جدیدترین مطالب

دستاورد حمله ایران به اسرائیل

دستاورد حمله ایران به اسرائیل

شهریار شهریاری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: عر بستان و ترکیه که داعی راهبری دنیای اسلام را داشتند چهره آنها بر همه مشخص شد و فهمیدند که تنها رهبر دنیای اسلام امام خامنه ای هستند.

پیام ایران به اسرائیل: از این پس دیگر می‌زنیم

پیام ایران به اسرائیل: از این پس دیگر می‌زنیم

اعظم ملایی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اول آوریل رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد روانه سرزمینهای اشغالی کرد تا یک پیام روشن به اسرائیل بدهد؛ از این پس دیگر می زنیم؛ آن هم نه از طریق نیروهای جبهه مقاومت، بلکه مستقیم از خاکمان به سرزمین‌های اشغالیتان!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

مرتضی موسوی خلخالی با تاکید بر این نکته می گوید که اسرائیل تنها بازیگر خاورمیانه دارای قدرت اتمی است و متذکر می‌شود که، «اگر سلسله کنش‌ها و واکنش‌ها و حملات و ضدحملات بین تهران و تل‌آویو ادامه پیدا کند تا نقطه‌ای که اسرائیل موجودیت خود را در خطر ببیند، برای استفاده از تمام قدرت خود درنگ نخواهد کرد». به همین دلیل دیپلماته پیشین کشورمان دامن زدن به شرایط کنونی را و به تبعش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای با اسرائیل را به هیچ وجه به نفع خاورمیانه نمی‌داند، چرا که امنیت و حتی موجودیت کل غرب آسیا به شکل جدی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: محدودیت‌های غیرقانونی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه برداشته شوند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل خواستار رفع محدودیت‌های غیرقانونی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از سوی رژیم صهیونیستی و پایان حمایت این رژیم از حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست علیه فلسطینی‌های کرانه باختری شد.

گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین

رئیس‌جمهور روسیه و همتای ایرانی او در تماسی تلفنی درباره حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و حمله تلافی‌جویانه ایران گفت‌وگو کردند.

Loading

اروپا و چالش غلبه بر وابستگی در حوزه انرژی

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: وابستگی کلی اتحادیه اروپا به انرژی تقریبا ناشی از نیازهای نیمی از اعضای اتحادیه به انرژی می شود و این رقمی است که در یک دهه گذشته تغییری نکرده است.

فرانسیس ژیله در مقاله‌ای که در مجله چاپ اندیشکده اسپانیایی مرکز روابط بین‌الملل بارسلونا (CIDOB) منتشر شد، نوشت: با وجود کاهش مجموع مصرف انرژی از بحران سال 2008 تاکنون و توسعه سریع منابع تجدیدپذیر انرژی، موازنه منفی اتحادیه در زمینه تجارت انرژی از 2.1 % در سال 2009 به 3.1 % در سال 2013 افزایش داشته است.

در حال حاضر با افزایش واردات سوخت جامد – به ویژه زغالسنگ- هیچ یک از کشورهای اروپایی نمی توانند از موازنه منفی در زمینه تجارت انرژی بگریزند.

اتحاد جدید انرژی

کاهش آسیب پذیری دولت های عضو در برابر شوک های انرژی، هدف کلیدی اتحادیه اروپاست. طرح ایجاد یک اتحاد انرژی که شورای اروپا از آن حمایت کرده، نشاندهنده رویکردی مشترک‌تر از جانب اتحادیه اروپا برای تلفیق سیاست‌های انرژی و سیاست‌های آب و هوایی است.

این برنامه درصدد ترغیب اتصال ظرفیت های گاز و برق در اتحادیه اروپاست. این امر مهمی است، زیرا کمیسیون انرژی اروپا اغلب متهم شده که مدیرانش هر کدام فقط دستور کار شخصی خود را با هماهنگی اندکی با دیگران دنبال می کنند.  مارکوس سفکویکس، معاون این کمیسیون به شدت در حال مبارزه با اشتباهات گذشته است.

اروپا باید جسورتر باشد

در یک دهه گذشته سه محاسبه در تعقیب سیاست های انرژی و آب و هوایی اتحادیه اروپا اشتباه بوده است: مبالغه درباره تاثیر آزادسازی بر یکپارچگی بازار انرژی اروپا؛ ناچیز پنداشتن هزینه سیاست های اروپا در حوزه انرژی پاک؛ و این فرض غلط  که محیط بیرونی سیاست های اروپا در راستای بها و امنیت انرژی ضرورتا بدون تغییر باقی خواهد ماند.

بحران اوکراین، بهای گاز و نفت و بهای بالای یارانه‌ برای منابع تجدیدپذیر نشان می دهد که اتحاذ یک رویکرد جمعی، تنها راه رویارویی با چالش انرژی و امنیت است.

اتحاد انرژی سطح جدیدی از سیاست را برقرار می سازد. اتحادیه اروپا باید اکنون یک گام جلوتر گذارد و تصدیق کند که پیشرفت فنی و علمی می تواند تاثیر بزرگ و غیرمنتظره‌ای داشته باشد و باید تلاش های بیشتری برای مرتبط ساختن سیاست انرژی و تجارت با دیگر مناطق جهان انجام دهد.

این امر در هیچ جایی به اندازه بخش های متزلزل جنوبی و شرقی که اتحادیه اروپا باید برای جلوگیری از فروپاشی و جنگ در آنجا تلاش کند، چالش برانگیز نخواهد بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *