جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

آمریکا اظهارات روسیه درباره ارتباط اوکراین با حمله تروریستی حومه مسکو را رد کرد

نیویورک – ایرنا-  کاخ سفید بار دیگر اظهارات روسیه مبنی بر دست داشتن اوکراین در حمله به سالن کنسرت شهر «کروکوس» را رد کرد و گفت : واشنگتن، اطلاعات واضح و دقیقی را در مورد حمله تروریستی در حومه مسکو قبل از حمله به سرویس های امنیتی روسیه ارائه کرده است.

Loading

نمایش بزرگ ترامپ

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:رابرت فیسک،تحلیلگر روزنامه ایندیپندنت بااشاره به اولین سفرهای خارجی رئیس جمهوری آمریکا می نویسد دونالد ترامپ هنوز به دقت به سفر خارجی خود به عربستان سعودی، اسراییل و واتیکان نیاندیشیده است .

سفر به بیت المقدس نمایش بزرگی خواهد بود، چون ترامپ از نتانیاهو برای مبارزه با داعش کمک خواهد خواست ، بدون آنکه- احتمالا- بداند اسراییل فقط ارتش سوریه و حزب الله شیعه در سوریه را بمباران می کند ، و هرگز- هرگز- داعش در سوریه را بمباران نمی کند.
از قرن چهاردهم ،بعد از سفر ابن بطوطه به خاورمیانه، تا کنون کسی با بلند پروازی بالا در سطح دونالد ترامپ به این منطقه سفر نکرده است. البته، شاید بتوان گفت که ابن بطوطه عالم و سیاح مسلمان مراکشی با ترامپ چندین وجه مشترک دارد. او به عربستان سعودی آمد. او به بیت المقدس رفت. او حتی به زنان جذاب و لوند هم گوشه چشمی داشت- او چندتایی همسر داشت و تازه دست نوازش کشیدن بر سر دخترک برده یونانی را از یاد نبریم. اما این وجوه تشابه در همین اینجا به پایان می رسد. چون ابن بطوطه فرد عاقل و متعادلی بود.
ما می دانیم که ترامپ فکر می کند که در حال همدلی با سه مذهب توحیدی است، چون او به ریاض، بیت المقدس و سپس به واتیکان سفر خواهد کرد ( البته با توجه به اینکه، واتیکان در خاورمیانه نیست، باید گفت پیمودن چند صد مایل[بیشتر] برای شخصی مانند ترامپ چیزی نیست). البته چند مشکل وجود دارد. او نمی تواند به مکه مقدس سفر کند، چون سفر مسیحیان به آنجا ممنوع است و پادشاه پیر عربستان معرف حکومت دیکتاتوری وهابی گردن زنی است که بعضی از شهروندان آن همرزم قوای هولناک داعش بوده یا از آن حمایت مالی کرده اند. همین داعشی که ترامپ فکر می کند با آن در حال جنگ است.
بعد، وقتی به بیت المقدس می رود، او با نتانیاهویی ملاقات خواهد کرد که اصلا نماینده جهان یهودیان نیست و بدون توجه به اینکه ترامپ چه فکر می کند، قصد سرقت زمین های اعراب در کرانه باختری به نفع یهودیان را دارد. بعد هم به واتیکان می رود با مردی ملاقات خواهد کرد – هر چند هم بزرگ باشد- اما فقط نماینده کاتولیگ های رومی است که به هر روی ترامپ را زیاد هم دوست ندارند. ابن بطوطه به مدت یک ربع قرن از وطن دور بود. خدا را شکر که ترامپ این سفر را در سه روز انجام می دهد.
البته، سخنان او درباره «اسلام» درعربستان بیشتر از سخنان او درباره «یهودیت» در بیت المقدس نخواهد بود. سعودی های سنی درباره قطع کردن سر مار، یعنی ایران شیعه، مذاکره خواهند کرد- و ما باید به یاد داشته باشیم که ترامپ انسان عجیب و ابلهی است که برای نوزادان سنی که ماه گذشته در سوریه کشته شدند، اشک تمساح ریخت ولی برای کودکان شیعه ای که چند روز بعد در سوریه کشته شند، هیچ اشکی نریخت- و[این سعودی ها] امید دارند که بین پادشاه خودشان که حامی اعدام است و ترامپ حامی اعدام، از نو روابط واقعی بر قرار سازند. شاید بد نباشد که ترامپ تازه ترین گزارش بن امرسون، بازرس سازمان ملل درباره زندان مدافعان حقوق بشر و شکنجه مظنون های ترور در عربستان سعودی را بخواند. نه، اصلا این موضوع را فراموش کنید.
بهر حال، پادشاه امام نیست. به همان اندازه که نتانیاهو هم چیزی بیش از خاخام نیست . اما [ سفر به] بیت المقدس از این نظر نمایش بزرگی است که از نتانیاهو برای مبارزه با داعش طلب کمک خواهد کرد، بدون آنکه- احتمالا- بداند که اسراییل فقط ارتش سوریه و حزب الله شیعه در سوریه را بمباران می کند، اما هرگز- هرگز- داعش در سوریه را بمباران نمی کند. در حقیقت، اسراییلی ها به جنگجویان جبهه نصرت- بخشی از القاعده ( که شاید ترامپ شنیده باشد ) روز یازده سپتامبر به امریکا حمله کرد- کمک پزشکی ارایه داده است. بنابراین، سفر واتیکان شاید مسکن باشد.
البته، ترامپ می توانست سری هم به لبنان بزند و با کاردینال بشاره راعی، اسقف مسیحی ملاقات کند که حداقل در خاورمیانه زندگی می کند و می توانست چند حقیقت ملموس درباره سوریه را برای او بازگو کند. یا از آنجا که برای ترامپ افتخاری است که با رهبر بزرگ کره شمالی ملاقات کند، او حتی می توانست جهان را شگفت زده کند و چند ساعتی را با بشار اسد سپری کند. ابن بطوطه حداقل به دمشق رفت.
اما خیر، ترامپ به دنبال دوست یا شریکی می گردد که با تروریسم بجنگد- تروریسمی که البته هرگز توسط سعودی ها در یمن و اسراییلی ها در لبنان و فلسطین به وجود نیامده است و خبرنگاران سی ان ان، ای بی سی و غول های رسانه های امریکا – که با تظاهر به اینکه رییس جمهور شان دیوانه و احمق نیست، برای خود وجهه می خرند- و با توجه به همه چرندیات همیشگی درباره «عالم سیاست» و«بازیگران مهم» و «میانه روها»( مثلا درعربستان میانه رو) و همه آن مخلوقات تخیلی که به گزارش های خود تزریق می کنند، به شکل ملتمسانه ای- رییس جمهور ابله و مشنگ خود در منطقه را دنبال می کنند.
البته باید گفت، ترامپ در ضمن می خواهد به سرزمین مقدس، صلح به ارمغان بیاورد و بدین منظور از پادشاهی گردن زن ها به دزدان زمین های فلسطینیان و سپس از آنجا به دیدار پدر مقدس پیر و فقیر[ در واتیکان] می رود تا با سخاوت، پیش از دیدار با مخاطبین هفتگی خود، چند دقیقه بامدادی را به جناب آقای رییس جمهور امریکا اختصاص خواهد داد. ولی از آنجا که پاپ دیدگاه های ترامپ را غیر مسیحی توصیف کرده – که خود توصیف ناپرهیزکارانه پاپ درباره این بیمار روانی است- و با توجه به اینکه ترامپ هم سخنان او را «شرم آور» خوانده است، باید گفت که این دیدار هم مسرت بخش نخواهد بود.
اما دوباره بگوییم که پاپ هفته گذشته دستان سلطان مصر- عبدالفتاح سی سی، مرد به یک اندازه پرهیزکاری، را فشرد که با کودتای خود رییس جمهور منتخب مردم[مرسی] را از قدرت پایین کشید و اینک هم دشمنان خود را « ناپدید » می سازد. بعد از این هم ترامپ باید دوست داشتنی شود. ابن بطوطه در سفر خود تا پکن پیش رفت اما هرگز افتخار ملاقات با « افراد هوشمند و نخبه» حاکم در کره( که در قرن چهارده وجود داشت) را پیدا نکرد .
ابن بطوطه، که فرد پرچانه و لفاظی بوده، است، در بازگشت به خانه گفت:« من در حقیقت، …. به آرزوی خود در این جهان دست یافتم که آرزوی سفر به سراسر کره زمین بود و به افتخاری نایل شدم که هیچ انسان معمولی به آن دست نیافته است.». که می توان گفت در واقع افتخار واقعی است. اما شما نمی توانید[سخنان] ابن بطوطه را در یک توتیت بگنجانید.

منبع: اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *