جدیدترین مطالب

تله بدهی

تله بدهی

زهرا صدرا در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در ماه مه ۲۰۲۳، رئیس جمهور چین، ۳.۷ میلیارد دلار وام و کمک بلاعوض به پنج کشور همسایه آسیای مرکزی داد. (دولت پکن دارای سه نهاد اصلی به نام‌های بانک خلق چین، بانک صادرات و واردات چین و بانک توسعه چین است که به کشورهای آسیای مرکزی وام می‌دهد). بانک توسعۀ چین وام ویژه‌ای به مبلغ ۱.۴۵ میلیارد دلار برای همکاری چین و آسیای‌مرکزی اختصاص داده که برای توسعۀ منابع انرژی، معدن و پروژه‌های زیربنایی در آسیای‌مرکزی است؛ اما باید تاکید کرد که چین تنها برای تحقق پروژه‌ها توسط کشورهای آسیای مرکزی این وام‌ها را اختصاص نداده، بلکه این کشور در قبال پرداخت مبالغ هنگفت «مشارکت شرکت‎‌های چینی در هر پروژه» را هدف خود قرار داده است. 

افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۱۸۳ نفر رسید و هفتاد و هفت هزار و ۱۴۳ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش شمار مرگ مستقیم ناشی از نوشیدن مشروبات الکلی را در این کشور ۱۰ هزار و ۴۸ نفر اعلام و اضافه کرد. این میزان مرگ ناشی از مصرف الکل بالاترین شمار مرگ به این علت در ۲۴ سالی است که این آمار ثبت می‌شود.

آتش سوزی مرگبار در انگلیس

امدادگران سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس از مرگ دو نفر در پی آتش سوزی دریک ساختمان مسکونی در شمال پایتخت انگلیس خبر دادند.

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به پیمان منع اشاعه هسته ای و موافقتنامه پادمان

پایبندی جمهوری اسلامی ایران به پیمان منع اشاعه هسته ای و موافقتنامه پادمان

مسعود نوری در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: در سپتامبر ۲۰۲۳، تاکید شد که ایران دیگر نمی‌تواند به عدم ایفاء تعهدات خود ادامه دهد و از ایران خواستند بدون تأخیر برای حل همه مسائل باقی‌مانده اقدام کند و اضافه کردند که اگر ایران نتواند اقدامات ضروری و فوری مندرج در قطعنامه نوامبر ۲۰۲۲ و بیانیه مشترک ۴ مارس به طور کامل اجرا کند، شورای حکام باید آماده باشد تا اقدامات بیشتری از جمله صدور قطعنامه انجام دهد. در سپتامبر ۲۰۲۳ آمریکا و ۶۲ کشور عضو آژانس در بیانیه‌ای بر ادامه تحقیقات آژانس تأکید و بر نیاز فوری شفاف‌سازی از سوی ایران و حل این مسائل به‌گونه‌ای که برای آژانس رضایت‌بخش باشد تأکید کردند. آمریکا به صراحت اعلام کرده که هرگونه راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران باید بر راستی آزمایی موثر بنا شود.
Loading

أحدث المقالات

ببینید | هدف قرار دادن یک دکل نظارتی نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از موشک روسی

روس‎ها ویدئویی از هدف‎قراردادن یک دکل نظارتی نیروهای مسلح اوکراین در محور کراسنو-لیمانسکی با استفاده از موشک پروژه ۳۰۵ (یا همان LMUR) که توسط بالگرد تهاجمی کاموف Ka-52M شلیک شده بود را منتشر کرده‎‌اند. در این ویدئو برخی از اطلاعات مربوط‎به بالگرد توسط انتشار دهنده سانسور شده است ولی مشخص است که بالگرد تهاجمی کاموف Ka-52M در حین شلیک این موشک، در ارتفاع ۴۰-۵۰ متری از سطح زمین قرار داشته و سرعتی حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت دارد. موشک پروژه ۳۰۵ دارای سیکر تصویرساز فروسرخ است که قابلیت انتقال تصاویر Real time و اصلاح هدف تا لحظه برخورد را دارد. این موشک با استفاده از لینک داده AS-UAV (که در سمت چپ و بالا قابل مشاهده است) کنترل و هدایت می‎شود./War News

تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

سفیر عربستان در ایران با تاکید بر پیشرفت قابل توجه مناسبات تهران و ریاض از تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد خبر داده و اعلام کرد که به زودی یک مقام ارشد سعودی به تهران سفر خواهد کرد و همچنین شرایط لازم برای عمره‌گزاران ایرانی فراهم است.

سفری سیاسی با چاشنی علم و فرهنگ

تهران-ایرنا-رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از یک سفر فشرده و دیدارهای مهم با مقام‌های بلندپایه سیاسی، نظامی و پارلمانی پاکستان در دومین روز از سفر رسمی خود عازم شهر «لاهور»، قلب فرهنگی این کشور شد.رییس جمهور امروز از آرامگاه اقبال لاهوری بازدید کرد و سپس به دانشگاه جی سی شهر لاهور رفت و با استقبال رئیس و اعضای هیات علمی این دانشگاه رو به رو شد.

Loading
سردار وحیدی:

روابط آمریکا و کره‌شمالی آینده مثبتی ندارد

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: رئیس دانشگاه عالی دفای ملی می‌گوید: آمریکا مظهر عدم‌تعهد به همه اصول بین‌المللی است و ما آینده مثبتی برای عملکرد آمریکا و کره شمالی متصور نیستیم.

سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره آخرین تحولات منطقه و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: صحنه سوریه یکی از صحنه‌های شکست مفتضحانه، آمریکا، غرب، ارتجاع عرب و به‌ویژه رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: تمام تلاش‌های این جبهه برای اینکه بتوانند نظام سوریه را به‌نابودی بکشانند، ناکام ماند و امروز اسرائیل نگران امنیت خودش است. این موضوع امری طبیعی است زیرا یک رژیم اشغالگر هیچ‌گاه نمی‌تواند احساس امنیت کند.

سردار وحیدی با بیان اینکه سوریه توانسته بر مشکلات فائق آید، تصریح کرد‌: امروز شرایط دشواری برای اسراییلی‌ها به‌وجود آمده است و حرکت‌های آنها یک حرکت‌های عکس‌العملی است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره ارتباط کره شمالی و آمریکا اظهار داشت: آمریکا مظهر عدم‌تعهد به همه اصول اخلاقی و بین المللی است. اینکه کره‌ای‌ها با چه نگاهی تصمیم به مذاکره با آمریکا گرفته‌اند به خودشان مربوط است اما آینده مثبتی را در عملکرد آمریکا در این حوزه پیش‌بینی نمی‌کنیم. آمریکا حتی با دوستان اروپایی خود هم به‌خوبی عمل نمی‌کند و آنها را تبدیل به موجوداتی کرده که هیچ ارزشی برای آنها ندارد و امروز در صحنه تعاملات، تقابل انگلیس، آلمان و فرانسه را مشاهده می‌کنیم و این بدان معنا است که آمریکا به هیچ چیز منافع خودش اعتنا نمی‌کند.

منبع: همشهری آنلاین

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *