جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

بیش از چهار ماه از حمله حماس به اسرائیل می‌گذرد و چین یکی از کشورهایی که اقتصادش تحت‌تأثیر درگیری‌ها در دریای سرخ قرار گرفته؛ اما تاکنون به حوثی‌ها حمله نظامی انجام نداده است. چرا چین با وجود ضررهای اقتصادی تاکنون در برابر حوثی‌ها صبور بوده و چه گزینه‌هایی در برابر چینی‌ها در صورت استمرار وضع فعلی وجود دارد؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید.

Loading

گسترش اعتراضات علیه نژاد پرستان در « ‌آمریکا »

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:ماتسو ساتوشی، تحلیلگر روزنامه ماینیچی ژاپن بااشاره به تنش ودرگیری نژادپرستان در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا آمریکا نوشته است رییس جمهور آمریکا در واکنش به خشونت های شهر شارلوتزویل ، بسیاری از طرف های درگیر را محکوم کرد ، ولی با این حال نامی از گروه سفید پوستان نژاد پرست افراطی نبرده است.

ا توجه به درگیری میان جناح مخالف نژاد پرستی و نیروهای راست افراطی ( از جمله سفید پوستان نژاد پرست افراطی ) در شهر شارلوتزویل استان ویرجینیا آمریکا ، که منجر به کشته و زخمی شدن افرادی از دو طرف شده است ، روز سیزدهم ماه جاری تظاهرات اعتراض آمیز و تجمع یادبود قربانیان در نقاط مختلف آمریکا گسترش یافته است. کاخ سفید به منظور خاموش کردن انتقادها در خصوص اینکه واکنش دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، به خشونت های این شهر کافی نبوده ، بیانیه جدید منتشر کرده و با نام بردن از گروه سفید پوستان نژاد پرست افراطی ، آنان را محکوم کرده است. گفتنی است که رییس جمهور آمریکا در واکنش به خشونت های شهر شارلوتزویل ، بسیاری از طرف های درگیر را محکوم کرد ، ولی با این حال نامی از گروه سفید پوستان نژاد پرست افراطی نبرده است. 
تظاهرات اعتراض آمیز و تجمع یادبود قربانیان در بخش شمال غربی سیاتل واقع در ایالت واشنگتن ، بخش غربی شیکاگو ، بخش شرقی شهر نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا برگزار شده است. در سیاتل گروه مخالف نژاد پرستی در نزدیک نشست گروه راست افراطی تجمع کردند و به دنبال آن ، درگیری میان پلیس و گروه مخالف نژاد پرستی به وقوع پیوسته است. بر اساس گزارش تلویزیون ان بی سی (NBC ) آمریکا ، بر اثر این درگیری سه مرد به اتهام خشونت بازداشت شدند و همچنین شماری بالون حاوی مایع ، باتوم و دیگر سلاح های سرد کشف و ضبط شدند. 
حدود دویست تن از اعضای راست افراطی که از دونالد ترامپ حمایت می کردند ، در این تجمع مشارکت کردند. در خلال سخنرانی راست افراطی که در گوشه ای از پارک صورت گرفته است ، صحنه ای که در آن اعضای گروه مخالف نژاد پرستی به تجمع راست افراطی حمله کردند ، دیده شده است. حدود هزار نفر از گروه مخالف نژاد پرستی درصدد بودند ،‌ از خیابان های اطراف به سوی تجمع کنندگان راست افراطی در پارک حمله کنند ، ولی پلیس با استفاده از اسپری فلفل ، از نزدیک شدن آنان جلوگیری کرد. 
سخنگوی کاخ سفید روز سیزدهم ماه جاری در خصوص بیانیه ای که دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، روز دوازدهم ماه جاری خشونت حاصل از درگیری در ایالت ویرجینیا را محکوم کرده است ، تصریح کرد:« بدیهی است که این محکومیت شامل همه گروه های تندرو از جمله سفید پوستان نژاد پرست افراطی ، کوکلوس کلان ها ( KKK )‌ و نئونازی ها می شود. »‌ ایوانکا ، مشاور و دختر ارشد دونالد ترامپ هم در سایت توییتر خود از سفید پوستان نژاد پرست افراطی انتقاد کرده است. 
گفتنی است ، شهروندان محافظه کار حامی رییس جمهور و همچنین اعضای حزب جمهوری خواه و دموکرات ، از آنجا که دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، در بیانیه انتقادی روز دوازدهم ماه جاری از سفید پوستان نژاد پرست افراطی و همچنین از نئونازی ها نام نبرده است ، به شدت از دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، انتقاد کردند. 
مظنون جمیز الکس فیلد ، بیست ساله و اهل ایالت اوهایو واقع در غرب آمریکا ، در درگیری شارلوتزویل استان ویرجینیا ، با خودرویی جمعیت معترضان را زیر گرفت و بر اثر این برخورد یک دختر کشته و در نهایت مظنون هم دستگیر شده است. اما ، خبرگزاری رویترز به نقل از معلم سابق مظنون در دوره دبیرستان گزارش داد:«‌ مظنون در دوره نوجوانی از طریق ایدئولوژی نئونازی ها گمراه شده است. »‌ 
قربانی خودرو خانم هدر هیر ، سی دو ساله و از کارکنان دفتر حقوقی محلی ، بوده است. وی به همراه دوست خود به منظور مخالفت با نشست گروه راست افراطی در محل حضور داشت.

 منبع: اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *