جدیدترین مطالب

نمایشگاہ نسخ قرآنی در پاکستان

همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاکستان و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان در اسلام آباد گشایش یافت.

Loading

أحدث المقالات

نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بعد از بررسی‌های دقیق در آزمایشگاه‌های معتبر مرکز نظام ایمنی و اندازه‌گیری‌هایی که انجام شد، باید قاطعانه اعلام داشت تاکنون هیچ آلودگی غیر عادی پرتوی در رودخانه ارس وجود ندارد.

Loading
اذعان رسانه صهیونیستی به اقتدار دفاعی ایران

چالش های ناتو در برابر کمربند دفاعی ایران

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شوراآنلاین - رسانه ها: رسانه صهیونیستی «عاروتص شوع» نوشت: ارتش ایران به طور موفقیت آمیزی راهبرد منطقه دسترسی ممنوع دارای ترکیبی از جنبه‌های مبتنی بر علم مکان شناسی را با هدف پیروزی بر عربستان سعودی و غرب به کار برده است..

وبگاه صهیونیستی «عاروتص شواع» در تحلیلی در زمینه راهبردهای دفاعی ایران در منطقه و آسیب شناسی رقبا از طریق علم مکان شناسی نوشت: پل زمینی ایران و  اتصال موقت دو قاره از ایران به دریای مدیترانه تنها برای ساخت یک مسیر صرف به دریا نیست،بلکه قطع مسیر راهبردی پایگاه‌های ناتو در ترکیه ‌مبتنی بر علم مکان شناسی نقطه پایانی حمله ایران است.

بر این اساس، ایران فضای عملیاتی ناتو را در دو قسمت قطع کرده و با استفاده از گستره سرزمین‌های کلیدی خود در شرق و غرب می‌تواند کمربند دفاع ضد موشکی ایجاد نماید که در نتیجه هرگونه بسیج نیروهای ناتو در ترکیه برای حفظ دشمنان ایران (عربستان) برابر حملات رعد آسای این کشور را مشکل می‌سازد.

این وبگاه صهیونیستی مدعی شد: با پوشش دفاع هوایی از ایران تا دریای مدیترانه، هرگونه عملیات نجات نیروهای ناتو مستقر در ترکیه به تاخیر افتاده و موجب واردشدن ضربات سنگین بر نیروهای ناتو می‌شوند نیروهایی که به منظور متوقف کردن نیروهای قدرتمند ایران در عرصه خلیج فارس وارد عمل شده اند. امروز از جنوب به غرب شبه جزیره عربستان،ایران در حال فعالیت است و در یمن و با گروه حوثی‌ها به عنوان عاملان نیابتی درحال برپایی نقطه انسداد دریایی در تنگه باب‌المندب است.

این در حالی است که برد موشک‌های ضد کشتی ایران بسیار زیاد است و این کشور می‌تواند صدها آتشبار از موشک ضد کشتی خود را دور از خط ساحلی یمن مستقر ‌کند. شاید نیروهای آمریکا به  زحمت بتوانند در این سد ایجاد شده رخنه نمایند اما همچنان که چنین نیرویی به صفوف ایران رخنه می‌نماید، مجبور است با مبارزه راه خود را برای حضور در تنگه هرمز باز نماید . بنابراین ایرانی‌ها در خلیج فارس قبل از این که نظامیان آمریکا از باب‌المندب به آنجا برسند با هیچ نیرویی مواجه نمی‌شوند و ایرانی‌ها تنها در تنگه هرمز باقی خواهد ماند.

عاروتص شواع نوشت: در مجموع ارتش ایران به طور موفقیت آمیز راهبرد منطقه دسترسی ممنوع یا «Anaconda-style A2/AD» را که ترکیبی از جنبه‌های مبتنی بر علم مکان شناسی برگرفته از بازی ژاپنی «GO» که در آن راهبردهای پیچیده‌ای وجود دارد را همراه با توازن شطرنجی که درکل به هدف پیروزی بر عربستان سعودی و غرب است، بکار برده است.

این وبگاه صهیونیستی با انتقاد از راهبردهای آمریکا در منطقه نوشت: این کشور تحت رهبری احمقانه اوباما به جای برنامه ریزی بر نحوه مغلوب کردن ایرانی‌ها، ارتش خود را سرگرم پروتکل‌های عملیات تغییر جنسیت نیروهای نظامی خود کرده است.

در انتهای این مطلب آمده است: هر کسی که رییس جمهور آمریکا شده و به کاخ سفید وارد می‌شود با موج سهمگین ایرانی همراه با سرمایه گذاری 150 میلیارد دلاری مواجه می‌شود که به زودی عربستان را از صفحه روزگار محو می‌کند. آن موقع دیگر کار از کار گذشته و جهان متوجه تنها میراث دولت اوباما که ایجاد ایران اسلامی ابرقدرت مجهز به سلاح اتمی که بر 60 درصد ذخایر نفتی جهان حکمفرمایی می‌کند، خواهد شد.

خبرگزاری فارس

بازنشر یادداشت به معنای رد یا تایید نظرات نویسنده از سوی پایگاه اینترنتی شورای راهبردی روابط خارجی نیست.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *