جدیدترین مطالب

پیام های جام جهانی قطر

پیام های جام جهانی قطر

سید رحمان موسوی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: میزبانی جام جهانی توسط قطر یک پیام مهم دیگر دارد؛ اینکه این منطقه می تواند به عنوان دانشگاهی برای همه کشورهایی که به فوتبال علاقه دارند و می توانند همه آنها را بپذیرند، باشد.

جان باختن ۵ پناهجو در دریای مانش

۵ پناهجو ازجمله سه مرد، یک زن و یک کودک ۵ ساله هنگام عبور از دریای مانش برای رسیدن به انگلستان در یک سانحه دریایی جان باختند.

Loading

أحدث المقالات

تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خصوص برنامه کاری خود در روسیه بیان کرد که ضمن شرکت در دو نشست امنیتی با برخی از همتایان خود دیدار خواهد کرد.

Loading
عضو پارلمان عراق پیشنهاد داد

گفت‌وگوی ایرانی ـ عربی برای حل بحران‌های منطقه‌ای

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: یکی از اعضای کمیته روابط خارجه پارلمان عراق ضمن اشاره به روابط محکم ایران و عراق خواستار برگزاری گفت‌وگوی ایرانی ـ عربی برای حل بحران‌های منطقه شد.

عباس بیاتی، عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق گفت: سیاست خارجه ما بر اساس تعادل است و روابط ما با هر کشور به زیان کشور دیگری نخواهد بود و ما روابط محکمی با جمهوری اسلامی ایران داریم و این روابط ما هیچ تاثیری بر روابطمان با دیگر کشورهای عربی و غیرعربی نخواهد گذاشت.

وی افزود: روابط ما با دیگر کشورها بر اساس حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی است و روابط با عربستان هیچ تاثیری بر روابط ما با ایران نخواهد گذاشت. روابط ما با ایران هیچ تاثیری بر روابطمان با آمریکا نیز نخواهد گذاشت، زیرا این‌ها مسیرهای متفاوتی هستند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند.

بیاتی در پایان گفت: ما تاکید و اعتراف می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که در جنگ با داعش از عراق حمایت کرد. سپس دیگر کشورها آمدند و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را تشکیل دادند و امروز منطقه در شرایط نابسامانی قرار دارد و برای حل بحران‌ها و ایجاد ثبات در منطقه گفت‌وگوی ایرانی ـ‌عربی لازم است.

منبع: ایسنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *