جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

قدردانی اردن از تلاش ایران برای توقف جنگ علیه غزه

ایمن الصفدی در دیدار با امیرعبداللهیان دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

Loading

أحدث المقالات

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

Loading
7 مهر 1395

رسانه ها ؛ مخالفت انگلیس با تشکیل ارتش واحد اروپایی و…

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ | رصد

شوراآنلاین: انگلیس تنها مخالف تشکیل ارتش مشترک اروپایی، پیشروی های مهم ارتش سوریه درشهرحلب، تهدید اسکاتلند به برگزاری همه‌پرسی برای استقلال از بریتانیا، دیدار هیأتی از حماس با مسئولان حزب‌الله در لبنان، انتشار مفاد توافقنامه روسیه با آمریکا درباره سوریه ،استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی ،انتصاب اولین سفیر آمریکا درکوبا پس از ۵۰ سال، اعلام عفو عمومی در یمن و احتمال تعطیلی دولت آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری پارس تودی :  ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه در حاشیه نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی اعلام کرد تناقضی میان دفاع اروپایی قوی و یک ناتوی قوی وجود ندارد. مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس اما، روز سه شنبه در توجیه مخالفت لندن با ایجاد ارتش مشترک اروپایی گفت این اقدام، اقتدار ناتو را تضعیف خواهد کرد.وی افزود انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا نیز مخالف هر ایده درباره ارتش اروپایی خواهد بود.

خبرگزاری پارس تودی : ارتش سوریه در بزرگترین عملیات زمینی خود پس از لغو آتش‌بس، به پیشروی‌های مهمی در قلب شهر حلب دست یافته‌است. نیروهای ارتش سوریه روز سه‌شنبه از چندین جبهه به مواضع تروریست‌های معارض دولت دمشق در شهر حلب حمله کردند و محلۀ الفرافره در قلب این شهر را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

خبرگزاری فارس: در ادامه اقدامات ستیزه جویانه کنگره و سنای آمریکا علیه ایران، یکی از کمیته‌های فرعی مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال طرحی برای بهانه قرار دادن آن و تحریم سپاه پاسداران ایران است. کمیته فرعی امور تروریسم، منع گسترش تسلیحاتی و تجارت وابسته به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح موسوم به «قانون تحریم‌های سپاه پاسداران ایران» را طی چند روز آینده به بحث و رای خواهد گذاشت.

خبرگزاری فارس :  وزیر اول اسکاتلند تهدید کرد، اگر با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این کشور دچار بلاتکلیفی اقتصادی شود همه‌پرسی دیگری برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار می‌شود. «نیکولا استرجون» گفت بعد از رای سوم تیر بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا وی همواره تاکید کرده است که این کشور باید عضوی از بازار واحد باقی بماند و اگر اینطور نشود برای حفظ منافع اقتصادی مردم اسکاتلند، همه‌پرسی دیگری احتمالا برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست علی برکه، نماینده این جنبش در لبنان با حسن حب‌الله؛ مسئول مناسبات فلسطین در حزب‌الله در بیروت دیدار و آخرین تحولات فلسطین به ویژه مسأله اسرای فلسطینی و انتفاضه قدس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات دینی و اسرای فلسطینی را که منجر به شهادت شماری از اسرا از جمله یاسر حمدونه شده است، به شدت محکوم کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزارت خارجه روسیه بخش‌هایی از متن‌های سه توافق امضا شده میان روسیه و آمریکا را درباره سوریه منتشر کرده و از واشنگتن خواست با انتشار آنچه که بین مسکو و آمریکا درباره هدف قرار دادن تروریست‌ها توافق شده، موافقت کند. وزارت خارجه روسیه در این بیانیه‌ای اعلام کرده است: روسیه از آمریکا بارها خواست تا کل سند مربوط به توافقات دو جانبه درباره سوریه را بعد از هماهنگی دو طرف به طور تدریجی منتشر کند اما طرف آمریکایی همواره به آن اعتراض کرد.

خبرگزاری تسنیم: واشنگتن روند استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را تسریع خواهد کرد. دانیل راسل دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق اروپا روز سه شنبه درسخنانی تاکید کرد: واشنگتن با توجه به آزمایش‌های موشکی کره شمالی، روند استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی را سرعت خواهد بخشید و این سامانه را هر چه زودتر مستقر خواهد کرد. وی در نشست استماع کنگره آمریکا تصریح کرد: واشنگتن در حال مذاکره با شرکای بین المللی از جمله اتحادیه اروپا است تا دسترسی کره شمالی به زیرساختهای بانکی بین المللی را متوقف کند.

خبرگزاری تسنیم :  رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ۵۰ سال قطع رابطه دیپلماتیک با کوبا اولین سفیر آمریکا برای این کشور را معرفی کرد. باراک اوباما جفری دی‌لورنتیس را که از سال 2014 به عنوان رئیس هیئت آمریکا در هاوانا مشغول به کار بود به این سمت برگزید. دی لورنتیس پیش از شروع به فعالیت باید از سوی مجلس سنا مورد تایید قرار گیرد.

یورونیوز:  بوریس جانسون در اولین سفرش به آنکارا در مقام وزیر امور خارجه بریتانیا روز سه شنبه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری و دیگر مقامات ترکیه دیدار کرد و به شروع تجارت آزاد «عظیم و بزرگ» بین دو کشور در اسرع وقت اظهار امیدواری کرد. جانسون که دو ماه پیش از آن که از کرسی شهردار لندن به کرسی وزارت بنشیند شعری سروده و آقای اردوغان را به سخره گرفته بود در آنکارا به این گریزی زد که اجدادش ترک هستند.

خبرگزاری ایرنا: شورای عالی سیاسی یمن با تشکیل جلسه ای به ریاست صالح الصماد رئیس این شورا راهکار اجرایی حکم عفو عمومی سال 2016 وتشکیل کمیته اصلی عفو عمومی در صنعا پایتخت را تصویب کرد. وظیفه کمیته اصلی عفو عمومی تشکیل کمیته ها یا گروههای کاری برای مقابله با موارد خاص در راستای اجرای حکم عفو عمومی ذکر شده است.

خبرگزاری صدا و سیما: دبیرکل اوپک اعلام کرد: گفتگوها میان اعضای اوپک درباره دستیابی به توافقی درباره تولید نفت در مسیر صحیحی پیش می رود. محمد سنوسی بارکیندو روز سه شنبه در الجزایر گفت  رایزنی ها میان  اعضای اوپک درباره  امکان  رسیدن به توافق درباره کاهش میران  عرضه نفت به بازارهای جهانی در مسیر خوبی پیش می رود . بارکیندو  در حاشیه مجمع بین المللی انرژی در پایتخت  الجزایر به خبرنگاران گفت :« ما از هیچ تلاشی برای موفقیت نشست  غیر رسمی اعضای اوپک که قرار است امروز در الجزایر برگزار شود ، دریغ  نمی کنیم ».

خبرگزاری صدا و سیما: آندری کارلوف سفیر روسیه در آنکارا اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه باید با مجوز سازمان ملل متحد یا رضایت دمشق صورت گیرد.سفیر روسیه در آنکارا در سخنرانی در دانشگاه آتیلیم ترکیه گفت :« ما دلایل اجرای عملیات سپر فرات نیروهای مسلح ترکیه را در سوریه می دانیم. عاملان حملات تروریستی ترکیه در بیشتر موارد از سوریه به این کشور می آیند.» وی افزود اما بر اساس قوانین بین المللی اجرای چنین عملیاتی باید با مجوز سازمان ملل متحد یا با رضایت کشوری که عملیات در آنجا اجرا می شود ، صورت پذیرد.

خبرگزاری مهر:  صدراعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر مالزی گفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به پناهجویان گریخته از ترور و جنگ داخلی صرفنظر از دین و مذهب آنها پناه دهند. «آنگلا مرکل» در دیدار با «نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی در برلین، طی یک کنفرانس خبری مشترک بر مسئولیت بشردوستانه اروپا و ارزشهای مشترکی که حافظ آزادی مذهب هستند، تأکید کرد.

خبرگزاری مهر:  مخالفت سنای آمریکا با بودجه درخواستی ازسوی کاخ سفید برای تامین کسری بودجه دولت ایالات متحده را در آستانه تعطیلی مجدد قرار داده است. لایحه بودجه موقت هزینه با ۴۵ رای در برابر ۵۵ رای رد شد. این لایحه برای طرح در سنا به ۶۰ رای نیاز داشت.سال مالی آمریکا روز ۳۰ سپتامبر پایان می‌یابد و در صورتی که کنگره لایحه‌ای را تا نیمه‌شب جمعه مبنی بر تصویب بودجه هزینه فدرال تایید نکند یا سطوح فعلی هزینه ها را تا ۹ دسامبر تمدید نکند برخی ادارات و فعالیتهای دولت تعطیل خواهد شد.

خبرگزاری مهر: نخست وزیر لیبی در جریان سفر به پاریس با رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد. «فایز السراج» در نشست خبری مشترک با اولاند اعلام کرد که دو طرف در این دیدار همکاری امنیتی و نظامی بین لیبی و فرانسه و همچنین مقابله با موضوع مهاجرت غیرقانونی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.از سوی دیگر اولاند نیز بر حمایت از دولت وفاق ملی لیبی در زمینه مقابله با تروریسم تاکید کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *