جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

عکس | تصویر جعلی جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان

رسانه صهیونیستی «جورزالم‌پست» در توییتی با انتشار عکس یک انفجار نوشت:‌ «اسرائیل با یک حمله موشکی بامداد جمله یک سایت در ایران را مورد هدف قرار داد.» بررسی تصویر نشان می‌دهد، این عکس در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ (دوسال قبل) توسط همین رسانه با عنوان « جنگ غزه» منتشر شده است. بنابر این تصویر منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه صهیونیستی “جعلی” و متعلق به دوسال قبل می‌باشد. منبع: خبرگزاری صداوسیما

نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است  

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست امروز سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در شورا تصریح کرد: «اسرائیل کاروان های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می دهد و مانع کار آنها می شود.»
 

Loading
انديشکده چيني پيشنهاد کرد

میثاق اقتصادی منطقه‌ای چین بدون هند

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: یک اندیشکده اثرگذار چینی اعلام کرد پکن باید آماده ایجاد میثاقی اقتصادی در سطح منطقه، بدون حضور هند باشد.

اندیشکده اباند در پکن اعلام کرد که به دلیل نگرانی هند از سرازیر شدن کالاهای چینی به این کشور، چین باید به فکر معامله‌ای باشد که به آن امکان دهد پس از اجرایی شدن شراکت جامع اقتصادی منطقه‌ای (RCEP) با مصالحه‌هایی محصولاتش به بازار هند وارد شود.
این اندیشکده اعلام کرد این توافقنامه به‌ویژه پس از خروج آمریکا از پیمان شراکت فرا-اقیانوس آرام (TPP) اهمیت راهبردی چشمگیرتری در سطح جهانی یافته است.
این توافقنامه، میثاقی میان 16 کشور شامل کشورهای عضو آسه‌آن و همچنین چین، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و نیوزلند است.
این اندیشکده در گزارش خود آورده است: گزینه‌ای مطلوب برای چین رسیدن به توافقی است که شامل هند هم باشد، زیرا امکان می‌دهد پس از اجرایی شدن RCEP کالاهای چینی با تخفیف تعرفه‌ای به بازار هند وارد شود.
در ادامه این گزارش آمده است: بااین‌حال، با توجه به پیشینه هند در زمینه تجارت آزاد و نگرانی‌های اعلامی این کشور درباره منافع ملی خود، احتمال اندکی وجود دارد که هند با این معامله در قالب و سازوکارهای کنونی موافقت کند. برای همین چین باید هدفی کمتر مطلوب را برای رسیدن به معامله‌ای بر سر RCEP بدون هند برای خود تعیین کند.
این اندیشکده ادامه داد: گرچه این اقدام از ارزش توافقنامه می‌کاهد، اما چین باید به مذاکرات RCEP سرعت بخشد، زیرا افزایش همکاری با آسه‌آن، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا از اهمیت راهبردی برای چین برخوردار است.
این اندیشکده راهبردی اعلام کرد هند تمایلی به RCEP ندارد، زیرا نگران است کالاهای ارزان‌قیمت چینی بر صنایع تولیدی این کشور اثر بگذارد.
در این گزارش آمده است: هند نگران است که پس از امضای توافقنامه، نتواند از سرازیر شدن اقلام چینی به این کشور جلوگیری کند، رویدادی که ممکن است صنایع داخلی این کشور را به خطر بیندازد.
این گزارش اعلام کرد کسری تراز تجاری هند با دیگر اعضای RCEP هم دلیل دیگر عدم تمایل این کشور به ورود به چنین توافقنامه‌ای است.
در این گزارش آمده است هند نگران آن است که پس از گشایش بازارش، شرکت‌های داخلی‌اش، به‌ویژه در بخش داروسازی و نساجی کمتر توان رقابت با شرکت‌های خارجی داشته باشند.
بر اساس این گزارش، هند همچنین نگران است که قیدهای مطرح‌شده در RCEP درباره مالکیت معنوی و خدمات به نفع این کشور نباشد.
در جمع‌بندی این تحلیل آمده است: هند به‌صورت یک‌جانبه بارها مانع از عادی طی شدن روند مذاکرات سازمان تجارت جهانی شد. باید گفت هند همچنان نگران فقدان رقابت‌پذیری شرکت‌های داخلی خود است. بااین‌حال، RCEP اهمیت به سزایی برای چین دارد، زیرا از TPP مستثنی شده است. چین نیازمند کمک به اختتام مذاکرات RCEP است و باید آماده خروج هند از آن باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *