی درباره اقدام اخیر آمریکا در حمله هوایی به سوریه گفت: آمریکایی ها ادعا می کنند برای حمایت از مردم سوریه اقدام به حمله موشکی کرده اند در حالی که این اقدام در راستای دفاع از آنها نبود بلکه صرفا به دنبال تأمین منافع خود از این محل هستند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یک حمله نظامی می تواند باعث فروش میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای عربی شود، عنوان کرد: از سوی دیگر حفاظت از موجودیت اسرائیل در منطقه یکی از مهم ترین سیاست های آمریکایی هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها فرصتی پیدا کردند تا بتوانند در برابر روس ها قدرت نمایی کنند، یادآور شد: آنها قصد داشتند با اقدام نظامی در سوریه جلوی نفوذ بیش از حد روسیه در منطقه را بگیرند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها حمله شیمیایی را بهانه ای برای حمله به سوریه قرار دادند، اظهار داشت: آمریکایی ها مدعی هستند شورای امنیت مجوز حمله به کشورهای داوطلب جهت مقابله با حملات شیمیایی سوریه را صادر کرده است در حالی که این موضوع ادعایی بیش نیست و کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه صرفا توجیهاتی برای اقدام خود می آورند که در هیچ قانون بین المللی ذکر نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ماده 42 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بیان داشت: آنها از این ماده که اجازه حمله نظامی به نیروهای هوایی، دریایی یا زمینی برای حفظ امنیت بین المللی را می دهد به عنوان دستاویزی جهت حملات نظامی خود به سوریه استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آمریکایی ها طی سال های اخیر به گونه ای رفتار کرده اند که حمله نظامی آنها علیه کشوری که در آن اقدام نظامی صورت گرفته باشد به صورت عرف درآمده و اهمیتی ندارد که مورد آن در قوانین بین المللی نیز باشد یا خیر.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان بازیابی قدرت از سوی گروه های معارض سوری را دور از انتظار ندانست و خاطرنشان کرد: در نهایت به نظر می رسد این حملات موشکی صرفا برای هشدار به دولت مرکزی بود لذا تاثیر خاصی بر معادلات منطقه نداشته است.

منبع: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *