جدیدترین مطالب

رهایمان نکن آمریکا

رهایمان نکن آمریکا

بشیر اسماعیلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: به نظر می‌رسد که آخرین تلاش‌های اسراییل برای نگاه داشتن بی قید و شرط غرب در کنار خود بی نتیجه خواهد ماند و دنیا آنقدر چالش جدید برای تمدن غربی به ارمغان آورده است که دیگر مثل مسأله اسراییل، نخستین اولویت غرب نخواهد بود‌.
Loading

أحدث المقالات

وزیر خارجه روسیه: مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و ایران اظهار داشت: «مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل‌آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست».

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

تهران-ایرنا- دستیار وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

Loading
21 شهریور 1395

رسانه ها ؛ موافقت رسمی دولت سوریه با توافق آتش‌بس و…

۱۳۹۵/۰۶/۲۱ | رصد

شوراآنلاین: موافقت سوریه با توافق آتش‌بس، تهدیدگولن ضد دولت ترکیه، شرکت آمریکا در رزمایش کره جنوبی، گفتگوی بشاراسد تلویزیون استرالیایی، رزمایش چین و روسیه در دریای جنوبی چین، هشداروزیرکشور آلمان درباره تهدید تروریستی در اینکشور ، درخواست رسمی کره شمالی برای شناسایی هسته ای از سوی آمریکا و سخنان اوباما در سالگرد یازدهم سپتامبر، مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دولت سوریه موافقت رسمی خود را با توافق آتش‌بس که قرار است همزمان با عید قربان اجرایی شود اعلام کرد. در همین حال منابع آگاه اعلام کردند به زودی و بنا به دلایل انسانی اقدامات نظامی در شهر حلب پایان خواهد یافت. این منابع اعلام کردند این توافق به طور کامل با اطلاع دولت سوریه انجام شده و دولت با آن موافقت کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا در پیام ویدئویی دولت ترکیه را تهدید و اعلام کرد:‌ سربازان من در حالت آماده باش هستند تا به هنگام دستور دست به کار شوند. فتح الله گولن، در این پیام جدید آورده است:‌ تمامی سربازان من در انتظار دستور هستند و در حالت آماده باشند تا فعالیت خود را آغاز کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مدیراطلاعات ملی آمریکا معتقد است تغییرات آب و هوایی نظیر افزایش درجه حرارت زمین عامل گسترش تروریسم در جهان است و مدتها پس از شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بدنام ترین گروه تروریستی در جهان این مشکل همچنان به بی ثباتی جهانی دامن خواهد زد. جیمزکلاپر در شهر واشنگتن گفت: کاهش منابعی نظیر غذا و آب به سبب تغییرات آب و هوایی منجر به افزایش تنش های اجتماعی و اقتصادی در سراسر جهان شده و مردم مجبور به سلاح به دست گرفتن به منظور تامین منابع حیاتی زندگی خود خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم :  یک مقام کره جنوبی تاکید کرد: یک فروند ناو هواپیمابر اتمی آمریکا قرار است اواسط اکتبر در مانورهای دریایی کره جنوبی شرکت کند. به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، این اقدام آمریکا به نوعی نشان دادن قدرت و هشداری برای کره شمالی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم : “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد تنها آرزویش این است که بعدها بگویند او شخصی بود که کشورش را از تروریست‌ها رهانید. اسد در گفتگوی تلویزیون “اس.بی.اس” استرالیا گفت که تنها آرزویش آن است که گفته شود این همان شخصی است که کشورش را از تروریست‌ها و دخالت‌های بیگانه رهاند.

خبرگزاری ایرنا:  «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، با درخواست ها برای منع استفاده از لباس شنای اسلامی (بورکینی) در 30 شهر ساحلی این کشور، مخالفت کرد. شهرداران 30 شهر ساحلی در فرانسه تابستان امسال با استناد بر قوانین قدیمی سکولاریستی در این کشور، استفاده از پوشش شنای زنان مسلمان منع کردند. به دنبال دیوان عالی فرانسه که چنین ممنوعیتی را نقض «جدی» حقوق اولیه افراد عنوان کرد، چنین مقرراتی در برخی از این شهرها لغو شد.

خبرگزاری ایرنا: یک عضو سابق داعش در گفت وگو با نشریه انگلیسی ایندیپندنت  ضمن افشای همکاری های پنهانی این گروه تروریستی با ترکیه می گوید، داعش خود را برای روزهای پس از شکست در سوریه و عراق آماده کرده و به دنبال تقویت قدرتش در شمال آفریقا است. وی افزوده است داعش قصد دارد قدرت خود را در عربستان سعودی، مصر، لیبی و تونس احیا کند.

شبکه خبری پرس تی وی :رزمایش دریایی مشترک چین و روسیه در دریای جنوبی چین از دوشنبه آغاز می‌شود.نیروی دریایی چین یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رزمایش هشت روزۀ موسوم به «دریای مشترک 2016» از دوشنبه آغاز می‌شود.در این بیانیه آمده است دو کشور در این رزمایش عملیات دفاعی، امدادی و ضد حملات زیردریایی را تمرین می‌کنند.

شبکه خبری پرس تی وی : وزیرکشور آلمان درباره تهدید تروریستی صدها داعشی در این کشور هشدار داد. توماس دی مزیار گفته است این کشور با تهدید حملات از سوی افراد تروریست موسوم به «گرگ تنها» و همین‌طور تشکیلات ضربتی تروریستی مواجه است.وزیر کشور آلمان در مصاحبه با روزنامۀ بیلد اعلام کرد، بیش از 520 تروریست داعشی در آلمان به سر می‌برند که قادرند در قالب اقدامات فردی یا تشکیلاتی وارد عمل شوند.

خبرگزاری فارس :  کره شمالی اعلام کرد آمریکا باید پیونگ‌یانگ را به عنوان کشوری صاحب سلاح‌های اتمی، به رسمیت بشناسد. کره شمالی در واکنش به تهدیدات آمریکا علیه آزمایش‌های موشکی و اتمی پیونگ یانگ نه تنها تحریم‌های آمریکایی را خنده‌دار خواند بلکه گفت که رسما کشوری دارای تسلیحات اتمی است.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد تجاوز نظامی سپر فرات به شمال سوریه، اولین گام کشورش در مبارزه با داعش است. «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه، اولین گام ترکیه در مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه است.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا در پانزدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر بار دیگر گفت واشنگتن تروریسم را نابود خواهد کرد. باراک اوباما در آستانه پانزدهمین سالگرد حادثه مرگبار یازده سپتامبر، بار دیگر گفت واشنگتن تا نابودی تروریسم به «مبارزه» ادامه می‌دهد. اوباما در نطق هفتگی‌اش با اشاره به حملات سال 2001 به مرکز تجارت جهانی در نیویورک که به مرگ بیش از 3000 نفر منجر شد، گفت: «همانطور که در حوادث غمبار اخیر از بوستون گرفته تا چاتانوگا، از سن برناردینو گرفت تا اورلاندو، تهدیدات تروریستی متحول شده‌اند.»

خبرگزاری صدا و سیما: نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی اعلام کرد آمریکا و ژاپن به چین فشار خواهند آورد تا قطعنامه های شورای امنیت را درباره کره شمالی به اجرا بگذارد.سونگ کیم گفت: «ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا چین قطعنامه های فعلی شورای امنیت به ویژه قطعنانه 2270 را اجرا و با ما برای اطمینان از تغییر رفتار و اندیشه های کره شمالی و قرار گرفتن آنها در مسیری سازنده تر و مثبت تر همکاری کند. فکر می کنم گفتگوی ما و ژاپن با چین بسیار جدی خواهد بود و ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد».

خبرگزاری صدا و سیما: فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، گروههای مسلح حاضر در سوریه را از هرگونه همکاری با گروه تروریستی جبهه فتح الشام بر حذر داشت. استفان دی میستورا اظهار داشت، به موجب توافق روسیه و آمریکا، همکاری گروه‌های مسلح با «جبهه فتح الشام» می تواند عواقب وخیمی برای آنها به دنبال داشته باشد.

دویچه وله: تنها در روز شنبه ۱۰ سپتامبر، ۲۳۰۰ پناهجو از آب‌های مدیترانه نجات داده شدند. این افراد در ۱۷ قایق بادی و یک قایق ماهیگیری جای داده شده بودند. گارد ساحلی ایتالیا این خبر را منتشر کرده است.

 خبرگزاری مهر:  دفتر نخست وزیر عراق از پایان دادن به حضور عناصر گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور خبر داد. دفتر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز شنبه اعلام کرد که دولت به صورت کامل به حضور گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور پایان داده است و آخرین مجموعه از عناصر این گروهک تروریستی به آلبانی منتقل شده اند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *