جدیدترین مطالب

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

رکود اقتصاد انگلیس تائید شد/چالش سوناک برای جلب آراء انتخاباتی

لندن – ایرنا – تازه‌ترین داده‌های مرکز آمارهای ملی انگلیس که امروز (پنجشنبه) منتشر شد نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) وارد دوره رکود شده است؛ مساله‌ای که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری، اعتبار حزب حاکم محافظه‌کار را به شدت مخدوش کرده است.

Loading

نگاهی به پیش افتادن تولید نفت آمریکا از عربستان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: اداره اطلاعات انرژی آمریکا، داده های جدیدی را در خصوص تولید بین المللی انرژی در ماه‌های نوامبر و دسامبر 2014 به نمایش گذاشت که حاوی نکات برجسته ای است.

مارک جی. پری در گزارشی که اندیشکده امریکن اینترپرایز منتشر کرد، این نکات را به شرح زیر ترسیم کرد:

  • در عرض 26 ماه بعد از نوامبر 2012، در دسامبر 2014 “سعودی آمریکا” بالاترین نقطه روی نمودار را در میزان تولید به اختصاص دادند و مقام اول تولید کننده نفت را دارا شدند.

همچنین برای بیست و ششمین ماه متوالی تولید کل نفت (شامل نفت خام و دیگر فرآورده‌های نفتی مثل مایعات کارخانه‌ای گاز طبیعی، اجاره‌ی میعانات و محصولات نفتی تصفیه شده) در آمریکا در ماه دسامبر بالغ بر 14 میلیون بشکه نفت بود که از تولید نفت عربستان پیشی گرفته است.  

  • در سال‌های 2004 تا 2008 قبل از رونق استخراج گاز و نفت از سنگ شیل در آمریکا، عربستان به صورت معمول دو الی سه میلیون بشکه نفت در روز بیشتر از آمریکا تولید می کرد.

اما از زمانی که انقلاب شیل در آمریکا در سال 2009 آغاز شد و جویندگان نفت در آمریکا با فناوری‌های انقلابی به اقیانوس نفت و گاز شیل در حفاری و استخراج نفت و گاز دست یافتند، موجی بیشتر از 60 درصد در عرضه نفت تولید شده در آمریکا ایجاد شد. در پایان سال 2012، آمریکا از عربستان پیشی گرفت و مقام اول تولید نفت را به خود اختصاص داد.

در دسامبر 2014 تولیدات آمریکا بالغ بر 14 میلیون بشکه نفت در روز بود که بر تولید بیشتر از 11 میلیون بشکه نفت عربستان پیشی گرفت که این مسئله بزرگ‌ترین تفاوت به نفع آمریکا در طول تاریخ 20 ساله داده های تولید بین المللی نفت در این مرکز است.

  • برمبنای سالیانه، تولید کل آمریکا در سال گذشته 1 میلیارد بشکه بود که در مقایسه با تولید 4.2 میلیارد بشکه عربستان، میزان تولیدش از عربستان بیشتر بوده است.

 

براساس اطلاعات فراهم شده توسط این مرکز، انقلاب شیل آمریکا، این کشور را از کمبود منابع به سمت عصر جدیدی از وفور منابع پیش برده است.

انقلاب شیل، آمریکا را به یک ابرقدرت توانمند انرژی تبدیل می‌کند. در حال حاضر عرضه کلی نفت آمریکا بیشتر از عربستان سعودی است.

این  ثروت بادآورده برای آمریکا که مساوی با انرژی‌ای توصیف شده است که از فرو ریختن دیوار برلین ایجاد شد، حتی شش سال قبل غیرقابل تصور می نمود. اما با فن‌آوری‌های انقلابی حفاری و استخراجی که توسط جویندگان نفت توسعه یافت و در آمریکا ساخته شد، اقیانوس های بزرگ با نفت و گازهای دست نخورده در سراسر این کشور در دسترس قرار گرفته و آمریکا را به مقام اول تولید نفت رسانده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *