جدیدترین مطالب

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری اعلام آمادگی کرد.

Loading

أحدث المقالات

ب️بینید | لحظه بمباران یک برح مسکونی توسط جنگنده‌های اسرائیلی؛ صدای انفجار بلند شد

در مرکز نوار غزه، جنگنده‌های اسرائیلی به شمال اردوگاه النصیرات حمله کردند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که انفجاری مهیب شهر المغراقه در شمال اردوگاه آوارگان النصیرات را لرزاند. منبع: خبرگزاری صدا و سیما

سازمان ملل: خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه هستیم

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل درباره تنش میان ایران و اسرائیل با تاکید بر اینکه دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری همه طرف ها است، گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه و بازگشت صلح در خاورمیانه است.

واکنش جهان به عملیات موشکی و پهپادی وعده صادق

به دنبال عملیات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، کشورهای اروپایی، آسیایی، امریکایی لاتین هر کدام با صدور بیانیه‌ای رسمی نسبت به عملیات نظامی ایران واکنش نشان دادند. گزارش خبرآنلاین از واکنش کشورهای جهان را بخوانید.

Loading
نگرانی تل آویو از افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه

روس ها خواب مقامات اسرائیلی را آشفته کردند

۱۳۹۵/۰۸/۱۱ | موضوعات

شوراآنلاین - رسانه ها: گرچه مسئولان اسرائیل تلاش می‌کنند روابط با روسیه را خوب نشان دهند اما روابط این دو به دلیل حضور نظامی مسکو در سوریه و دریای مدیترانه و حمایت روسیه از قطعنامه‌های ویژه فلسطین در یونسکو دچار تنش شده است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع سیاسی در تل آویو می‌گویند: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره این موضوع با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرده است. این موضوع پنجشنبه گذشته نیز در نشست میان مسئولان اسرائیلی و روسی در وزارت خارجه اسرائیل در قدس مطرح شد.

به گفته این منابع، نتانیاهو حدود 10 روز پیش با ولادیمیر پوتین درباره مشخص کردن شروط هماهنگی نظامی میان دو طرف و امتناع از تأیید قطعنامه‌های ضد اسرائیلی گفتگو کرده است. همچنین امیر ایشل، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل برای بررسی این موضوع به مسکو سفر کرد.

به گفته یک مسئول عالیرتبه اسرائیلی، این موضوع در دیدار مسئولان اسرائیلی با گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه مطرح شد و این مسئولان ناامیدی خود را از حمایت روسیه از قطعنامه اخیر یونسکو درباره قدس ابراز داشتند.

اسرائیلی‌ها مسئله امکان تصویب قطعنامه‌ای درباره موضوع اسرائیل و فلسطین در سازمان ملل در دوره بین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تشکیل دولت جدید را مطرح کردند. مسئول اسرائیلی مذکور گفت: ما توضیح دادیم که با هر گونه مداخله خارجی در روند صلح به ویژه از سوی شورای امنیت مخالفیم.

اما اعتراض اسرائیلی‌ها هیچ تأثیری در مواضع روسیه نداشت و گاتیلوف گفت که وی از اسرائیلی‌ها خواسته برخورد استدلالی با قطعنامه یونسکو داشته باشند. وی به خبرنگاران نیز گفت که روسیه برای برگزاری دیداری میان نتانیاهو و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش خواهد کرد.

منابع اسرائیلی می‌گویند که فرماندهان ارتش اسرائیل از افزایش حضور نظامی روسیه در منطقه نگران و شوکه هستند. این منابع اعلام کردند: هیچ کدام از این فرماندهان این مسئله را علنی نمی‌کند اما افسران ارشد نیروی هوایی و دریایی در جلسات محرمانه اعلام کرده‌اند که حضور نظامی قدرتمند روسیه در منطقه موجب نگرانی شدید آن‌هاست و آن‌ها معتقدند که برخورد میان ارتش روسیه و اسرائیل رخ خواهد داد و فقط مسئله وقت است.

این منابع اعلام کردند: ما انتظار نداشتیم اوضاع اینگونه پیش برود. ما از کمیت و کیفیت سلاح‌های روسیه غافلگیر شدیم. حضور روسیه بر عملکرد نیروی دریایی و هوایی ما تأثیر می‌گذارد. نیروی دریایی و هوایی ما در گذشته هر جایی که می‌خواستند می‌رفتند بدون اینکه در معرض تهدید قرار بگیرد.

اسرائیلی‌ها نگران ورود ناو هواپیمابر ادمیرال کوزنتسوف روسیه به شرق دریای مدیترانه هستند که حامل 1900 سرباز و بیش از 50 جنگنده و سامانه‌های دفاع هوایی و تجهیزات دیگر است. آن‌ها می‌گویند طرفی وارد منطقه شده که همه چیز را زیر نظر دارد و مراقب هر حرکتی است. این طرف جدید حرکت کشتی‌های اسرائیلی در منطقه را زیر نظر دارد.

اسرائیلی‌ها می‌گویند روس‌هایی که چند ماه پیش  گفتند از سوریه عقب‌نشینی می‌کنند اکنون بر تعداد نیروها و جنگنده‌هایشان افزوده‌اند و موشک‌های زمین به هوا را وارد میدان کرده‌اند.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *