جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

تهران- ایرنا- ۱۷ کشور از جمله انگلیس و فرانسه به سرکردگی آمریکا در بیانیه ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات های بیش از شش ماهه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ تجاوزگرانه خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به طور یکجانبه زیر فشار قرار داده و از تل آویو حمایت سیاسی کنند.

Loading
اندیشکده آمریکایی واشنگتن بررسی کرد

تاثیر تحریم‌ها بر خطوط هوایی ایران

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: اندیشکده آمریکایی نوشت: با فشار و اختلال‌های جدی در بهره‌وری از پشتیبانی‌های فنی خارجی و سلب موقعیت‌های بین‌المللی می‌توان خطوط هوایی ایران را تعطیل کرد.

«اندیشکده واشنگتن» در تحلیلی ضمن تلاش در القای استفاده ایران از خطوط  هوایی تجاری در کمک رسانی به دولت سوریه، پیشنهاد تحریم شرکت‌های معتبر هوایی ایران چون «ماهان» ، «ایران ایر» و «آسمان» را از طریق حربه فشار تحریم‌ها ارائه کرد.

این اندیشکده در گزارش خود ضمن اشاره به فعالیت «ایر فلوت»، شرکت هوایی ملی روسیه در اهداف نظامی، سیاسی کرملین در عرصه جهانی و قیاس آن با خطوط هوایی ایران و نهادهای زیرمجموعه سپاه پاسداران ایران مدعی شد که سپاه ایران به وضوح از نمونه طرح ریزی قدرت دهه هشتاد روس‌ها پیروی می‌کند.

اندیشکده واشنگتن نوشت: ایرباس‌ها و بوئینگ‌های جدید همراه با تیم‌های آموزشی و خدماتی ظرف چند سال آینده وارد ایران می‌شوند. اگر خطوط هوایی ایران امید دارند تا از این منابع بهره ببرند، نیاز هست تا از تعامل با ماهان ایر و دیگر نهادهای مشخص اجتناب کنند زیرا به نظر ماهان تمایل دارد در خدمت نیروی قدس سپاه پاسداران باقی ماند.

اندیشکده یاد شده با طرح فشار بر شرکت‌های هوایی ایران به دلیل همکاری با ماهان نوشت: برای مثال، اگر «ایران ایر» و «آسمان»، دیگر شرکت‌های هواپیمایی این کشور تصمیم به استفاده از هواپیماهای جدید به صورت اجاره به شرط تملیک یا به اشتراک گذاری با ماهان بگیرند، می‌توان آن‌ها را با اختلال‌های جدی در بهره‌وری از خدمات و پشتیبانی‌های فنی تولید کنندگان خارجی روبرو و به علاوه تمام موقعیت بین‌المللی ناشی از برجام را نیز از آن‌ها سلب کرد.

در خاتمه این گزارش آمده است: با توجه به حمایت مستقیم ماهان از سپاه که در نبردهای نیابتی منطقه حضور دارد، این شرکت را می‌‌توان با فشار ناشی از تحریم‌ها مجبور به تعطیل  شدن کرد، اقدامی‌که شاید موجب ضربه زدن به دیگر خطوط هوایی ایران شود.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *