جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

“بسته مرگ” 61 میلیارد دلاری

رسانه ترکی در مطلبی می نویسد، بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین، راهی برای طولانی کردن یک درگیری مخرب و مرگبار است

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نقشه‌ دشمن برای ایجاد تفرقه را خنثی می‌کند

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی با ایجاد بحران و حمایت از گروه‌های تروریستی همواره سعی در ناامن‌سازی منطقه دارند و سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان می‌تواند نقشه‌ دشمن برای ایجاد تفرقه را خنثی کند.

فرانسه: هرگونه عملیات زمینی در رفح نقطه عطفی در جنگ غزه خواهد بود

با افزایش نشانه‌های جدید مبنی بر قریب‌الوقوع بودن آغاز عملیات اسرائیل در رفح، کریستوف لوموان، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که «پاریس با آغاز هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف است و این امر نقطه عطفی در جنگ جاری در غزه خواهد بود.»

Loading

اعتراف ارتش انگلیس به شکست‌پذیری وحشتناک

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: ارتش بریتانیا اذعان کرده است روسیه می‌تواند تنها یگان جنگی باقی‌مانده این ارتش را پس از سال‌ها کاهش بودجه دفاعی، در یک بعد از ظهر به طور کامل نابود کند.

جنیفر نیوتون در تحلیلی که در میل آنلاین منتشر شد، نوشت: گزارش جدید یک اندیشکده نظامی در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین بریتانیا و روسیه، به بررسی ‌کاهش بودجه ارتش بریتانیا پرداخته است.

در این گزارش آمده است که کاهش بودجه نظامی، قابلیت‌های ارتش را کم کرده و به انتها رسانده است.

این گزارش هشدار داده است که کاهش بودجه دفاعی به معنای آن است که «دشمن لایقی» مانند روسیه می‌تواند تنها یگان جنگی باقی‌مانده در ارتش بریتانیا را در یک بعد از ظهر به طور کامل نابود کند.

اندیشکده وابسته به ارتش موسوم به «مرکز تجزیه و تحلیل تاریخی و تحقیقات مناقشه»  (CHACR) که در آکادمی ‌نظامی ‌سلطنتی سَندهِرست مستقر است، نوشته سال‌های کاهش بودجه به معنای آن است که توانایی بریتانیا برای باقی ماندن به عنوان یک نیروی جنگی کارآمد به «طور موثری از بین رفته است.»

بر اساس این پژوهش، کاهش بودجه نظامی ‌به «از درون تهی شدن یا به انتها رسیدن توانایی‌های ارتش»، به ویژه هنگامی‌که با یک تهدید شدید مواجه شود، منجر شده است.

این گزارش پس از یک سمینار دو روزه در سال گذشته با حضور افسران ارتش در حال خدمت، کهنه‌سربازان و اساتید نظامی‌ و در میان تشدید تنش‌های بین بریتانیا و روسیه به نگارش در آمد.

اگر چه این گزارش اذعان می‌کند که بریتانیا با خطر فوری یک حمله مستقیم رو به رو نیست، ولی می‌افزاید که اگر تجاوز نسبت به متحدان و یا کشورهای دارای اهمیت راهبردی صورت گیرد، ممکن است پای این کشور نیز به درگیری باز شود.

این گزارش توضیح میدهد: «این امر یک سوال مهم را مطرح میکند: آیا ارتش بریتانیا آمادگی برای چنین امکانی را دارد؟ اگر کسی آمادگی را فقط در نیروی انسانی صِرف و ظرفیت نیروی کنشگرا می‌بیند، پاسخ ممکن است یک «نه» ساده باشد: ارتش بریتانیا در کوچک‌ترین وضعیت قرار دارد و با سال‌ها کاهش بودجه مواجه شده است.»

«چشم انداز از دست دادن یگان در یک بعد از ظهر، بر زنجیره فرماندهی به شدت سنگینی خواهد کرد، در حالی که ثبات فرماندهی از راهبردی-به-رزم‌آرایی تقریبا اجتناب‌ناپذیر است، زیرا سیاست‌مداران مخاطرات موجود در درگیر کردن یگان به نبرد را درک می‌کنند.»

این گزارش هم‌چنین می‌افزاید اگر بریتانیا در جنگ باشد چگونه می‌شود آستانه «فشار سیاسی» را آزمود و از لشکر رزمی حفاظت به عمل آورد.

آخرین باری که لشکر رزمی به جنگ فرستاده شد، در سال 2003 در طول جنگ عراق بود، اما به گفته کارشناسان اگر قرار بود که آن‌ها در حال حاضر اعزام شوند، در بهترین شرایط می‌توانستند تنها یک تیپ متشکل از 10 هزار سرباز را اعزام کنند.

با این حال، وزارت دفاع انگلیس به ساندی تایمز اعلام کرد: «ارتش با اخطار کافی… آماده و قادر به استقرار یک نیروی قوی، در مقیاس بزرگ، و جنگ‌جو در سطح لشکر می‌باشد.»

اخبار گزارش مزبور در حالی منتشر می‌شود که ارتش بریتانیا که در حال آماده شدن برای واکنش نشان دادن به نیروی زمینی روسیه در اروپاست، هفته گذشته برای اولین بار یک تانک را از کانال مانش عبور داد.

سربازان در ساعات اولیه روز چهارشنبه تانک، خودرو جنگی واریور و جرثقیل بر روی واگن‌های قطار به فرانسه فرستادند. آنها چند ساعت بعد، در سفر 40 دقیقه ای بازگشتند.

نیروهای نظامی ‌از کانال مانش برای انتقال تدارکات و تجهیزات بهره گرفته‌اند، ولی هرگز از آن برای خودروهای زرهی استفاده نکرده‌اند.

یک تانک چلنجر و جرثقیل متناسب با آن، یک خودرو جنگی زرهی واریور، یک جرثقیل زرهی واریور و یک خودرو شناسایی در طول تمرین از کانال عبور داده شدند.

گفته می‌شود ارتش به دنبال راه‌هایی برای حمل و نقل تانک‌های خود در زمانی است که پایگاه‌ها در آلمان در پایان این دهه بسته می‌شوند.

یک منبع دفاعی گفته است: «این یک اتهام به اروپای شرقی نبود. قبل از آن که سعی کنید و صدها تانک را از طریق کانال حرکت دهید، باید تمرین کنید. در صورتی که نیاز به حرکت نیروهای زرهی خود داشته باشیم، این آزمایش عملیاتی بودن استفاده از کانال است.»

با این حال، این اقدام  در زمانی صورت می‌گیرد که روابط بریتانیا با روسیه، پس از آن که مسکو ام-آی-شش را بابت طرح پرونده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده مقصر دانست، در انجماد عمیق به سر می‌برد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *