جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | واکنش کارشناس صدا و سیما به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان؛ جنگ روانی است

فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به شنیدن صدای انفجار در اصفهان و برخی ادعاهای مطرح شده از سوی اسرائیل در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: «اتفاق امروز صبح، ادامه جنگ روانی رژیم صهیونیستی است.»

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

فروپاشی محتوم رژیم صهیونیستی علیرغم تلاش‌های آن برای فرافکنی

۱۴۰۰/۰۶/۰۶ | خبر تاپ, سیاسی, گفتگو

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی محصور در چالش‌های اقتصادی داخلی، رفتارهای اجتماعی مبتنی بر بی‌هویتی، نداشتن تاریخ، فرهنگ و سردرگمی اجتماعی است، گفت: داده‌های واقعی درباره رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد مباحث مطرح‌شده درباره فروپاشی این رژیم، صرفا بر مبنای تحلیل‌ها نیست، بلکه حقیقتی است که آمار و اعداد واقعی آن را عیان می‌کند.

مهدی عزیزی در گفتگو با سایت شورای راهبردی روابط خارجی با تأکید بر اینکه مسائل و چالش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در رژیم صهیونیستی محصول رویدادهای امروز یا رفتارهای دولت نتانیاهو نیست، اظهار داشت: این مسائل ناشی از هفت دهه اشغالگری و بی‌هویتی است و رژیم صهیونیستی بعد از هفت دهه اشغالگری دچار چالشی هویتی شده که خود را در ابعاد مختلف نشان می‌دهد.

 

کمک نتانیاهو به تسریع فروپاشی رژیم صهیونیستی

وی افزود: جامعه صهیونیستی اساساً به امید زندگی بهتر از مناطق مختلف جهان به سرزمین‌های فلسطینی آمدند؛ اما ازآنجاکه این جامعه با اتکا بر قدرت نظامی شکل‌گرفته، از شاخصه‌های یک ملت برخوردار نیست و اقتدار، اعتمادبه‌نفس و تصمیمات سیاسی – اجتماعی‌اش بر مبنای قدرت نظامی شکل می‌گیرد؛ به همین دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی، به‌ویژه از سال 2006 تا 2008 و تا جنگ اخیر 12 روزه، به‌شدت بر رفتار این جامعه تأثیرگذار است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به مقاله منتشر شده از سوی رئیس سابق دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) در روزنامه «یدیعوت أحرونوت» که در آن از احتمال فروپاشی این رژیم در آینده نزدیک نوشته بود، گفت: درواقع عملکرد نتانیاهو به پیامدهای این ناهمگونی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سرعت و شدت بخشید؛ به‌ویژه اینکه جامعه اسرائیل در چند سال اخیر اعتراضاتی را در حوزه‌های مختلف مطرح کرده و علاوه بر آن به‌شدت دچار تشتت و نژادپرستی شده است.

وی افزود: همان‌طور که شاهدیم اکنون میان یهودیانی که از آفریقا کوچ کرده‌اند و یهودیان دیگر در این اراضی تبعیض طبقاتی شدیدی حاکم است و اتفاقاً قشری که بیشتر اعتراضات را راهبری کرده، آن‌ها هستند که این تبعیض نژادی را تجربه می‌کنند و اعتمادبه‌نفسشان درنتیجه شکست‌های پی‌درپی ارتش رژیم صهیونیستی از بین رفته است.

عزیزی بابیان اینکه برخی رفتارها و سیاست‌های سران رژیم صهیونیستی با هدف بازگرداندن این اعتمادبه‌نفس اعمال می‌شود، به چالش‌های اقتصادی و ساختار سیاسی شکننده و همچنین بن‌بست سیاسی و پرونده‌های فساد نتانیاهو اشاره کرد و ادامه داد: یک سری داده‌های واقعی در رژیم صهیونیستی وجود دارد که نشان می‌دهد مباحث مطرح‌شده درباره فروپاشی این رژیم صرفا بر مبنای تحلیل‌ها نیست، بلکه مبتنی بر آمار و اعداد واقعی است.

 

ناهمگونی جامعه صهیونیست‌ها

وی به اظهارات یائیر لاپید، در گفتگو با خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه مردم در اراضی اشغالی به‌شدت ناامید و خشمگین هستند، زیرا به‌جایی مهاجرت کرده‌اند که شرایط برایشان از هر زمان دیگری دشوارتر شده است، اشاره و اضافه کرد: برای نخستین بار است که جامعه صهیونیستی به ساختار سیاسی خود این چنین بی‌اعتماد شده است و همین تشتت و پراکندگی در احزاب و چند شاخه شدن آن‌ها نشان می‌دهد این جامعه به‌شدت ناهمگون شده است.

عزیزی تصریح کرد: هیچ‌کدام از وعده‌هایی که مطرح می‌شد محقق نشده، این مردم تاریخ و فرهنگ مشترکی ندارند و رفتار اجتماعی مشترکی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. تنها اتکا بر توانمندی نظامی آن‌ها را کنار هم نگه‌داشته و ناکارآمدی این توانمندی، به‌عنوان نماد قدرت این رژیم، نیز امروزه به‌خوبی روشن‌شده است. بر اساس گزارش منتشرشده در رسانه‌های صهیونیستی، امروز بیش از 50 درصد از جامعه صهیونیستی ساکن در داخل سرزمین‌های اشغالی معتقدند شرایط آن‌ها بد است، فساد روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود، خبری از دموکراسی نیست و شرایط امنیتی هرروز بدتر از دیروز می‌شود.

 

رژیم صهیونیستی در محاصره جبهه مقاومت

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه با روند تقویت توانمندی در محور مقاومت، از جنبه دیگری هم شاهد افول و زوال قدرت رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: در سوی دیگر نیز مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و منطقه شکل‌گرفته و معادلات را تغییر داده است و هم‌افزایی میان مقاومت در تمامی جغرافیای فلسطین شکل‌گرفته به‌طوری‌که به جغرافیای خاص مانند غزه و یا ابزارهای خاص محدود نشده است. شیوه‌ها و رویکردهای مقاومت و ایجاد توازن نظامی، رژیم صهیونیستی را محاصره کرده است و آن‌ها امروز درواقع در میان دیوارهایی که برای تأمین امنیت خود کشیدند، محصور شده‌اند.

عزیزی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی محصور در چالش‌های اقتصادی داخلی، رفتارهای اجتماعی مبتنی بر بی‌هویتی، نداشتن تاریخ، فرهنگ و سردرگمی اجتماعی و مهاجرت معکوس است، ادامه داد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در این شرایط، به این رژیم کمک‌های متعددی داشته باشند، اما این جامعه نمی‌تواند این ساختار شکننده را تحمل کنند.

وی به ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه و محور مقاومت اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه جنگ‌طلبی و ایجاد تنش، بخشی از ساختار و هویت ذاتی این رژیم را تشکیل می‌دهد؛ در هر بحران و چالش‌های داخلی تلاش می‌کند این چالش‌ها را فرافکنی کند. این رژیم خود را اسطوره شکست‌ناپذیری می‌دانست و تلاش کرده بود این انگاره را به دیگران نیز القا کند!

عزیزی با تأکید بر اینکه امروز این اسطوره شکست‌ناپذیری درنتیجه اقدامات محور مقاومت در هم شکسته شده است، تصریح کرد: محور مقاومت امروز در شرایطی قرار گفته که بالنده شده و به‌راحتی می‌تواند رژیم صهیونیستی را تهدید کند. این رژیم تلاش می‌کند با چنین وضعیتی تنش‌ها و چالش‌های داخلی را به بیرون منتقل کند و در این راستا ما شاهد حملات به سوریه و دخالت در لبنان هستیم.

وی درعین‌حال گفت: رژیم صهیونیستی با تمامی کمک‌های میلیاردی آمریکا در وضعیتی به سر می‌برد که نمی‌تواند مانع فروپاشی خود شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *