جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک های دوربرد موسوم به  (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد و گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فوریه  به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از موشک های موسوم به ATACMS را در اختیار اوکراین بگذارد.

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک های دوربرد موسوم به  (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد و گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فوریه  به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از موشک های موسوم به ATACMS را در اختیار اوکراین بگذارد.

Loading
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی تاکید کرد

استاندارد دوگانه آمریکا در قبال حامیان تروریسم

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ | موضوعات

شوراآنلاین - رسانه ها: آمریکا استانداردهای دوگانه‌ای را در رابطه با کشورهای حامی تروریسم اعمال می‌کند. در رابطه با کشورهایی چون عربستان و کشورهای حامی تروریسم و حتی رژیم صهیونیستی این ممنوعیت‌ها ایجاد نمی‌شود و برای ایران که در حال مبارزه با تروریسم است، این اتفاق می‌افتد و این اقدام به نوعی حمایت از تروریسم است.

الهام امین‌زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی درباره فرمان ترامپ در عدم صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران برای مدت 90 روز اظهار داشت: ما یکسری حقوق بنیادین بشر داریم که در کلیه اسناد بین‌المللی حقوق بشر از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق حقوق مدنی و سیاسی مصوب 1966 آمده است و تقریبا کشورهای دنیا به اندازه اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر عضو این میثاق هستند.

وی به میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مصوب 1966 نیز اشاره کرد و افزود: آمریکا عضو اولیه این اسناد بین‌المللی است.

معاون سابق حقوقی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این اسناد تأکید شده است که هر انسانی حق تردد و تعاملات بین‌المللی را دارد و در کنار حیات، نمی‌توان افراد را از این حق منع و از مناطق خاصی از جهان محروم کرد، بخصوص اینکه خانواده‌های این افراد، در آن مناطق حضور داشته باشند.

امین‌زاده همچنین به حق آزادی تجارت اشخاص و کشورها اشاره و تأکید کرد: با توجه به این اسناد، این اقدام آقای ترامپ صراحتا نقض حقوق بشر است.

وی در خصوص اینکه چرا کشورهایی مانند عربستان که حامی تروریسم هستند در بین کشورهایی که در این فرمان به آنها اشاره شده، حضور ندارند؟ گفت:‌ آمریکا استانداردهای دوگانه‌ای را در رابطه با کشورهای حامی تروریسم اعمال می‌کند. در رابطه با کشورهایی چون عربستان و کشورهای حامی تروریسم و حتی رژیم صهیونیستی این ممنوعیت‌ها ایجاد نمی‌شود و برای ایران که در حال مبارزه با تروریسم است، این اتفاق می‌افتد و این اقدام به نوعی حمایت از تروریسم است.

این کارشناس حقوق بین‌الملل درباره اقداماتی که ایران می‌تواند در مقابله با این فرمان انجام دهد نیز عنوان کرد: ما عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل هستیم، کمیته حقوق بشر سازمان ملل نیز یکی از این کمیته‌هاست و ما باید درخواست خود را از طریق دفتر نمایندگی‌مان در سازمان ملل مطرح کنیم و این توهین و نقض حقوق بشر را به سازمان ملل اطلاع دهیم.

امین زاده ادامه داد: باید اقدامات لازم را انجام دهیم و سعی کنیم در گزارش UPR یو.پی.آر آمریکا که معمولا نقض حقوق بشر اتفاق می‌افتد،‌این اقدام جزو موارد نقض بنیادین حقوق بشر ملت ایران درج شود و این موارد جزو پرونده آمریکا ثبت می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور شهروندی با ذکر این نکته که ترامپ در رابطه با حقوق بشر شروع خوبی نداشته است، اقدام ترامپ در رابطه با دیوار بین‌ آمریکا و مکزیک را نیز نقض حق آزادی تردد خواند.

وی با بیان اینکه ما حقوق بشر را به صورت جامع می‌بینیم و نه به صورت بخشی، گفت:‌این گونه نیست که کشورهای دیگر بخواهند یکسری حقوق مدنی و سیاسی و اقتصادی را در مورد ما بولد کنند. حقوقی که حتی حقوق خانوادگی‌ است و مربوط به سلامت روان یکسری افراد می‌شود.

امین‌زاده افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم با توجه به این ممنوعیت برای خانواده‌هایی که بخشی از آنها آنجا (آمریکا) هستند و بخشی دیگر در ایران حضور دارند، چه اتفاقی می‌افتد. حق سلامت، حق تردد، حق تجارت حقوق نسل‌های دوم و سوم و حتی نسل اول است که با این فرمان ترامپ نقض می‌شود و دولت آمریکا باید پاسخگو باشد.

معاون سابق حقوقی رئیس جمهور در ارزیابی نسبت به واکنش ایران به این اقدام ترامپ نیز گفت: حق اقدام متقابل در امور تجاری برای کشورها به رسمیت شناخته شده است. از طرفی صنعت توریسم ما هم فعال است و ما نمی‌توانیم اقدامی انجام بدهیم که به ضرر کشورمان تمام شود، باید در محاکم حقوق بشری این موضوع را ثبت کرده و به صورت فعال هم در سازمان ملل و هم در شورای حقوق بشر، این موضوع را مطرح کنیم.

وی درباره اینکه آیا این فرمان صادر شده نقض برجام نیست؟ اظهار داشت: یکی از بندهایی که در مقدمه برجام آمده است این است که طرفین باید در تعاملات خود حسن نیت داشته باشند، این اقدام این حسن نیت را خدشه دار کرده است و می‌تواند بر برجام تاثیرگذار باشد.

امین‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا این فرمان در حال حاضر برای 90 روز اجرایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بعد از پایان این مدت آمریکا درخواست دسترسی به اطلاعات شهروندان ایرانی را داشته باشد؟‌گفت: ما در قوانین حقی را به عنوان حق حریم خصوصی داریم. اگر که وارد حریم خصوصی افراد شویم، افراد آزاد هستند که اطلاعات خصوصی‌شان را خودشان در اختیار هر فردی که می‌خواهند قرار دهند. اجباراً ما نمی‌توانیم اطلاعات و مشخصات خصوصی افراد را بگیریم و اگر آمریکا چنین اقدامی را صورت دهد، این حق نقض می‌شود و از طرفی امنیت ملی ما می‌تواند در این صورت نقض شود. اگر آنها اطلاعات شهروندان ما را جمع کنند، می‌خواهند به چه داده‌ای برسند؟

وی تصریح کرد: بنابراین هم حریم خصوصی و هم امنیت ملی ایران نقض می‌شود.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *