جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
17 مهر 1395

رسانه ها ؛ افزایش احتمال تقابل روسیه و آمریکا و…

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ | رصد

شوراآنلاین : تصویب حضور دائمی نظامیان روسی در سوریه، افزایش تنش در روابط عراق و ترکیه، طرح های فرانسه و روسیه درباره حلب روی میز شورای امنیت، هشدار اولاند به انگلیس ،درخواست اتحادیه اروپا برای توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل، اتهام رسمی واشنگتن به مسکو در خصوص حملات سایبری ،توقف رزمایش فیلیپین با آمریکا،کره شمالی در تدارک انجام آزمایش اتمی جدید ،تداوم حملات جنگنده های عربستان به شهرهای یمن ومحکومیت جهانی حضور نظامی ترکیه در عراق از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:  مجلس نمایندگان روسیه (دوما) توافق با دولت سوریه را که به نیروهای روس امکان می‌دهد به مدت نامحدود در سوریه بمانند، تصویب کرد. تمامی ۴۴۶ نماینده  مجلس دوما جمعه به تصویب این توافقنامه رای دادند؛ براساس این توافقنامه، مسکو می‌تواند نیروهای نظامی خود را در پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرقی شهر بندری لاذقیه، تا هر زمان که لازم باشد حفظ کند.

خبرگزاری مهر:  نخست وزیر ترکیه اظهارات همتای عراقی خود درباره حضور نظامیان ترکیه در عراق را خطرناک توصیف کرد. «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه که در یک نشست خبری شرکت داشت افزود: اینکه نخست وزیر عراق معتقد است که نظامیان ترکیه برای خوش گذرانی و تفریح در این کشور حضور دارند بسیار اشتباه، خطرناک و غیر منصفانه است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): شورای امنیت امروز (شنبه) دو پیش‌نویس قطعنامه‌ای که یکی از سوی فرانسه و دیگری از سوی روسیه درباره اوضاع کنونی حلب ارائه شده، بررسی می‌کند. روسیه بعد از فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده است که در برگیرنده الحاقیه‌ای شامل بر توافقنامه امضا شده بین آمریکا و روسیه در سپتامبر گذشته است.به موجب پیش‌نویس قطعنامه روسیه، مسکو از شورای امنیت می‌خواهد تا به موجب توافقنامه آمریکا و روسیه در راستای امدادرسانی به مناطق محاصره شده به این دو کشور راهنمایی بدهد و از طرفین درگیری بخواهد فورا درگیری‌ها را متوقف کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس جمهور فرانسه هشدار داد انگلیس باید از بابت ترک اتحادیه اروپا هزینه بپردازد. فرانسوا اولاند در اظهاراتی تاکید کرد: انگلیس باید از بابت برگزیت و به عنوان هشداری برای دیگر کشورهای متمایل به ترک اتحادیه اروپا مجازات شود.رئیس جمهوری فرانسه با انتقاد شدید از تصمیم انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا صحبت‌هایی را مشابه اظهارات انتقادآمیز  اخیر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مطرح کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): اتحادیه اروپا طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت ۹۸ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را “نگران کننده” خواند. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین غیر قانونی با تمامی اظهارات سابق مقامات این رژیم مبنی بر اینکه شهرکی جدید در اراضی فلسطینی احداث نخواهد شد، در تضاد است.

خبرگزاری فارس: وزیرخارجه آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور با هشدار درباره تنش میان واشنگتن و مسکو گفت که ادامه این وضعیت به تقابل قدرت های بزرگ و بازگشت به دورانی شبیه به جنگ سرد منتهی می‌شود. «فرانک والتر اشتاین‌مایر» تنش چندین ماهه میان قدرت‌ها را مسئله‌ای مانند جنگ سرد دانست و گفت که اعتماد میان طرفین کمرنگ است. وی به روزنامه آلمانی بیلد گفت: «سطح تنش میان آمریکا و روسیه افزایش داشته است و اگر به همین ترتیب ادامه داشته باشد، بار دیگر به دوران تقابل قدرت‌های بزرگ باز خواهیم گشت.»

خبرگزاری تسنیم: مقام‌های آمریکایی روز جمعه رسما دولت روسیه را به نقش مستقیم در حملات سایبری به سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی آمریکایی متهم کردند. وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا با انتشار بیانیه مشترکی رسما دولت روسیه را به داشتن نقش مستقیم در حملات سایبری به گروه ها و سازمان های سیاسی آمریکایی متهم کرده اند.در این بیانیه آمده است: هدف اصلی دولت روسیه از نقش مستقیم در حملات سایبری علیه سازمان ها و گروه های سیاسی آمریکا، دخالت در روند انتخابات آمریکا بوده است.

خبرگزاری تسنیم : روسیه دلیل استقرار سامانه‌های «اس-۳۰۰» و «اس-۴۰۰» در سوریه را اعلام کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه استقرار سامانه‌های موشکی «اس-۳۰۰» و «اس-۴۰۰» روسی در خاک سوریه را نتیجه انتشار گزارش‌هایی درباره نیت آمریکا به حمله به مواضع ارتش سوریه، اعلام کرد.

پرس تی وی : دِلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین گفت این کشور رزمایش دریایی مشترک با امریکا در دریای جنوبی چین را متوقف کرده است. لورنزانا گفت فیلیپین از واشنگتن می‌خواهد بیش از یکصد سرباز امریکایی را که در عملیات نظارت بر پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در جنوب فیلیپین مشارکت دارند، خارج کند چرا که مانیل خود توانایی جمع‌آوری اطلاعات را به‌دست آورده است.

پرس تی وی :  یک نهاد مستقر در امریکا اعلام کرد افزایش فعالیت‌های کرۀ شمالی در سایت آزمایش‌های اتمی این کشور شاید حاکی از تدارک پیونگ‌یانگ برای انجام  دادن آزمایش اتمی جدید باشد. گروه موسوم به «38 نورث» – که زیرنظر دانشگاه جان هاپکینز امریکا فعالیت می‌کند – افزود تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در مجتمع سه تونلی موجود در سایت اتمی پونگی‌ری، فعالیت‌هایی در حال وقوع است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ضمن درخواست از روسیه و ایران ‘برای اعمال نفوذ در سوریه و پایان دادن به تشدید خشونت ها’ گفت که آلمان آماده بررسی تحریم اقتصادی علیه روسیه در ارتباط با سوریه است.، «اشتیفن زیبرت» در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سئوال که آیا آلمان از تحریم اقتصادی علیه روسیه برای تحت فشار گذاشتن مسکو در سوریه حمایت خواهد کرد، گفت: تمام راهکارها در دست بررسی است.

خبرگزاری ایرنا: جنگنده های عربستان همچنان به بمباران شهرهای  یمن  ادامه می دهند.بر اثر بمباران صبح امروز (شنبه) بزرگراه شهر الصفرا در استان صعده در یمن توسط جنگنده های عربستان، یک کامیون منفجر و یک سرنشین آن کشته شد . یک منبع نظامی یمن نیز از حمله هوایی دیروز جنگنده های عربستان در دو نوبت به مرکز مخابرات منطقه العطفین در شهر کتاف و شهر الظاهر استان صعده خبر داد.

خبرگزاری صدا و سیما: سازمان ملل از ترکیه خواست به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق احترام بگذارد. «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل گفت ارائه هرگونه کمک به عراق باید بر اساس اصول منشور ملل متحد صورت گیرد که مهمترین آنها احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور کشورهای دیگر هستند. دبیرکل امیدوار است هر گونه تحرک و فعالیت ترکیه در عراق باید با رضایت کامل دولت عراق انجام شود.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *