جدیدترین مطالب

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

تحلیلی بر اهمیت و جایگاه تدابیر دیوان لاهه در قبال جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اوایل فروردین ماه تدابیر جدیدی اتخاذ کرد که به موجب آن، رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

Loading

أحدث المقالات

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

پاسخ‌های بالقوه اسرائیل به ایران بین حمله به نیرو‌های نیابتی تا تهاجم سایبری است / اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد.

لیلاز: اسرائیل می خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند؛ نباید در این دام بیفتیم/ من واقعا تا حالا نمی دانستم اسرائیل بدون امریکا 10دقیقه دوام نمی آورد

ماجرای توفان‌الاقصی به همه جهان نشان داد که اسراییل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است. اسراییل هیچ چیز نیست و 10 دقیقه بدون امریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم.

Loading
پیامدهای افزایش تنش در شبه جزیره کره

کره جنوبی؛ خیز مطالبه تسلیحات هسته ای

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شوراآنلاین- ترجمه:اکثریت حزب حاکم در پارلمان کره جنوبی اخیرا مطالبات برای استقرار مجدد سلاح هسته ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی را افزایش داده و درراستای این اقدام گروهی از کارشناسان امنیتی و هسته‌ای در سئول هم اتاق فکری را برای بررسی راه‌های مسلح ساختن کره جنوبی به تسلیحات هسته‌ای تشکیل دادند.

یک گروه از کارشناسان امنیتی و هسته‌ای در سئول اخیراً اتاق فکری را برای بررسی راه‌های مسلح ساختن کره جنوبی به تسلیحات هسته‌ای تشکیل دادند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با اعلام این خبر افزود، در همین حال اکثریت حزب حاکم در پارلمان این کشور درخواست ها و مطالبات برای استقرار مجدد سلاح هسته ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی و نهایتاً توسعه مستقل سلاح هسته ای در پاسخ به آزمایش‌های هسته ای مکرر کره شمالی  را مجددا مطرح کردند.

یک کارشناس مسائل کره شمالی در موسسه سجونگ Sejomg)) کره جنوبی گفت: گروه تحقیق هسته ای کره جنوبی متشکل از 10 متخصص مسائل کره شمالی، امنیتی و هسته ای است که در اوایل سپتامبر 2016 در سئول رسماً آغاز بکار کرد. اعضای این اتاق فکر در نظر دارند بحث و بررسی های عمیقی درخصوص چگونگی توسعه مستقل سلاح هسته ای توسط کره جنوبی و یافتن زمینه مشترک و تبادل اطلاعات در این حوزه انجام دهند.

گروه یادشده اولین اتاق فکر شناخته شده کره جنوبی در زمینه تسلیحات هسته ای است که تاسیس این گروه در بحبوبه تشدید تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی صورت گرفته است.

کارشناسان مسائل امنیتی و هسته ای کره جنوبی بر این نظرند که انجام آزمایشات هسته ای مکرر توسط کره شمالی را باید بیش از گذشته جدی گرفت و شرایط برای توسعه تسلیحات هسته ای توسط سئول فراهم شود.

در ماههای اخیر کره شمالی پنجمین آزمایش هسته ای را انجام داد که تنها هشت ماه پس از چهارمین آزمایش هسته ای این کشور در ژانویه 2016 بود.

آغاز فعالیت اتاق فکر کره جنوبی برای توسعه تسلیحات هسته ای با افزایش درخواست ها و مطالبات برای برنامه هسته ای مستقل کره جنوبی در برابر افزایش تهدیدهای هسته ای کره شمالی مصادف شد.

یک عضو حزب حاکم کره جنوبی(حزب سائه نوری) در بیانیه ای اعلام کرد که بعد از آزمایشات هسته ای اخیر توسط کره شمالی تنها تسلیحات هسته ای می تواند بازدارندگی موثر در مقابل سلاح هسته ای باشد. وی از دولت خواست تا توسعه تسلیحات هسته ای مستقل را به پیش ببرد. رئیس سابق حزب سائه نوری و رئیس سابق سیاستگذاری حزب مذکور از موضع عضو حزب حاکم کره جنوبی حمایت کردند.

این درحالیست که یک مقام رسمی دولت کره جنوبی هرگونه حرکت به سمت توسعه تسلیحات هسته ای را تکذیب و بر موضع کشورش درخصوص خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید مجدد کرد. مقامات دولت کره جنوبی می گویند تلاش سئول برای توسعه تسلیحات هسته ای نقض آشکار معاهده منع گسترش و تکثیر سلاح هسته ای بشمار می رود که می تواند منجر به تحریم های بین المللی و آسیب رساندن به معاهده دفاعی آمریکا – کره جنوبی شود. بعلاوه، این امر همچنین زمینه ها و شرایط را برای مطالبات و درخواست ها جهت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را تضعیف خواهد ساخت.  

برخی کارشناسان ادعا کردند که راه میانه مقابله با تهدید هسته ای کره شمالی و ایجاد بازدارندگی در مقابل این کشور  استقرار مجدد سلاح هسته ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی می باشد.

لازم بذکر است تمام سلاح هسته ای تاکتیکی آمریکا در یک توافق و اعلامیه رسمی بین سئول – پیونگ یانگ در سال 1992 از خاک کره جنوبی جمع آوری شد. این اعلامیه مشترک با هدف خلع سلاح هسته ای و عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات اتمی امضا شد.  

یک کارشناس مسائل نظامی می گوید استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی آمریکا در خاک کره جنوبی می تواند تاثیر قابل توجهی در کوتاهتر ساختن زمان پاسخ و واکنش(بعد از حمله و ضربه اول) و نیز این مفهوم سمبلیک را بهمراه داشته باشد که هر حمله هسته ای با تسلیحات اتمی پاسخ داده خواهد شد.

ناگفته نماند ظرفیت ها و توانایی های هسته ای کره شمالی درخواست ها و تقاضاها در میان محافظه‌کاران کره جنوبی برای توسعه تسلیحات هسته ای مستقل برای مقابله با برنامه هسته‌ای کره شمالی را نیز افزایش داده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *