جدیدترین مطالب

Loading

أحدث المقالات

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت‌های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.

سازمان ملل: ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده اند

 نیویورک – ایرنا-  آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا اعلام کرد که ۷ درصد آوارگان فلسطینی یعنی  حدود ۱.۷ میلیون نفر  در جستجوی امنیت نسبی “چندین بار” مجبور به فرار شده اند.

Loading
عبدالباری عطوان در رای الیوم بررسی کرد

پشت پرده تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: دو حمله آمریکا و اسرائیل مدال افتخار برای سوریه، ارتش و ملت پایدار این کشور است چه برخی موافق یا مخالف باشند زیرا اسرائیل و آمریکا دو دشمن این امت هستند و منبع تمام شرها و توطئه هایی که این امت را هدف قرار می دهد.

تجاوز اسرائیل به سوریه پس از تجاوز آمریکا؟ تحول جدید چیست؟ چرا در این زمان انجام شده است؟ آیا آغاز تشکیل ناتوی کشورهای عرب سنی -اسرائیلی با حمایت آمریکا است؟ آن را نامحتمل نمی دانیم
دولت اشغالگر اسرائیل صبح روز پنجشنبه به انباری در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق با چندین موشک حمله کرد. دیدبان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوریه که مقر آن در انگلیس قرار دارد اعلام کرد این انبار، انبار تسلیحات حزب الله لبنان بوده است.
این بمباران موشکی که از پایگاهی در نزدیکی بلندی های جولان انجام شد، چند روز پس از حمله آمریکا با موشک های “توماهاک” صورت می گیرد که پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را در استان حمص هدف قرار داد این حمله چند ماه پس از حمله هوایی اسرائیل به هدف های نظامی سوریه در نزدیکی شهر تدمر انجام شد.
سوریه تنها کشور عربی در میان کشورهای درگیر و هم مرز با فلسطین اشغالی (در کنار لبنان) است که همچنان در وضعیت جنگ با اسرائیل به سر می برد و با این کشور هیچ گونه توافق یا قرارداد صلح امضا نکرده است و از این رو همچنان آماج حملات هوایی اسرائیل قرار دارد.
دولت اسرائیل مطلقا به چنین تجاوزهایی اعتراف نمی کند و حملات موشکی روز پنجشنبه در این میان استثنا نیست. تنها باری که این سنت را شکست در ماه مارس گذشته بود، هنگامی که مجبور شد به شلیک موشک هایی اعتراف کند که پدافند زمینی سوریه به سمت جنگنده های این رژیم شلیک کرده بود که گفته شد آن ها کاروان تسلیحات مدرنی را هدف قرار داده بودند که در راه رسیدن به دست حزب الله لبنان بود.
یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات اسرائیل گفت دولت وی هر بار که اطلاعاتی مهم درباره انتقال تسلیحات به حزب الله دریافت می کند مداخله خواهد کرد و این اظهارات این گونه تفسیر شد که وی مسئولیت تازه ترین حمله موشکی به اهدافی در عمق سوریه را به عهده گرفته است.
مطلقاً،هیچ کشور عرب این تجاوز به یک کشور عرب را محکوم نکرد بلکه اگر مبالغه نکرده باشیم باید بگوییم دولت های عربی متعددی آن را جشن گرفتند و آرزو کردند که خسارت های انسانی و مادی زیادی وارد کرده باشد زیرا اسرائیل دیگر دشمن بسیاری از آن ها به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار نمی رود بلکه متحدی مطمئن و قابل اعتماد برای آن ها است.
خبرهای دریافتی از واشنگتن تایید می کند رئیس جمهور دونالد ترامپ برای انجام سفر دوره ای به منطقه خاورمیانه آماده می شود که شامل تل اویو، رام الله، امان و ریاض در چارچوب طرح خود برای تاسیس ائتلاف ناتوی عربی سنی برای مقابله با گسترش نفوذ ایران است که اسرائیل شالوده این ائتلاف به صورت مستقیم و غیر مستقیم است و مطمئنا سوریه بر این اساس که صمیمی ترین متحد ایران است و بیشترین دشمنی با اسرائیل و طرح های آمریکا را در منطقه دارد در فهرست هدف های این ائتلاف مورد حمایت آمریکا قرار خواهد گرفت.
مسکو از زبان ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این اقدامات تجاوزکارانه علیه سوریه را محکوم و آن را غیر قابل قبول و در تضاد با اصول و عرف قانون بین المللی دانست.
این موضع روسیه در مقایسه با موضع گیری پیشین این کشور که پس از حمله هوایی اسرائیل که گفته شد به کاروان تسلیحات در حرکت به سمت حزب الله در نزدیکی شهر تدمر انجام شد شدت کم تری داشت. در حمله قبلی وزارت امور خارجه روسیه سفیر اسرائیل در مسکو را فراخواند و به وی شدیدا اعتراض کرد اما این بار نامحتمل نیست که رهبری روسیه با مسلح کردن ارتش سوریه و پدافند زمینی این کشور به موشک هایی که قادر به رویارویی با چنین تجاوزی در آینده است پاسخ دهد.
پناه بردن ارتش اسرائیل این بار به استفاده از موشک و نه جنگنده برای بمباران تغییری راهبردی و پرهیز از ارسال جنگنده ها از ترس سرنگون شدن آن ها را منعکس می کند. این امر تاکید می کند رهبری این ارتش اطلاعاتی از وجود وسائل و امکانات دفاعی هوایی سوریه دارد که می تواند هرگونه جنگنده متجاوز اسرائیل را سرنگون کند.
سوریه که ارتش این کشور شش سال است وارد جنگی شدید علیه گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا، ترکیه و کشورهای خلیج فارس با هدف سرنگونی نظام در این کشور شده است همچنان در کنار حزب الله تنها خطر علیه دولت اشغالگر اسرائیل را تشکیل می دهد از این رو حملات هوایی و موشکی علیه این کشور ادامه دارد.
این یک تجاوز از سوی اسرائیل است که علل واقعی را یادآوری می کند که در ورای هدف قرار دادن فقط سوریه و نه دیگر کشورهای عربی از سوی دشمن اسرائیلی و آمریکا قرار دارد و تلاشی برای محروم کردن این کشور از باقی مانده عناصر قدرت و تسلیحات کشتار جمعی است به گونه ای که راه را برای حمله و اشغال و تجزیه این کشور مانند لیبی، عراق و یمن فراهم می کند.
دو حمله آمریکا و اسرائیل مدال افتخار برای سوریه، ارتش و ملت پایدار این کشور است چه برخی موافق یا مخالف باشند زیرا اسرائیل و آمریکا دو دشمن این امت هستند و منبع تمام شرها و توطئه هایی که این امت را هدف قرار می دهد و هنگامی که گزینه ما انتخاب ایستادن در اردوگاه سوریه یا اسرائیل دشمن باشد ما مطلقا تردید نمی کنیم که در اردوگاه عربی سوریه بایستیم و ما اینگونه در مدارس شرافت، ملی گرایی و عزت نفس عربی و اسلامی را آموختیم. این معنای زندگی با سربلندی است.

منبع: اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *