جدیدترین مطالب

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

تحلیلی بر اهمیت و جایگاه تدابیر دیوان لاهه در قبال جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اوایل فروردین ماه تدابیر جدیدی اتخاذ کرد که به موجب آن، رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

Loading

أحدث المقالات

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است / اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد.

لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم/ من واقعا تا حالا نمی دانستم اسرائیل بدون امریکا 10دقیقه دوام نمی آورد

ماجرای توفان‌الاقصی به همه جهان نشان داد که اسراییل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است. اسراییل هیچ چیز نیست و 10 دقیقه بدون امریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم.

Loading

نگاه غربی به حاکمیت فضای سایبری

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: فن آوری های سایبری چشم انداز جهانی را با شتاب تغییر می دهند. با این حال، رهبران سیاسی، تجاری و سایر حوزه ها، هنوز انشعابات خوب و بد را در جهان به هم پیوسته دیجیتال درک نکرده اند.

سینان اولگن در تحلیل که اندیشکده کارنگی منتشر کرد، نوشت: اداره ضعیف بین المللی فضای سایبری در تناقض شدید با گام های شتابان چالش هاست. آمریکا و اتحادیه اروپا نیاز به اتخاذ چشم انداز سیاسی مشترکی برای تعیین نظام هایی دارند که بتواند فضای سایبری را در جهت منافع نسل آتی اداره کند.

نقش شرکای فراآتلانتیک

با در نظر گرفتن مرزهای اقتصادی و فناوری، منافع ذاتی آمریکا و اروپا ایجاب می کند که نقش تاثیرگذاری در ایجاد قواعد سایبری ایفا کنند. به همین خاطر، واشنگتن و بروکسل برای ایجاد هنجارهای چندجانبه، کشورهای ثالث را در مسائل سیاست سایبری شرکت دادند.

فعالیتهای فراآتلانتیکی می تواند تاثیر این فعالیت های مختلف را در تعیین و شکل دهی مشترک این دستور کار جهانی بلندپروازانه بهبود بخشد.

میسر بودن هر نوع اقدام مشترک به پتانسیل همگرایی بین واشنگتن و بروکسل در حوزه های سیاسی مهم مربوط به فضای سایبری نظیر حریم آنلاین، آزادی و اداره اینترنت، امنیت سایبری و جنگ افزار سایبری بستگی دارد.

در این خصوص، تا اندازه زیادی همگرایی عملی و بالقوه بین شرکای فراآتلانتیکی وجود دارد و این حوزه ها بایستی اساس رویکرد جدید در ایجاد چارچوب سیاسی جهانی را برای فضای سایبری ارائه کند.

چگونگی سرمایه گذاری در حوزه های همگرایی

بایستی هنجارهای مربوط به همکاری دولتی- صنعتی درباره جمع آوری و بازیابی انبوه داده ها ایجاد شود و برای ارتقای اعتماد در اینترنت، شرکای فراآتلانتیک باید قانون رفتاری مشترکی برای تنظیم تعامل بین بنگاه های دولتی، شرکت های بزرگ اینترنتی و گردانندگان داده ها در دسترسی آنلاین داده ها ایجاد کنند.

علاوه بر این، ابزار چندجانبه جدیدی برای جلوگیری از جرایم سایبری تولید شود و شرکای فراآتلانتیک باید برای تشخیص و تحلیل حملات سایبری، روش های مطمئن جدیدی خلق کنند تا اینکه مجرمان به راحتی قابل شناسایی باشند و بیش از پیش از حملات آتی جلوگیری شود.

برای تعیین مجازات جاسوسی سایبری اقتصادی، قوانین تجارت بین المللی اصلاح شود و چنین تغییراتی در قوانین سازمان تجارت جهانی مستلزم اقدام مشترک به رهبری شرکای فراآتلانتیک است. مضاف بر این، تلاش ها برای تدوین قوانین مربوط به فن آوری های نظارتی عملی شود و شرکای فراآتلانتیک بایستی این تلاش ها را رهبری کنند تا ظرفیت نظام‌های غیرلیبرال در تحدید آزادی اینترنتی به حداقل برسد.

و در نهایت اینکه، برای بازدارندگی سایبری باید توافقی حاصل شود تا ناتو رویکرد قدرتمندانه‌ای اتخاذ کند. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی راهبردی را اتخاذ کرده که بر ارتقای مقاومت این ائتلاف در برابر حملات سایبری متمرکز است. با این حال، ناتو در بهبود بازدارندگی کلی خود به موضع تهاجمی تری نیازمند است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *