جدیدترین مطالب

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

تلاش ایران برای تثبیت نرم جدید

نگاه بسیاری از مردم سراسر خاورمیانه، که ذهنشان آکنده از تصاویر مصائب فلسطینی است، به ایران، که به تنهایی جلوی اسرائیل ایستاده، هیچگاه تا این اندازه مثبت نبوده است.

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

أحدث المقالات

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

هنیه با اردوغان دیدار کرد

منابع فلسطینی گزارش دادند که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به ترکیه سفر کرده، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

پاشینیان: با بازگرداندن دو روستا به جمهوری آذربایجان، مرزبان‌های روسی مرز تاووش را ترک می‌کنند / هیچ موضوع عمده‌ای در این رابطه با طرف روسیه باقی نمانده / باکو و ایروان می‌توانند با همکاری با یکدیگر از مرز محافظت کنند

نخست وزیر ارمنستان امروز (شنبه) اعلام کرد نیروهای مرزبان روسیه‌ای مستقر در منطقه مرزی «تاووش» مابین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی روند جاری تعیین مرز و تحدید حدود بین دو کشور از این منطقه خارج می‌شوند.

Loading

رسانه‌های اجتماعی؛ گنج پنهان عملیات اطلاعاتی آمریکا

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: تحلیل رسانه‌های اجتماعی، نقش مهم و فزاینده‌ای در تحقیقات تبلیغی و دانشگاهی دارد.

ویلیام مارسلینو، مگان اسمیت، کریستوفر پائول، لورن اسکرابالا در پژوهشی که اندیشکده رند منتشر کرد، نوشتند: از سوی دیگر، تحلیل رسانه‌های اجتماعی از ظرفیت قابل‌توجهی برای حمایت از عملیات‌های اطلاعات نظامی برخوردار است و پنجره‌ای برای بررسی افکار، دیدگاه‌ها و ارتباطات طیف وسیعی از مخاطبان ذیربط باز می‌کند.

اگرچه ایجاد تجهیزات لازم برای تحلیل رسانه‌های اجتماعی، از ضروریات امنیت ملی است، اما وزارت دفاع آمریکا باید این اقدام را همگام با پیشبرد قوانین و هنجارهای اجتماعی آمریکا و تحت شرایط بلاتکلیف انجام دهد.

به‌ویژه آنکه چارچوب‌های سیاسی و حقوقی موجود، زمینه‌های برداشتن گام‌های سریع و دسترسی به شبکه‌های جهانی ارتباطات نوین را پیش‌بینی نکرده است؛ همچنان که ابهامات مربوط به هزینه و اجرای آن، مانع توسعه تجهیزات تحلیل رسانه‌های اجتماعی و کاربرد مفید این تحلیل‌ها می‌شود.

در تائید ارزیابی وزارت دفاع آمریکا از مزایا، سازگاری و چالش‌های اجرایی توسعه ظرفیت تحلیل رسانه‌های اجتماعی، گزارش حاضر به بررسی رویکردهای تحلیلی می‌پردازد که برای عملیات‌های اطلاعاتی و همچنین ملاحظات آموزشی، فنّاورانه، سیاسی، قومی و حقوقی بسیار ارزشمند خواهد بود.

علاوه بر این، تحقیق حاضر شامل پیشنهاد‌هایی است که به وزارت دفاع آمریکا در پیشبرد این حوزه و ایجاد تجهیزات مؤثر و دقیق تحلیل رسانه‌های اجتماعی برای پشتیبانی از عملیات‌های فراگیر جهانی کمک می‌کند.

یافته‌های کلیدی

تحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌تواند نقش ارزشمندی در عملیات اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا ایفا کند.

تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌تواند اطلاعات مهمی در مورد دشمنان، جوامع حامی طرفین درگیر و یا دیگر جمعیت‌های کلیدی در اختیار بگذارد.

همچنین تجزیه‌وتحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در تلاش برای رساندن پیام به مخاطبان خاص و یا نفوذ در افکار عمومی، تصمیم‌گیری و یا رفتارهای یک گروه، مفید باشد.

رسانه‌های اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا متن، تصاویر و فیلم‌ها را به همان سرعتی که حوادث روی می‌دهند باهم به اشتراک بگذارند. نظارت بر این حجم ترافیک اطلاعات، نیروهای آمریکا را خاطرجمع می‌سازد که از آمادگی لازم برای واکنش به تحولات یا گسترش اطلاعات فریبنده، برخوردار هستند.

استفاده سربازان آمریکا از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند امنیت عملیاتی را به خطر بیندازد؛ بنابراین، تجزیه‌وتحلیل‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به فعالیت‌های پیشگیرانه وزارت دفاع نیز کمک کند.

کنترل و نظارت بر رسانه‌های اجتماعی از طریق به‌روزرسانی‌های لازم برای واکنش‌های مؤثر و به‌موقع، نقش مهمی در کمک‌های بشردوستانه و دیگر عملیات‌های نظامی – مدنی داشته است.

سیاست‌ها و ساختارهای حقوقی کنونی برای عملیات‌های اطلاعاتی طراحی نشده‌اند.

قوانین و سیاست‌های آمریکا ازیک‌طرف با تحولات در انواع مختلف فعالیت‌هایی که نیروهای آمریکا درگیر آن‌ها هستند و از طرف دیگر با دشمنان متغیر، همگام نیستند. ضمن آنکه عدم شفافیت در مورد نوع فعالیت مجاز منطبق با قانون، مانع ورود فرماندهان به عملیات اطلاعاتی می‌شود.

قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی و محدودیت نظارت داخلی، به ویژگی‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی، نظیر امتزاج ارتباطات داخلی و خارجی و خطر جمع‌آوری اطلاعات از مردم آمریکا توسط کشورهای دیگر، نمی‌پردازد.

پیشنهاد‌ها

وزارت دفاع آمریکا باید برای پشتیبانی از عملیات‌های اطلاعاتی به بررسی‌های حقوقی بپردازد و سیاست‌های روشنی در مورداستفاده از تحلیل‌های رسانه‌های اجتماعی وضع کند. همچنین، این وزارتخانه باید دستورالعمل واضحی برای جمع‌آوری، ذخیره و انتشار اطلاعات ارائه کند.

وزارت دفاع آمریکا باید با توجه به تجهیزات موجود درزمینهٔ اطلاعات و تهدیدهای کنونی و نیازهای عملیاتی، برای توسعه تجهیزات تحلیل‌های رسانه‌های اجتماعی تلاش کند.

وزارت دفاع آمریکا باید استفاده از منابع آزاد و فن‌آوری تجاری و آموزش کارکنان نظامی برای تحلیل‌های رسانه‌ای را با وابستگی به پیمانکاران برای اجرای این وظایف، مقایسه کند و به ارزیابی سود و زیان آن بپردازد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *