جدیدترین مطالب

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

طرح ارزی ایران

اگر دولت تا یکشنبه طرح ارزی ارائه نکند مجلس طرح خود را به رای میگذارد.

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

با این رفتارها منطقه امن نمی شود

استفان والت می نویسد: وقتی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران حمله کرد واشنگتن حتی پلک هم نزد، در حالی که این کشور حمله اخیر اکوادور به سفارت مکزیک در کیتو را محکوم کرده بود.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه تاکید کرد: وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است.

اسپوتنیک، تنها کانال رادیویی خارجی در ایران

از امروز، رادیو “گفتگو”، برنامه هفتگی مشترک “راهبرد شرقی” را روی آنتن می برد. در این کانال رادیویی، کارشناسان دو طرف به مدت یک ساعت در مورد شکل گیری نظم جهانی چند قطبی و چندفرهنگی بحث خواهند کرد.

فلج سیاسی آمریکا

اخبار را ورق می زدم به مطلبی که نشریه واشنگتن پست در باره امضای لایحه کمک های آمریکا به کی یف اشاره می کند رسیدم.

Loading
10آبان 1395

رسانه ها ؛ زیردریایی های روسیه در مسیر سوریه و…

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ | رصد

شوراآنلاین: عزیمت زیردریایی های روسیه به سوریه ،انتخاب سرنوشت ساز رییس‌جمهور درپارلمان لبنان، سفر وزیرخزانه‌داری آمریکا برای گفت‌وگو درباره برجام به تل‌آویو، برگزاری رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا ، محکومیت حملات تروریستهای سوری از سوی سازمان ملل، ادامه عملیات علیه تکفیری ها در موصل، هشدار اطلاعاتی آلمان درخصوص وقوع حملات تروریستی در اروپا ، تایید تعلیق کمک‌های عربستان به تشکیلات خودگردان، اعلام نظر انصارالله یمن درباره طرح صلح پیشنهادی جدید سازمان ملل و تجمع معترضان به پیمان (ستا) در مقابل پارلمان اروپا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

پارس تی وی: روسیه 3 زیردریایی خود را برای مشارکت در عملیات ضدتروریستی عازم آب‌های سوریه کرده‌است.سه زیردریایی روسی برای ملحق شدن به ناوگان کشتی‌های جنگی روسیِ حاضر در سواحلِ سوریه، به‌سوی این کشور حرکت کردند.این زیردریایی‌ها به موشک‌های کروز و موشک‌های بالدار کالیبر مجهز هستند.

پرس تی وی : پارلمان لبنان پس از 2 سال بن‌بست سیاسی در این کشور و به‌رغم کارشکنی‌های عربستان قرار است امروز میشل عون، ژنرال سابق را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند. نمایندگان پارلمان لبنان قرار است ظهر دوشنبه برای چهل و ششمین بار دور هم جمع شوند تا به رئیس‌جمهور آتی این کشور رأی دهند اما این نخستین جلسۀ پارلمان است که پیش‌بینی می‌شود نتیجه‌ای دربرداشته باشد.

عربستان با اعمال فشار بر جریان المستقبل مانع از انتخاب رئیس‌جمهور لبنان شده‌ بود.

خبرگزاری فارس:  سفیر آمریکا در تل‌آویو از سفر وزیر خزانه‌داری آمریکا به اراضی اشغالی و دیدار با مقامات اسرائیلی درباره برجام و تحریم‌های ایران خبر داد.«دان شاپیرو»‌ سفیر آمریکا در تل‌آویو اعلام کرد، «جک لیو» وزیر خزانه‌داری آمریکا چند ماه پس از توافق واشنگتن و تل‌آویو درباره توافق بزرگ نظامی، حالا به اسرائیل رفته تا گفت‌وگوهایی را در این رابطه و همچنین درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) انجام دهد.

 خبرگزاری فارس: وزارت خارجه انگلستان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای تلویحا ادعای عربستان مبنی بر حمله موشکی نیروهای یمنی به سمت مکه مکرمه را رد کرد. در بخشی از این بیانیه که به بهانه به روزرسانی وضعیت ایمنی سفر به عربستان منتشر شده، آمده است: «روز 27 اکتبر یک موشک اسکاد از مناطق تحت کنترل شورشیان در یمن شلیک شد که ظاهرا فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز را هدف قرار داده بود.»روز پنج‌شنبه ارتش یمن از شلیک یک موشک به سمت فرودگاه جده، که محل پرواز جنگنده‌های سعودی برای انجام عملیات در یمن است، خبر داد.

خبرگزاری فارس: برای اولین بار بعد از تصویب قانون امنیتی ژاپن، توکیو و واشنگتن در رزمایش نظامی مشترک در جزیره اوکیناوا و در جزایر ماریانای شمالی شرکت دارند. این رزمایش 13 روزه داخل خاک ژاپن، در جزیره اوکیناوا و در جزایر ماریانای شمالی انجام خواهد گرفت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه گفت: آمار بالای حملات راکتی توسط گروههای مسلح مخالف  نظام سوریه علیه غیرنظامیان در حلب طی ۴۸ ساعت گذشته مایه حیرت و نگرانی است. استفان دی‌میستورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: افرادی که با هدف ادامه محاصره حلب دست به چنین اقداماتی می‌زنند، باید بدانند که هیچ چیز استفاده نامناسب از تسلیحات و به خصوص تسلیحات سنگین را علیه غیرنظامیان توجیه نمی‌کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یگان‌های ویژه نیروی زمینی عربستان رزمایش‌ مشترکی را با مشارکت آمریکا و مالزی تحت عنوان ” نیزه‌های شمال” آغاز کردند. یگان‌های ویژه نیروی زمینی عربستان روز یکشنبه با حضور نیروهای ویژه آمریکا و مالزی رزمایش‌های نظامی را با عنوان “نیزه‌های شمال ۲۰۱۶” در شمال غرب عربستان آغاز کردند.

خبرگزاری مهر: پیشروی‌های گسترده حشد الشعبی در غرب موصل از روز گذشته تاکنون، ضربات سهمگینی را بر پیکره تکفیریها وارد آورده است.عملیات آزادسازی شهر «موصل» واقع در استان نینوا از حدود دو هفته پیش با دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق کلید خورد. نیروهای مشترک عراقی از همان ابتدای عملیات، پیشروی های گسترده ای را در نبرد با تروریست های تکفیری خلق کرده و بر بسیاری از روستاها و مناطق استراتژیک واقع در حومه موصل سیطره یافتند.

خبرگزاری تسنیم :  رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان تاکید کرد که شکست احتمالی داعش در موصل عراق می‌تواند به خشونت و حملات تروریستی بیشتر در اروپا منجر شود. “هانس گئورگ ماسن” در گفتگو با سایت رادیو آلمان با اشاره به اینکه حالا ما دقیقا شرایط در موصل را بررسی و دنبال می کنیم شکست احتمالی داعش در موصل را عاملی دانست که می تواند به خشونت و حملات تروریستی طرفداران این گروه در اروپا منجر شود.

خبرگزاری تسنیم : منابع رسمی فلسطین گزارش دادند که عربستان سعودی از حدود ۷ ماه پیش پرداخت کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین بر اساس تعهدات خود را به تعلیق درآورده است. «فرید غنام» مدیر کل اداره بودجه وزارت دارایی فلسطین در رام الله گفت: عربستان سعودی از حدود 7 ماه پیش پرداخت کمک هالی مالی ماهیانه به تشکیلات خودگردان به مبلغ 140 میلیون دلار را به تعلیق درآورده است.

خبرگزاری صداو سیما: اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می شود.وزارت کشور قرقیزستان نیز از  افزایش تدابیر امنیتی در آستانه نشست سوم نوامبر (13 آبان) سران سازمان همکاری شانگهای با هدف حفاظت از محل برگزاری نشست  خبر داد.

خبرگزاری صداو سیما: انصارالله یمن اعلام کرد: طرح صلح پیشنهادی جدید سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ 19 ماهه یمن با اینکه دارای نواقصی است اما می شود درباره آن گفتگو کرد. هیئت مذاکره کننده انصار الله در بیانیه ای اعلام کرد نظراتی که اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن برای پایان دادن به جنگ 19 ماهه در این کشور  مطرح کرد می تواند در دور بعدی گفتگوها، بحث و بررسی شود.

یورونیوز: همزمان با امضای توافق (ستا) میان اتحادیه اروپا و کانادا گروهی از مخالفان این توافق درمقابل ساختمان پارلمان در بروکسل تظاهرات کردند.این تظاهرات به درگیری نیروهای گارد ویژه با معترضان منجر شد و گفته می شود ۱۵ نفر نیز بازداشت شدند. معترضان شعار می دانند که پیمان تجاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا را نمی خواهند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه غرب به اهداف خود در سوریه دست نیافته است، اظهار کرد: کشورهای غربی با تحمل شکست در راهبرد ضدسوری به توهین علیه مسکو روی آورده اند. سرگئی لاوروف گفت: کشورهای غربی در قبال روسیه عصبانی شده اند و با دروغ مسکو را به ارتکاب جرایمی مانند ارتکاب جنایت جنگی متهم می کنند. لاوروف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه یک» که روز دوشنبه پخش شد از سیاست های سلطه جویانه غرب و آمریکا در منطقه به ویژه در باره سوریه انتقاد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *