جدیدترین مطالب

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

هر آنچه که در حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

چندین صدای شبیه انفجار در اصفهان و تبریز باعث شد تا مردم این دو شهر، صبح جمعه را با حجم زیادی از اخبار متناقض درباره حمله اسرائیل آغاز کنند. هم‌زمان شایعاتی از حمله به عراق و سوریه نیز منتشر شد. خبرآنلاین در گزارشی به بررسی منشأ انفجارها پرداخته و نقش اسرائیل را در این زمینه بررسی کرده است.

Loading
موسسه تحقيقات خاور نزديک واشنگتن بررسي کرد

نگرانی صهیونیست‌ها و اردن از حملات روسیه

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: موسسه تحقیقات خاور نزدیک واشنگتن در تحقیقی اعلام کرد حملات هوایی روسیه در جنوب سوریه سبب نگرانی تل آویو و امان می شود.

این اندیشکده در گزارش خود آورده است، به احتمال قوی روابط روسیه با هر دو طرف به آزمون گذاشته می‌شود.

از نظر نظام سوریه، قطع روابط لجستیکی و عملیاتی بین  شورشیان در جنوب سوریه و آنانی که در اطراف دمشق هستند، عامل تعیین‌کننده‌ای برای دفاع از پایتخت است.

درخواست سوریه برای حملات هوایی روسیه، گامی هوشمندانه بود، زیرا دمشق بر این باور است که رژیم صهیونیستی نیروهای هوایی روسیه را به چالش نخواهد کشید.

در این تحقیق آمده است نظام اسد منطقه درعا در جنوب کشور را محلی می‌داند که شورش از آنجا آغاز شد، به همین دلیل بازپس گیری کنترل این منطقه، نماد قدرت و بازگشت ثبات است.

اسد و متحدانش برای دستیابی به این هدف باید شورشیان را در جنوب تضعیف کنند. امری که ایجاب می کند سلطه قاطع‌تری بر گذرگاه‌های مرزی با اردن اعمال شود. شهر درعا و اطراف آن اهمیت فراوانی برای اردن دارد، زیرا علمیات جنگی در این منطقه ممکن است امنیت مرزهایش را تحت تاثیر قرار دهد و علاوه بر این آوارگان به سوی اردن سرازیر شوند.

براساس این تحقیق، برای رژیم صهیونیستی نیز فعالیت هوایی مستمر روسیه در نزدیکی مرزهایش نشانه نگران‌کننده‌ای است، زیرا امکان اینکه حزب‌الله از پوشش هوایی روسیه برای نزدیک شدن به این مرزها استفاده کند، وجود دارد.

بنابراین هر نوع چالش اضافی که حزب الله در بلندی‌های جولان ایجاد کند تا حد زیادی هماهنگی اسرائیلی – روسی و همچنین روابط روسی – ایرانی را به بوته آزمون می‌گذارد.

براساس این تحقیق در حال حاضر جنوب سوریه اولویت چندانی برای روسیه ندارد، با این وجود، جنوب بخشی از راهبرد گسترده‌تر روسیه است و هنوز مسکو می‌تواند برخی منابع را به این منطقه اختصاص بدهد، حتی در زمانی که در مناطق دیگر از پای در آید.

در جمع‌بندی این تحقیق آمده است اگر بمباران‌های هوایی در جنوب سوریه به توسعه فعالیت روس‌ها، نظام سوریه و متحدانش در این مناطق منتهی شود، این حملات روابط پیچیده مسکو با اسرائیل، اردن، ایران و حزب الله را به آزمون می گذارد.

برای جلوگیری از این تنش یا مدیریت آن، تل‌آویو و امان باید از واشنگتن بخواهند روسیه منافع این دو را در نظر گیرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *