جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : در صورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اطراف اوکراین، روسیه آماده است تا منافع مشروع امنیتی سایر شرکت کنندگان در این روند را تضمین کند، در صورتی که همان تضمین ها برای خود مسکو ارائه شود.

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌معنی است

وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند

ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد عدم واکنش رهبری شورای اروپا به حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس صفحه شرم آور دیگری در تاریخ این سازمان است که بی طرفی سازوکار قانونی و کارشناسی آن را مورد تردید قرار می دهد.

Loading
18شهریور 1395

رسانه ها ؛ انتقاد روسیه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و…

۱۳۹۵/۰۶/۱۸ | رصد

شوراآنلاین : انتقاد روسیه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه برای اولین بار، دیدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع آمریکا در لندن، ابهام در توافق آمریکا و روسیه بر سر سوریه ،اظهارات جدید ترامپ درباره پوتین ، هشدار چین به آمریکا ، اظهارات مشاور اسددرباره بهبودی روابط سوریه و ترکیه و تمدید تحریمهای اتحادیه اروپا ضد روسیه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): روسیه برای اولین بار از عملیات نظامی ترکیه در سوریه انتقاد کرد. وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: مسکو به شدت نگران پیشروی نیروهای ترکیه‌ای و گروه‌های مسلح سوری در خاک سوریه است.در این بیانیه آمده است: این اقدامات با دولت مشروع سوریه هماهنگ نشده و بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیرجنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع آمریکا در لندن دیدار کرد و دو طرف درباره “یک سری مسائل استراتژیک و امنیتی” مذاکره کردند. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل و اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست به اصطلاح “دوستان سوریه” در لندن با هم دیدار کردند گرچه اسرائیل در این نشست حضور ندارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیرخارجه عربستان در اظهاراتی مدعی شد: مخالفان سوریه دیدگاه جدی را برای حل بحران این کشور ارائه کردند که شامل انتقال قدرت و نهادینه کردن روند دموکراتیک است. عادل الجبیر گفت: مخالفان سوریه دیدگاه جدی را برای حل و فصل بحران این کشور ارائه کردند که شامل انتقال قدرت و ایجاد روند دموکراتیک است در حالی که دولت سوریه هنوز طرح جایگزینی برای دستیابی به راه حل ارائه نکرده است.

خبرگزاری تسنیم :  وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و مسکو هنوز به توافق آتش بس در سوریه دست پیدا نکرده‌اند.مارک تونر پس از گفتگوی 45 دقیقه‌ای جان کری وزیر خارجه این کشور با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، تاکید کرد: ما هنوز به توافق آتش بس در سوریه دست پیدا نکرده‌ایم. وزیر خارجه آمریکا به ادامه تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سوریه و دستیابی به توافق آتش بس در سوریه پایبند است ولی ما با توافقنامه‌ای که اهداف اصلی مان را تامین نکند، موافقت نخواهیم کرد.

خبرگزاری تسنیم : نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رهبر بهتری نسبت به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا است.دونالد ترامپ در ادامه مدعی شد که برای ارتقای جایگاه رهبری آمریکا در جهان، نسبت به نامزد حزب دموکرات، آماده تر است.

خبرگزاری ایرنا: «ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه نشست کمیته عالی مذاکرات سوریه ( اچ ان سی ) در لندن، گفت: حل سیاسی بحران سوریه برای فرانسه دارای اهمیت بالایی است. وزیر امور خارجه فرانسه درمصاحبه ای کوتاه با خبرنگار این شبکه فرانسوی یادآور شد: برگزاری نشست لندن اتفاق مهمی است چرا که راه را برای پایان دادن به بحران های سیاسی سوریه باز می کند. این اظهارات در حالی مطرح شده است که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه از مداخله نظامی «متناقض» ترکیه در سوریه انتقاد کرد و درعین حال به روسیه نیز هشدار داد از تبدیل شدن به «قهرمان اصلی» در جنگ خودداری کند.

خبرگزاری فارس :  طبق یک گزارش جدید، دولت اوباما در دوران هشت ساله ریاست‌جمهوری خود بیشترین مبلغ فروش تسلیحات در تمامی دوران ائتلاف 71 ساله ریاض-واشنگتن که معادل 115 میلیارد دلار می‌باشد را به عربستان سعودی پیشنهاد داده است. در گزارش «ویلیام هارتونگ» از مرکز سیاست بین‌الملل آمریکا آمده است که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در دوران هشت سال اخیر پیشنهاد فروش بیش از 115 میلیارد دلار تسلیحات و دیگر تجهیزات نظامی و آموزشی را به عربستان سعودی ارائه کرده است که این مبلغ بیشترین میزان فروش تسلیحاتی است که دولت آمریکا در ائتلاف 71 ساله خود با سعودی‌ها به آنها پیشنهاد  داده‌اند.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر چین در واکنش به اظهارات اوباما درباره دریای چین جنوبی هشدار داد آمریکا در این مساله مداخله نکند. بعد از آنکه بار دیگر آمریکا در موضوعات منطقه‌ای در جنوب شرق آسیا مداخله و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته بود حکم دادگاه بین‌المللی درباره شکایت فیلیپین از آمریکا در موضوع دریای چین جنوبی لازم‌الاجراست، «لی کِگیانگ» نخست وزیر چین در لائوس گفت که آمریکا بهتر است از این موضوع خود را کنار بکشد.

خبرگزاری صدا و سیما: نخستین پرواز تجاری شرکتهای هواپیمایی آمریکا پس از نیم قرن درکوبا به زمین نشست.کوبا و آمریکا گام دیگری را در مسیر بهبود مناسبات پس از پنج دهه تنش برداشتند. روز گذشته اولین هواپیمای آمریکایی از شرکت آمریکن ایرلاینز وارد کوبا شد.

یورونیوز: با اینکه در سال جاری میلادی تعداد پناهجویانی که از طریق دریا خود را به اروپا رسانده اند نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما آمار و ارقام نشان می دهد تعداد کسانی که در این راه جان خود را از دست داده اند با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت در سال جاری از هر ۸۷ پناهجو یک نفر جان خود را در دریا از دست داده در حالی که این رقم برای سال گذشته ۱ تن به ازای هر ۲۷۶ نفر بود.

شبکه خبری پرس تی وی: مشاور رئیس‌جمهوری سوریه در مسائل سیاسی و رسانه‌ای از روابط رو به بهبود دمشق و آنکارا خبر داده‌است. بثینه شعبان چهارشنبه شب در گفتگو با تلویزیون سوریه با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها دربارۀ دیدار احتمالی بشار اسد و رجب طیب اردوغان رؤسای‌جمهوری سوریه و ترکیه، این دیدار را غیرمحتمل دانست.شعبان تأکید کرد همه چیز حساب و کتابی دارد به این معنا که آنچه ترکیه علیه سوریه انجام داد، همچون نقض حاکمیت این کشور و حمایت از گروه‌های تروریستی، هرگز بخشیده نمی‌شود. وی با این وجود اعلام کرد وضعیت روابط بین دو کشور رو به «گشایش» است.

خبرگزاری مهر:  اتحادیۀ اروپا تحریم‌های خود را علیه روسیه بر سر مناقشۀ اوکراین به مدت شش ماه دیگر تمدید کرده‌است.اتحادیۀ اروپا ممنوعیت سفر و توقیف دارایی حدود ۱۵۰ نفر و ۳۷ نهاد روسی را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد. تحریم‌های فعلی در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) به پایان می‌رسید. این تحریم‌ها اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۴ علیه روسیه اعمال شد.

خبرگزاری مهر: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ۱۴۰۰ نیروی تازه نفس برای نبرد با تروریست ها در آینده ای نزدیک به افغانستان می فرستد. پنتاگون اعلام کرده‌ است: این نظامیان برای کمک به جنگ بر علیه تروریست ها به افغانستان فرستاده می‌شوند و به مفهوم توسعه نفوذ نظامی آمریکا در افغانستان نیست.

خبرگزاری مهر: نامزد دموکرات های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه ای از توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ دفاع کرد. «هیلاری کلینتون» در مصاحبه با ان بی سی نیوز، ضمن دفاع از توافق هسته‌ای ایران مدعی شد در صورت راهیابی به کاخ سفید بر روی اقدامات ایران از جمله حضور این کشور در سوریه، لبنان، عراق و یمن و برنامه موشکی متمرکز شده و با آن مقابله می کنم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *