جدیدترین مطالب

پایان دو دهه همکاری کرملین و کاخ سفید

پایان دو دهه همکاری کرملین و کاخ سفید

حمیدرضا جوادی قلعه و سعید محمدی کاوند در یادداشت مشترکی برای دیپلماسی ایرانی می نویسند: مقامات کرملین چه در طول این ۲۲ سال و چه در زمانی که روسیه از انتقال رهبران داعش از سوریه، لیبی و سایر نقاط غرب آسیا تحت چتر حمایتی آمریکا به افغانستان هشدار می‌داد باید می‌دانستند که تروریسم و ادعای مبارزه با آن تنها یک کارت بازی در دستان مسئولان کاخ سفید است.
Loading

أحدث المقالات

مسکو: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان نازی ها رفتار متفاوتی داشته باشد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اظهارات برلین درباره مسئولیت ویژه آلمانی ها در قبال یهودیان، گفت: آلمان حق اخلاقی ندارد که با قربانیان جنایات نازی ها متفاوت رفتار کند.

Loading
درخواست یک اندیشکده بین‌المللی :

حمایت نظامی آمریکا از پاکستان متوقف شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:یک اندیشکده بین‌المللی اعلام کرد، اگر پاکستان علیه گروه‌های تروریستی اقدام نکند آمریکا باید حمایت نظامی خود را از این کشور قطع کند.

پایگاه خبری زی نیوز نوشته است ، گروه بین‌المللی بحران اعلام کرد: نقش واشنگتن در تشویق کردن اسلام آباد برای مبارزه با طالبان بسیار مهم است.

این اندیشکده بین‌المللی واشنگتن را به عنوان بهترین گزینه برای فشار آوردن علیه پاکستان در راستای متوقف کردن حمایتش از طالبان اعلام کرد و گزارش داد: پاکستان هنوز نسبت به تسهیل مذاکرات میان طالبان و کابل چندان تمایلی ندارد و به حمایت از شبه‌نظامیان می‌پردازد و به آنها اجازه می‌دهد که گروه خود را گسترش داده و نیرو جذب کند. آنها بهشت‌های ایمن برای فعالیت خود در داخل پاکستان دارند.

گروه بین‌المللی بحران در ادامه آورد: روابط نزدیک کابل و دهلی نو از سوی اسلام آباد به عنوان یک اقدام تحریک‌آمیز تلقی می‌شود اما به طور کلی این مساله بستگی به آمریکا دارد که می‌تواند با فشار آوردن علیه پاکستان حمایت این کشور از تروریسم را قطع کند.

براساس اطلاعات به دست‌ آمده از دولت آمریکا، پاکستان سومین کشوری است که بیشترین کمک مالی از سوی آمریکا دریافت می‌کند. در سال ۲۰۱۶ این کمک به میزان حدود یک میلیارد دلار بوده و البته این بسته حمایتی در سال ۲۰۱۱، ۳.۵ میلیارد دلار بوده است.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *