جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

ادعای کمیته تحقیقات روسیه: تروریست‌های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند

کمیته تحقیقاتی روسیه در تلگرام اعلام کرد: نتایج ابتدایی تحقیقات می‌تواند ماهیت برنامه‌ریزی شده این اقدامات تروریستی، آماده‌سازی‌های دقیق و حمایت مالی از آن‌ها را تایید کند. نتیجه همکاری با تروریست‌های دستگیر شده، بررسی دستگاه‌های فنی ضبط شده و تحلیل اطلاعات تراکنشات مالی، شواهدی مبنی بر ارتباط با اتباع اوکراینی به دست آمده است.

Loading
نظرسنجي موسسه ايفوپ مشخص کرد

نگاه مثبت افکار عمومی اروپا به پذیرش آوارگان

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد مردم اروپا پناه دادن به آوارگان را فرصت خوبی برای پیشرفت اقتصادی کشورشان می‌دانند.

براساس نظرسنجی موسسه ایفوپ که به روش اینترنتی و در اواخر شهریورماه در فرانسه و آلمان صورت گرفته است، 55 درصد پاسخگویان آلمانی کمک به توسعه و پایداری کشورهای جنوب مدیترانه را راه حل بحران آوارگان دانسته‌اند.

همچنین 17 درصد آلمانی‌ها گسترش امکانات امدادی در کشور خودشان، 15 درصد افزایش کنترل در مرزها برای جلوگیری از ورود مهاجران و 13 درصد مداخله نظامی در سوریه را راه حل معضل آوارگان عنوان کرده‌اند.

این آمار در فرانسه به ترتیب 39 درصد کمک به توسعه و پایداری کشورهای جنوب مدیترانه، 12 درصد گسترش امکانات امدادی در فرانسه، 30 درصد افزایش کنترل در مرزها و 29 درصد مداخله نظامی بوده است.

همچنین 82 درصد پاسخگویان فرانسوی گفته‌اند قصد ندارند به آوارگان کمک کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در حالی که افکار عمومی کشورهای اروپایی پناه دادن به آوارگان را برای اقتصاد کشورشان فرصت خوبی می‌دانند، اما دولت‌های اروپایی توانایی اجماع و رسیدن به یک تصمیم واحد برای حل بحران ندارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *