لبنان بدون حزب الله بی دفاع است

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:مرکز پژوهش های جهانی سازی (The Centre for Research on Globalization ) با اشاره تاثیرگذار بودن حضور حزب الله لبنان در تحولات جاری این کشور ومبارزه با تررویست ها در ارتفاعات عرسال، تاکید کرد که حقیقتا لبنان بدون وجود این حزب منزوی وبی دفاع خواهد بود.

مرکز پژوهش های جهانی سازی که در مونترآل کانادا قرار دارد، روز سه شنبه درگزارشی به قلم ‘آندره ویچک’ نوشت: بدون حضور حزب الله، زندگی در لبنان فاقد حیات ماهوی است ، بیشتر خدمات اجتماعی متوقف خواهد شد و این کشور عملا در برابر تهدیدات بی دفاع ومنزوی خواهد شد.
این گزارش با اشاره به سفر سعد الحریری نخست وزیر لبنان به آمریکا در هفتم مرداد جاری واکنش وی را در قبال مواضع ضد حزب الله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مایه تاسف خواند و نوشت: حریری هیچ سوالی از میزان کمک های ادعایی ترامپ به ارتش لبنان نپرسید. روشن است که حریری به این حقیقت آگاهی ندارد که کمک های آمریکا اگر چه موجب افزایش حقوق افسران عالی رتبه و یا دریافت تجهیزات نظامی آمریکایی و یا اروپایی خواهد شد، اما بی تردید در هنگام تجاوز ‘اسرائیل’ موجب لبنان را نجات نخواهد داد.
این مرکز بین المللی رخدادهای اخیر در منطقه عرسال لبنان را با سفر حریری به آمریکا و رویکرد واشنگتن در قبال لبنان مرتبط دانست و نوشت: با نگاه به پیشینه تاریخی لبنان، می توان دریافت که حزب الله تنها گروهی است که توانایی فراهم کردن خدمات اجتماعی به همه شهروندان و دفاع از لبنان در برابر تجاوزات ‘اسرائیل’ را دارد، اما سعد حریری این دشمن سرسخت سوریه و دولت آن، آن زمان که رئیس جمهوری آمریکا از مقابله با حزب الله سخنان خشمگینانه حرف می زد، آرام و خونسرد ایستاد و هیچ سخنی بر زبان نیاورد.
مرکز جهانی سازی در ادامه، سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز تجاوز 33 روزه رژیم صهیونیستی به لبنان خطاب به ترامپ را نماد اعتماد و مقاومت شجاعانه رهبر این گروه لبنانی علیه آمریکا دانست و نوشت: حقیقت آن است که موازنه قدرت در منطقه راهبردی خاورمیانه به سرعت در حال تغییر است و غرب و شمار بسیار زیادی از متحدان آن، دیگر اعتبار گذشته خود را از دست داده اند.
این مرکز راهبردی با اشاره به آزادسازی ارتفاعات عرسال و امتداد آن در خاک سوریه از حضور گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره، نوشت: اتحاد حزب الله و ارتش سوریه و لبنان در نبرد با این گروه تروریستی توانست در واکنشی سریع و قدرتمندانه و هماهنگ به موفقیت های میدانی دست یابد.
این گزارش تاکید کرد: اتحاد راهبردی حزب الله لبنان به عنوان یک کنشگر نظامی فعال در این کشور همراه با ارتش لبنان و سوریه توانست به رغم شرایط کوهستانی و صعب العبور ارتفاعات عرسال، مجموعه عملیاتی منسجم و هماهنگ را در عرصه عمل اجرا سازد.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *