جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

کلید استانبول به چه فردی می‌رسد؟

در استانبول شهر در تصرف تبلیغات انتخاباتی است. از همین حالا دولت اعلام کرده نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی برای روز یکشنبه ممنوع است و پلیس بر سر این موضوع با کسی شوخی ندارد. حکمی که نشان می‌دهد دولت نگران درگیری‌هایی است که امکان دارد میان هواداران گروه‌های مختلف در بگیرد. به ویژه آنکه در روزهای اخیر ویدیویی از مهاجران کرد و ترک تبار ترکیه در بلژیک منتشر شد که نشان می‌داد طرفداران دو طرف منتظر یک جرقه هستند.

آیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

در حالی که پاشینیان قلباً دوست دارد ارمنستان را به سمت اروپا هدایت کند، اما به‌نظر واقعیت‌های میدانی را درک می‌کند که هیچ مکانیسم آسانی برای خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی یا اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود ندارد.

Loading

خون‌هایی که مقاومت را عزیزتر کرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورا آنلاین – گزارش تحلیلی: فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را که منجر به شهادت تعدادی از رزمندگان حزب‌الله و سردار سرتیپ محمد علی الله دادی شد، نقض "موافقتنامه 1974 آتش‌بس میان نیروهای اسراییلی و سوری" اعلام کرد.

گرچه سازمان ملل به این اقدام، به عنوان عملی تروریستی واکنش نشان نداده و حتی با اذعان به نقض صریح حقوق بین‌الملل، حداقل این اقدام متخلفانه بین‌المللی را محکوم نمی‌کند، اما احساسات و موضع‌گیری‌های منطقه‌ای از روند و گرایش دیگری حکایت می‌کند.

در پی عقب نشینی بسیاری از تروریست های تکفیری از سوریه و فرار آنها به خاک لبنان پس از شکست های پیاپی از ارتش سوریه، نیروهای حزب الله لبنان به درخواست دولت سوریه و در مسیر عمل به وظیفه جهادی خود وارد نقاط مرزی با این کشور شده‌اند.

پس از شهادت رزمندگان حزب‌الله و موضع‌گیری دولت‌ها و گروه‌های مختلف در منطقه در قبال این جنایت صهیونیست‌ها، آشکار شده که نه تنها مخالفتی با این رویه، یعنی عملیات فرامرزی محور مقاومت وجود ندارد، بلکه به عنوان یک الزام برای شرایط کنونی منطقه، مورد استقبال نیز قرار دارد.

برای نمونه، بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه درتماسی تلفنی با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب ‌الله لبنان شهادت رزمندگان حزب الله را درحمله بالگردهای رژیم صهیونیستی به منطقه القنیطره در بخش سوری جولان به وی تسلیت گفت.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در واکنش به حمله اسرائیل به نیروهای حزب الله لبنان در مناطق مرزی سوریه گفت، اسرائیل می کوشد اوضاع را آشفته کند. وی تصریح کرد، هرگاه لبنان گام‌هایی رو به جلو در مسیر تحقق ثبات برداشته است، اسرائیل اقدام به ماجراجویی و تجاوزگری در منطقه می کند تا اوضاع را ناآرام کند.

نوری مالکی، معاون اول رئیس جمهور عراق هم در پیامی به دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد صهیونیست‌ها متوجه خواهند شد که قدرت مقاومت در برابر ظلم، فساد و تجاوز تا احیای تمام حقوق غصب شده، مضاعف خواهد شد.

گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم و تاکید کردند اسرائیل به زعم خود برای ترمیم روحیه صهیونیست ها و آبروی از دست رفته به چنین تعرضی اقدام کرد، اما چنین اقدامی نشان از وحشت صهیونیست‌ها دارد.

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد مقاومت حق دارد به این تجاوز اسرائیل پاسخ دهد.انصارالله در بیانیه ی خود افزود، نزاع با اسرائیل ایجاب می‌کند همه اعراب و مسلمانان با همه ابزارهای ممکن از مقاومت در لبنان و فلسطین حمایت کنند.

شاید همین موضع‌گیری‌ها بود که باعث شد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور غیرمنتظره و فوری نشست کابینه امنیتی را برگزار کند.

بنی گانتس، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل هم از آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه حمله حزب الله یا دیگران خبر داده و ارتش این رژیم هم به نیروهای خود در طول مرزهای سوریه و لبنان دستور آماده باش داده است.

گرچه صهیونیست‌ها نگران نفوذ حزب‌الله در منطقه قنیطره هستند و با عملیات ترور در تلاش هستند مانع کنترل نیروهای مقاومت بر مناطق راهبردی شوند، اما اقدام اخیر رژیم صهیونیستی به ویژه با پیام دو کلمه‌ای سیدحسن نصر‌الله به صهیونیست‌ها (جهزوا ملاجئکم – پناهگاه‌هایتان را آماده کنید) حتما با واکنش مقاومت روبرو خواهد شد.

صهیونیست‌ها با اقدام اخیر فقط دست حزب‌الله را برای اقدامات سریع‌تر و جدی‌تر باز گذاشته‌اند و با توجه به اینکه صحنه‌های عملیات در سوریه به زودی در دست حزب‌الله قرار خواهد گرفت، می‌توان گفت صهیونیست‌ها اکنون خود را درگیری بحرانی خودساخته کرده‌اند که از هر جهت به نفع مقاومت تمام می‌شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *