أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: صرفا منشأ حمله به سفارت ایران را هدف قرار دادیم

وزیر خارجه ایران گفت با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود عملیات «وعده صادق» را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، اما صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به سفارت ایران در دمشق صورت گرفته بود.

ببینید | لحظه وتوی آمریکا برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

در رای گیری پیش نویس قطعنامه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل ۱۲ کشور روسیه، چین، فرانسه، مالت، اسلوونی، اکوادور، گویان، روسیه، ژاپن، موزامبیک، سیرالئون، و الجزایر رای مثبت دادند. دو کشور بریتانیا، سوئیس رای ممتنع دادند اما ایالات متحده آمریکا با رای مخالف این قطعنامه‌ را وتو کرد.

Loading

توضیح دکتر خرازی درباره گزینش دکتر عراقچی به دبیری شورا

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ | خبر تاپ, خبرهای شورا

شورای راهبردی آنلاین: در پی انتصاب آقای دکتر سید عباس عراقچی به دبیری شورای راهبردی روابط خارجی دکتر سید کمال خرازی توضیحات زیر را درباره نحوه گزینش وی ارائه داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: یکی از سیاست‌های حکیمانه مقام معظم رهبری استفاده از نیروهای قابلی است که در پی تغییر دولت‌ها با افراد جدید جایگزین می‌شوند.

وی افزود: این سیاست همواره مد نظر معظم له بوده است و بدین ترتیب از نیروهایی که حاصل سال‌ها سرمایه‌گذاری و تجربه هستند در مناصب، مجامع و شوراهای مختلف استفاده شده است.

دکتر خرازی ادامه داد: ترکیب شورای راهبردی روابط خارجی نیز از نیروهایی است که در گذشته مسئولیت‌های بالایی داشته‌اند و پس از اتمام دوره مسئولیت به عضویت شورا در آمده‌اند.

رئیس شورا تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری در مورد جناب آقای عراقچی نیز این بوده است که از ایشان در شورا استفاده شود؛ لذا برای دبیری شورا در نظر گرفته شدند و اکثر اعضای شورا نیز با شناختی که از توانایی‌های ایشان دارند و با اطلاع از نظر مقام معظم رهبری از این گزینش استقبال کردند، گرچه مراسم رای‌گیری رسمی صورت نگرفت.

وی گفت: به هر صورت، امیدوارم ایشان بتوانند به نحو احسن از عهده وظایفی که بر عهده دبیر شوراست برآیند و اعتماد موجود را همچنان حفظ کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *