جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

روایت خبرگزاری روسی از سخنان جلالی درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

تهران-ایرنا- تاس خبرگزاری روسی به نقل از کاظم جلالی سفیر تهران در مسکو گفت: عملیات تلافی جویانه علیه رژیم صهیونیستی کامل شده است، اما ایران در صورت هرگونه حمله ای به اسرائیل و همدستان غربی اش با ابزار و قدرت بیشتری پاسخ می دهد.

دستان خالی غرب برای دلداری بی‌بی

لندن – ایرنا – کشورهای غربی درحالی برای دلداری سران رژیم اسرائیل درپی عملیات کوبنده وعده صادق، به تشدید سیاست شکست خورده تحریم ایران متوسل شده‌اند که اولا چوب خط تحریم‌های تسلیحاتیِ غرب علیه ایران پرشده و اهرمی برای فشار بیشتر باقی نمانده و در ثانی توان نظامی ایران هرگز تابع و در بند محدودیت‌های غیرقانونی وضع شده از سوی طرف‌های غربی نبوده است.

Loading

چه چیزی در انتظار نشست سنگاپور است؟

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: اگر ترامپ تصمیم به رفع تحریم های کره شمالی دارد، آنها باید مشروط و برگشت پذیر باشند. اما اگر کیم جونگ اون، واقعا توانایی های هسته ای کشور خود را نابود کند، لغو تحریم ها باید سریع و دائمی باشند.

الیاس گرول در گزارشی که فان پالیسی آن را منتشر کرد، به بررسی موضوعات امنیتی از جمله نشست روز سه شنبه (22 خرداد) ترامپ – کیم در سنگاپور پرداخت. 

نشست واقعا برگزار می شود. حدودا 12 ساعت پیش از عزیمت رئیس جمهور دونالد ترامپ به سنگاپور جهت دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره چشم انداز دستیابی به یک توافق تحول آفرین ابراز تردید کرد.

با این حال او  گفته بود، آمریکا” بسیار خوشبین” است که ترامپ و کیم بتوانند درباره چارچوب خلع تسلیحات هسته ای شبه جزیره کره توافق کنند. 
اظهارات هفته گذشته ترامپ نیز نشان داد او درباره حصول توافق هسته ای دائمی در سنگاپور تردید دارد. او هفته قبل پیش از دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت ” همانطور که پیش از این هم بارها به شما گفته بودم، این تنها یک نشست عادی است ”  بنابراین من فکر نمی کنم که آن، یک نشست برای توافق باشد”.

روز دوشنبه، دیوید سونگ کیم، دیپلمات برجسته آمریکایی مذاکرات سطح بالایی را با چویی سان هوئی، معاون وزیر خارجه کره شمالی برگزار کرد، اما ظاهرا گفتگوهای آن ها بدون نتیجه پایان یافته بود. یک مقام آمریکایی به رویتزز گفت، نشست روز دوشنبه، تلاش 11 ساعته ای برای پیشرفت طرفین جهت رسیدن به یک تعریف مشخص از خلع سلاح هسته ای بود که البته به سرانجام نرسید.

بنابراین تصویر با شکوه و تاریخی نشست سه شنبه ساعت 9 صبح می تواند تحت الشعاع عدم یک توافق واقعی قرار گیرد. واشنگتن پست گزارش داد ” وقتی ترامپ با کیم ملاقات کند، دو رهبر در مقابل لنز دوربین ها با یکدیگر دست داده و در محوطه هتل کاپلا در جزیره گرمسیری سنتوزا قدم خواهند زد”. و در ادامه پس از دو ساعث گفتگوی خصوصی، ترامپ و کیم به مشاوران ارشد خود جهت برگزاری یک جلسه دوجانبه سنتی ملحق خواهند شد.

حضور ترامپ در سنگاپور چندان هم طولانی نخواهد بود. براساس بیانیه ای که روز دوشنبه کاخ سفید منتشر کرد، ترامپ ساعت 8 بعداظهر روز سه شنبه به سمت آمریکا حرکت خواهد کرد.

 آینده تحریم های کره شمالی. پیتر هارل در فارن پالیسی نوشت، اگر ترامپ تصمیم به رفع تحریم های کره شمالی دارد، آنها باید مشروط و برگشت پذیر باشند. اما اگر کیم جونگ اون، واقعا توانایی های هسته ای کشور خود را نابود کند، لغو تحریم ها باید سریع و دائمی باشند.

 زمان بندی عاری سازی هسته ای. بنا به گزارش بلومبرگ، در جریان نشست سنگاپور، ترامپ از کیم درباره یک برنامه زمانی مشخص جهت عاری سازی هسته ای سوال کرده و به دادن یک تعهد مبهم از سوی وی راضی نخواهد شد. از این رو، مشاوران ترامپ به او توصیه کرده اند فعلا هیچ امتیازی به کیم پیشنهاد نکند. البته اگر روند نشست سنگاپور به خوبی پیش رود، ترامپ احتمالا کیم رو برای برگزاری نشست بعدی در مارالاگو دعوت خواهد کرد.

 حضور سیبیل در نشست. اگرچه بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست هفته گذشته کاخ سفید بین ترامپ و کیم یونگ چول، نماینده کره شمالی غایب بود. اما او در نشست سه شنبه سنگاپور حضور خواهد داشت. بولتون پس از آنکه الگوی  لیبی – فرایندی که با مرگ معمر قذافی، دیکتاتور لیبی  پایان یافت.– را به عنوان مدلی برای عاری سازی هسته ای کره شمالی پیشنهاد داد، با خشم شدید مقامات کره شمالی مواجه شد.

چه کسی به برنامه ریزی نیاز دارد؟ آخرین نمونه از بی توجهی ترامپ به فرایند تصمیم سازی در کاخ سفید، در جریان آماده شدن وی برای نشست سنگاپور رخ داد. بطوری که ترامپ و بولتون هیچ نشستی با کابینه یا تیم امنیت ملی خود جهت بحث و تبادل نظر درباره جزئیات نشست پیش رو برگزار نکردند.

راز افسر سیا. بنا به گزارش بلومبرگ، اندرو کیم، نقش برجسته ای در برگزاری نشست ترامپ – کیم ایفا کرده است. فردی که در کره جنوبی رشد کرد، به عنوان رئیس مرکز سیا در سئول خدمت کرد و اینک با ده ها سال سابقه، پیشاهنگ سایر دیپلمات ها و سیاسیون به عنوان یک استراتژیست کلیدی در نشست حاضر است. یکی از مقامات ارشد سابق در پنتاگون او را به عنوان ” شاید مهمترین و با نفوذترین بازیگر در نشست سنگاپور” معرفی کرده است.

راستی آزمایی توافق. آیا کره شمالی در نشست ترامپ – کیم درباره توافق عاری سازی هسته ای دروغ نخواهد گفت؟ آیا بازرسان هسته ای تضمین می کنند که این کشور به طور کامل از زرادخانه اتمی خود عقب نشینی کند؟ این ها مشکلاتی هستند که ترامپ با آنها مواجه خواهد شد.

 نمایش یا واقعیت. جفری لوییس در فارن پالیسی نوشت، اگرچه نشست ها عموما نوعی شو و نمایش هستند، اما اگر ترامپ بتواند کره شمالی را به عنوان یک کشور عادی بپذیرد، شاید برگزاری آن چندان هم بد نباشد.

هکرها در آنجا هستند. فایر آی، شرکت امنیت سایبری آمریکا گزارش داد، در طی ماه گذشته، کره جنوبی با تعدادی حملات سایبری از سوی هکرهای چینی و روسی مواجه شد. کره شمالی نیز اخیرا به کارزار عملیات های سایبری علیه سئول پیوسته است، این در حالی است که رهبران دو کره در 27 آوریل برای پایان خصومت ها توافق کرده بودند. موسسات مالی و نهادهای دولتی کره جنوبی اغلب هدف این حملات سایبری هستند.

دلالان در آنجا هستند. شرط بندی ها درباره نتایج نشست ترامپ – کیم، زمانی افزایش یافت که سرمایه گذاران املاک و مستغلات چین به داندونگ هجوم بردند، شهری بندری در چین که از طریق پل دوستی کره – چین به کره شمالی وصل می شود. شرط بندان در داندونگ شرط می بندند که این شهر می تواند در تجارت پیشرفت کند، به شرط آنکه کره شمالی با آمریکا توافق کند.

 دفاع موشکی A.I. ارتش آمریکا در حال ایجاد سامانه استفاده از هوش مصنوعی جهت کشف سکوهای پرتاب موشک های هسته ای است. رویترز گزارش داد، این سامانه شامل یک پروژه آزمایشی با تمرکز بر کره شمالی است. واشنگتن به طور فزاینده ای درباره توسعه موشک های متحرک کره شمالی نگران است، چرا که می توانند در تونل ها، جنگل ها و غارها پنهان شوند.

 اژدهای دریا. بنا به گزارش واشنگتن پست، هکرهای منتسب به چین با نفوذ به رایانه های یک پیمانکار نیروی دریایی آمریکا صدها گیگابایت اطلاعات حساس مرتبط به پروژه های محرمانه درباره توسعه یک موشک ضد کشتی فراصوت جهت استفاده در زیردریایی های آمریکا تا سال 2020 را به سرقت برده اند.

این اقدام آخرین نمونه کودتای بزرگ سرویس های اطلاعاتی چین است که سیستم های نظامی آمریکا را هدف قرار می دهند. براساس گزارش ها، 614 گیگابایت اطلاعات مربوط به این پروژه علاوه بر داده های اتاق رادیوی زیر دریایی، شامل سنسورها و سیگنال های مرتبط با سیستم های رمزنگاری و کتابخانه جنگ الکترونیک واحد توسعه زیردریایی می شوند.

 محاکمه یک جاسوس. یک دادگاه فدرال در اسکندریه آمریکا، مجرمی به نام کوین مالوری افسر سابق سیا را محاکمه کرد، این فرد متهم است به عنوان یک عامل سه جانبه اطلاعات سری آمریکا را به چینی ها فروخته است.

 شمشیر تاریکی. اخیرا تعدادی عکس بهپاد چینی منتشر شده است که نشان می دهد این کشور به پیشرفت های قابل توجهی در پروژه جنگنده های بدون سرنشین دست یافته است. این جنگنده قابلیت پرواز با سرعت مافوق صوت را دارد و می‌تواند «کابوسی» برای سامانه‌های دفاعی آمریکا باشد.

 غنی سازی. پس از اعلان تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای با ایران، تهران اعلام کرد که فعالیت های غنی سازی اورانیوم را تقویت خواهد کرد، اما همچنان در محدودیت های تعیین شده در توافق باقی خواهد ماند.  

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *