جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

رایزنی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و یونان و تقدیر از آتن برای مشارکت در تامین امنیت دریای سرخ

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در تماسی تلفنی با نیکوس دندیاس همتای یونانی خود، از وی به خاطر مشارکت یونان در تامین امنیت دریای سرخ قدردانی کرده است.

پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛ آیت‌الله رئیسی عازم سریلانکا شد + فیلم

کراچی- ایرنا- آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، لحظاتی پیش عازم سریلانکا شد.

استولتنبرگ: ناتو هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر ندارد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در اظهاراتی، گفت: پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشورهای دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.

روز 201 طوفان‌الاقصی| کشف 51 پیکر دیگر در خان یونس

این روزها غزه و به خصوص شهر خان یونس شاهد برگ دیگری از جنایات ارتش اشغالگر است؛ کشف گورهای دسته‌جمعی صدها شهید، نشان می‌دهد که آن‌ها یا زنده به گور و یا به شکل اعدام میدانی به شهادت رسیده‌اند.

Loading
انديشکده آمريکايي از توان رزمي پيونگ يانگ ابراز نگراني کرد

نگاهی به نیروهای ویژه کره شمالی

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ | موضوعات

شورا آنلاین – ترجمه: یک اندیشکده آمریکایی هشدار داد که جنگ افزار متعارف کره شمالی ممکن است عامل بی ثبات کننده ای در جهت تشدید ناامنی در شبه جزیره کره باشد.

اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) مستقر در واشنگتن در گزارش جدید خود به تحلیل نیروهای نظامی متعارف کره شمالی و جنوبی پرداخته است.

این اندیشکده اعلام کرد نیروهای ویژه کره شمالی با استعداد حدود 200 هزار نیرو، به طور خاص تهدیدی برای کره جنوبی محسوب می شوند.

از این میان، 140 هزار نیرو در یگان های سبک پیاده نظام و 60 هزار نیروی دیگر در لشکر یازدهم توفان خدمت می کنند که “به کارگیری جنگ افزارهای متعارف را آموزش و عملیات ویژه انجام می دهند”.

بر اساس این گزارش، اطلاعات اندکی درباره نیروهای ویژه کره جنوبی وجود دارد، اما به نقل از گزارش اندیشکده بین المللی مطالعات راهبردی (IISS) مستقر در انگلیس آمده است که هفت گردان نیروهای ویژه تحت یک فرماندهی جنگ افزارهای ویژه مشغول خدمت هستند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *