جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سازمان ملل: کمیته تحریم‌های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد

نیویورک – ایرنا- سخنگوی سازمان ملل در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی گفت:  کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

Loading
26 مرداد 1395

رسانه ها؛ نگرانی اندیشکده صهیونیستی از “موشک‌های دقیق” ایران و …

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ | رصد

شوراآنلاین: ابراز نگرانی یک اندیشکده صهیونیستی از دقیق بودن موشک‌های ایرانی، شکست مذاکرات آتش‌بس در سودان، خودداری مالزی از صدور روادید برای یک هیئت صهیونیستی، رزمایش گسترده روسیه در خزر، محکومیت عربستان از سوی سازمان عفو بین‌الملل، خروج تسلیحات شیمیایی از لیبی تحت رهبری دانمارک، نگرانی چین از تحرکات نظامی ژاپن در مناطق مورد مناقشه و احتمال برگزاری نشست سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه برای رایزنی در خصوص سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  اندیشکده صهیونیستی نوشت: در صورت حمله موشکی ایران به اسرائیل، هزاران نفر کشته و تاسیسات تولید برق، آب شیرین کن و فرودگاه‌های بین‌المللی و دیگر زیر ساخت‌های حیاتی آن تخریب می‌شوند. اندیشکده صهیونیستی «بگین- سادات» در مطلبی پیرامون «تهدید جدید موشک‌های بسیار دقیق» نوشت: تاثیر موشک‌های بسیار دقیق از لحاظ میزان اصابت به هدف  شبیه به سلاح‌های هسته‌ای ‌است. اما مسئله این است که در آینده بسیاری از کشورها دارای موشک‌های هدایت شوند بسیار دقیق خواهند بود. این موشک‌ها قادرند صدمات بسیاری را برجا گذاشته و خسارت‌های راهبردی قابل ملاحظه‌ای وارد نمایند.  

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) مدعی شد: هیچ راهی برای آشتی و صلح با حزب الله و حماس  وجود ندارد. تزیپی لیونی در مصاحبه با شبکه ۱۰ تلوزیون این رژیم گفت: هیچ راهی برای آشتی و صلح با حزب الله و حماس وجود ندارد چرا که این دو وجود ما را نادیده می‌گیرند اما فرصت‌هایی وجود دارد که باید از آن بهره‌برداری کرد. وی گفت: زمانی که از حزب الله صحبت می‌کنیم عربستانی‌ها و کشورهای عربی میانه‌رو با آن مثل دشمن برخورد می‌کنند. امروز ما راهی برای ائتلاف با آن‌ها را داریم اما بدون اینکه مردم را فریب بدهیم.

خبرگزاری تسنیم: دولت مالزی اعلام کرد که از دادن ویزا به یک هیئت اسرائیلی برای شرکت در نشست فیفا در این کشور خودداری کرده است. به دنبال آن فدراسیون فوتبال مالزی با توصیه دولت این کشور از میزبانی نشست فیفا انصراف داد. «افندی حمزه» نایب رئیس فدراسیون فوتبال مالزی به خبرگزاری فرانسه، گفت: بنا بر دلایل امنیتی به دولت توصیه کردیم که از میزبانی نشست فیفا خودداری کند.

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای خواستار توقف تخریب منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی شد. اتحادیه اروپا روز دوشنبه و پس از تاخیر دو روزه در انتشار نظر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تخریب روستای سوسیه از رژیم صهیونیستی خواست تا تخریب چادرهای فلسطینیان را متوقف سازد.

خبرگزاری ایرنا: روسیه پس از مانور موشکی اقیانوس آرام و ادامه تمرین جنگی رزمناوهای خود در مدیترانه از شنبه گذشته تاکنون، امروز (سه شنبه) نیز با استفاده از 20 فروند ناو و کشتی پشتیبانی رزمایش موشکی گسترده ای را در دریای خزر کلید زد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: رزم ناوها، ناوهای موشک انداز از جمله کشتی های جنگی داغستان و تاتارستان و شناورهای پشتیبانی در رزمایش خزر به کار گرفته خواهند شد.بنا به این گزارش، یگان دریایی روسیه در خزر از انواع سامانه های جنگ افزاری از جمله موشک و توپ برای نابودی اهداف از پیش تعیین شده در رزمایش که مدت آن اعلام نشده است، استفاده خواهند کرد.

خبرگزاری ایرنا: سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای، حمله رژیم عربستان سعودی به بیمارستان عبس در حجه واقع در شمال غرب یمن و بمباران آن را جنایات جنگی دانست. سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود افزود: بمباران بیمارستانی که با حمایت پزشکان بدون مرز تاسیس شده ، یک حمله وحشیانه و ناامید کننده است که باید در چارچوب جنایات جنگی تلقی گردد. در این بیانیه آمده است: بیمارستان عبس الریفی که روز گذشته هدف حملات هوایی قرار گرفت ٬از سوی سازمان پزشکان بدون مرز در سال 2015 ایجاد شد و تاکنون بیش از چهار هزار و 611 بیمار در آن تحت درمان قرار گرفته اند.

خبرگزاری صدا و سیما:  در جدیدترین حملات رژیم آل سعود در مناطقی از یمن، شماری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند. در جنایت جدید دشمن متجاوز سعودی علیه شهروندان یمنی در شهرک المتون استان الجوف یازده تن از شهروندان بی دفاع به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر از جمله چند زن و کودک نیز زخمی شدند. منابع محلی اعلام کردند؛ جنگنده های دشمن سه بار به بازار الاثنین در این شهرک حمله کرده و شمار زیادی از شهروندان را به شهادت رساندند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): درحالی که معاون وزیر خارجه روسیه گفت، امروز با نمایندگان اپوزیسیون سوریه در دوحه دیدار می‌کند، هیئت عالی مخالفان سوریه تاکید کرد که هیچ اطلاعی از آنچه که این مقام روس گفته‌، ندارد. میخائیل بوگدانف،در گفتگو با خبرگزاری نووستی روسیه اظهار داشت: امروز (سه شنبه) به دوحه می‌روم و در آنجا دیدارهایی با مسئولان فلسطینی و نمایندگانی از اپوزیسون سوریه و نیز مسئولان قطری خواهم داشت، سپس از آنجا به اردن سفر خواهم کرد و در آنجا علاوه بر مسئولان اردن، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدار خواهم کرد. معاون وزیر خارجه روسیه گفت در پی آن به ریاض پایتخت عربستان سفر خواهد کرد.

خبرگزاری فارس:  بعد از آنکه رسانه‌های ژاپنی از قصد این کشور برای استقرار سامانه موشکی در مناطق مورد مناقشه دریای چین شرقی خبر دادند، رسانه‌های چینی چنین اقدامی را نشانه‌ای از آمادگی توکیو برای جنگ تهاجمی عنوان کردند. روز یکشنبه یک رسانه ژاپنی خبر داد برای مقابله با اقدامات تحریک‌آمیز و آمدوشدهای کشتی‌های چینی در منطقه مورد مناقشه در دریای چین شرقی، وزارت دفاع ژاپن قصد مستقر کردن سیستم دفاعی موشکی پیشرفته در این مناطق را دارد.طرح این مساله با واکنش‌های زیادی از سوی مقامات چینی مواجه شد و رسانه‌های چینی گفتند این تصمیم ژاپن، آمادگی‌اش را برا ی راه‌اندازی جنگ در منطقه نشان می‌دهد.

خبرگزاری فارس: مقامات ترکیه طی سه روز گذشته اجازه داده‌اند حداقل 1000 فرد مسلح وابسته به گروههای تروریستی، وارد خاک سوریه شوند تا به جنوب حلب اعزام شوند.روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که منابع محلی و همچنین منابعی در معارضه نزدیک به ائتلاف جیش الفتح، به این روزنامه گفته‌اند که این افراد با تجهیزات کامل از ترکیه وارد ادلب شده‌اند و نیروهای گارد مرزی ترکیه نیز چشمشان را روی این ترددها بسته‌اند.

اسپوتنیک :  میخاییل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ممکن است روسیه، ایران و ترکیه نشست سه جانبه ای برای رایزنی در خصوص تحولات منطقه و به ویژه کشور سوریه برگزار کنند.

خبرگزاری مهر:  رئیس گروه مینسک از ترکیه به عنوان یکی از عوامل حل مناقشه قره باغ نام برد. «جیمز وارلیک» رئیس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در سخنانی خواستار ترغیب و حمایت ترکیه درخصوص حل مناقشه قره باغ شد.وی در ادامه اظهار داشت: تحقق این امر می تواند منجر به جلوگیری از پیامدهای تشکیل گروه سه جانبه جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه شود.

خبرگزاری مهر:  وزیر امورخارجه اتریش در گفتگویی اظهار داشت که در مناسبات با ترکیه به هیچ وجه از طرح جایگزین استفاده نمی کنیم. «سباستین کورتز» درگفتگو با مجله آلمانی فوکوس درباره توافق اتحادیه اروپا-ترکیه اظهار داشت: هنوز نمی دانیم که اتحادیه اروپا توافق با ترکیه را لغو می کند یا نه اما این نکته را تکرار می کنم که به هیچ وجه نباید به آنکارا باج بدهیم. وی در ادامه افزود: تهدیدهای ترکیه علیه اتحادیه اروپا در خصوص تعیین اولتیماتوم برای لغو روادید محلی از اعراب ندارد و اصلا نباید حتی در فکر طرح جایگزین برای این مسئله باشیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مذاکره‌کننده ارشد دولت سودان از شکست مذاکرات صلح با شورشیان تنها چند روز پس از آغاز آن خبر داد. ابراهیم محمود، مذاکره‌کننده ارشد دولت خارطوم در مذاکرات صلحی که با هدف دستیابی به توافقنامه دائمی آتش‌بس در اقلیم‌های سه گانه سودان آغاز شده، پس از بازگشت از مذاکرات، از شکست این گفتگوها تنها یک هفته پس از آغاز آن خبر داد و گفت: مذاکرات صلحی که در آدیس آبابا برگزار شد به دلیل عدم جدیت گروه‌های مسلح در رسیدن به توافقی برای توقف تیراندازی‌ها و آتش‌بس، شکست خورد.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد که این کشور ماموریت خروج تسلیحات شیمیایی از لیبی را با هدف جلوگیری از دسترسی تکفیری‌ها به این تسلیحات بر عهده می‌گیرد. دانمارک اعلام کرد که در زمینه خروج تسلیحات شیمیایی از لیبی همکاری می‌کند تا این تسلیحات به دست گروه‌های تکفیری نیافتند.وزارت خارجه دانمارک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از روز دوشنبه عهده‌دار ماموریتی است که بنابر آن از دستیابی گروه‌های افراطی به سلاح‌های خطرناک شیمیایی جلوگیری می‌شود. از این رو این کشور ماموریتی دریایی را تحت نظارت سازمان ملل رهبری می‌کند تا به این وسیله تسلیحات شیمیایی از لیبی خارج شوند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *