جدیدترین مطالب

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

Loading

أحدث المقالات

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز -شنبه- اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از خویشتن‌داری ما آدرس غلط دریافت کرد

وزیر امور خارجه گفت: ما در ۴۵ سال گذشته، اولا در حوزه استقلال سیاسی و ثانیا در حوزه پیشرفت‌های مرتبط با علم، فناوری، صنایع، دفاع و پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم؛ در برخی از موضوع‌ها ما اکنون جزو ۵ یا ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

امیرعبداللهیان: مبنای قضاوت ما رفتار آمریکاست؛ پرواز ریزپرنده‌ها در حد اسباب‌بازی بود

نیویورک –  ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا گفت: هر انتخابی مردم آمریکا کنند مربوط به خود جامعه آمریکا است. ما در سیاست خارجی خودمان اصول شناخته شده‌ای داریم. برای ما تفاوتی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان وجود ندارد. تفاوت واقعی را باید در رفتار آمریکا جستجو کرد.

Loading
17آبان 1395

رسانه ها ؛ انتخابات آمریکا از نگاه نظرسنجی‌ها و…

۱۳۹۵/۰۸/۱۷ | رصد

شوراآنلاین: نگاهی به آخرین نظرسنجی های انتخاباتی درآمریکا، ابراز نگرانی وزیر دفاع آمریکا ازعملیات رقه، سفر غیر منتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به ترکیه،دیدار یک هیئت سوری به نمایندگی از بشار اسد با رئیس جمهور جدید لبنان، خانه تکانی در کابینه چین، سفرهیئت پارلمانی رژیم صهیونیستی به مسکو، کارنامه اسفناک دولت ترکیه از دید کمیسیون اروپا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): در حالی که تنها ساعاتی دیگر تا رسیدن به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقیست، به نظر می‌رسد که هیلاری کلینتون وضعیت خوبی برای ورود به کاخ سفید دارد اما رقابت او با دونالد ترامپ بسیار نزدیکتر از پیش شده است. نتایج اکثر نظرسنجی‌ها هیلاری کلینتون دموکرات را پیشتاز نشان می‌دهد اما فاصله او با دونالد ترامپ همچنان اندک است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیردفاع آمریکا هشدار داد: مبارزات برای پس گرفتن شهر رقه از دست تروریست‌های داعش آسان نخواهد بود. اشتون کارتر در بیانیه‌ای گفت: تلاش‌ها برای محاصره و نهایتا آزادسازی رقه بیانگر گام‌های بعدی در برنامه کمپین ائتلاف ضد داعش است. همانند موصل این مبارزه نیز آسان نخواهد بود و مشکلات بسیاری پیش رو است.

پرس تی وی: افسرسابق ارتش امریکا معتقد است بشار اسد اساساً در جنگ سوریه پیروز شده و نبردهای کنونی علیه تروریست‌های تکفیری داعش صرفاً «عملیات پاک‌سازی» است. سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه یکشنبه (16 آبان) در مصاحبه با نشریۀ انگلیسی ساندی تایمز گفت قدرت‌های غربی در سوریه هم‌زمان با پیشروی‌های نیروهای دولتی، که از حمایت نیروهای دفاع مردمی برخوردارند، در مقابله با تروریست‌های مورد حمایت خارج، «در حال ضعیف‌تر شدن هستند.»

پارس تودی:  فرمانده ستاد کل ارتش آمریکا در سفری غیرمنتظره، وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد. “جوزف دانفورد” Joseph Dunford در حالی دیروز  وارد آنکارا شد، که مهمترین ماموریت وی گفت و گو با همتای ترک خود درباره تحولات سوریه اعلام شده است.

خبرگزاری فارس: نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه روز گذشته با حمایت آمریکا نبرد آزادسازی رقه را آغاز کردند. ائتلاف موسوم به ضد داعش، پشتیبانی هوایی و مأموریتهای مستشاری را بر عهده خواهد داشت. «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیز نیروی زمینی این عملیات خواهند بود.

خبرگزاری فارس : یک هیئت سوری امروز دوشنبه به نمایندگی از رئیس جمهور این کشور با رئیس جمهور جدید لبنان دیدار کرد. منابع خبری امروز دوشنبه اعلام کردند که یک هیئت سوری به نمایندگی از بشار اسد رئیس جمهور این کشور با «میشل عون»  رئیس جمهور جدید لبنان دیدار کرد.شبکه خبری «المنار» لبنان گزارش داد که «منصور عزام» وزیر امور ریاست جمهوری سوریه در صدر این هسئت به دیدار عون رفته است.

 خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن می گوید می خواهد طبق برنامه مذاکرات اجلاس سران با چین و کره جنوبی را به پیش ببرد.کیشیدا طی سخنرانی اش در کوبه این سخنان را درحالی بیان کرد که پاک کونه، رییس جمهور کره جنوبی، درگیر یک رسوایی داخلی است. مردم کره جنوبی خواهان استعفای رییس جمهور شده اند و بنظر نمی رسد که این نارضایتی ها به این زودی ها آرام گیرد.

خبرگزاری مهر:  دولت چین امروز دوشنبه متصدیان دو وزارتخانه دارایی و امنیت دولتی چین را تغییر داد.چین امروز دوشنبه «شیاو جی» به عنوان وزیر دارایی جدید این کشور معرفی کرد. وی در کارنامه خود سابقه معاونت وزارت دارایی و همچنین ریاست اداره مالیات را دارد. انتصاب شیاو ۵۹ ساله به این سمت در شرایطی صورت می گیرد که در بین سرمایه گذاران، دغدغه هایی از بابت افزایش بدهی ها و کسری بودجه چین وجود دارد.

خبرگزاری مهر: یک هیئت پارلمانی رژیم صهیونیستی برای گفتگو درباره ایران امروز راهی مسکو پایتخت روسیه شد. هیئت پارلمانی رژیم صهیونیستی(کنست) متشکل از برخی از اعضای کمیته امور خارجی و نظامی امروز راهی مسکو شدند. به گفته «آوی دیختر» رئیس این کمیته هدف از این دیدار تلاش برای متقاعد کردن مسکو برای اتخاذ مواضع مثبت تر از سوی مسکو در قبال رژیم اسرائیل است.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی اتحادیه اروپا را به خاطر حمایت از پ‌.ک‌.ک به کمک به تروریسم متهم کرد. رجب طیب اردوغان در سخنانی تاکیدکرد: اروپا با حمایت از شبه نظامیان پ‌ک‌ک، عملا از تروریسم حمایت می‌کند. وی در ادامه تصریح کرد: برای من اهمیتی ندارد که اروپا مرا دیکتاتور بخواند، آن هم به خاطر سرکوب پ‌ک‌ک و طرفداران آن. اروپا به طور کلی، در جرم تروریسم، شریک و دخیل است.

خبرگزاری ایرنا: از یک هفته قبل که اعلام شد قرار است قانون اساسی هنگ کنگ برای تفسیر در اختیار کنگره ملی خلق چین قرار گیرد، این منطقه به طور جسته و گریخته شاهد اعتراضاتی بود که روز یکشنبه (دیروز) به اوج خود رسید. در واقع مخالفان این اقدام بر این باورند که تفسیر قانون اساسی عملا حق خودمختاری هنگ کنگ را از آن می گیرد و به همین دلیل آنان برگزاری تجمع اعتراضی را در دستور کار خود قرار دادند.

خبرگزاری صدا و سیما:   روسیه پایبندی به آتش بس را در حلب به حمله نکردن تروریستها مشروط کرد. سخنگوی کرملین تاکید کرد هیچ تصمیمی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در روسیه وجود ندارد. این سخنگو افزود تا زمانی که گروه های مسلح (تروریست) حمله جدیدی صورت ندهند، روسیه به آتش بس در حلب سوریه پایبند خواهد بود.

یورونیوز: علیرغم اعلام بسته شدن پروندۀ ایمیل های هیلاری کلینتون از سوی اف بی آی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان ساعاتی پس از انتشار نامۀ رئیس پلیس فدرال آمریکا در جمع هواداران خود در میشیگان سیستم حاکم بر این کشور را «متقلب» دانست که تلاش می کند از هیلاری کلینتون حمایت کند. وی در سخنرانی خود گفت: «این سیستم کاملا متقلب است و من از دیرباز به آن اشاره کرده ام.

خبرآنلاین: گزارش سالیانه کمیسیون اتحادیه اروپا برای بررسی شرایط پیوستن ترکیه به این اتحادیه در سال جاری، بدترین گزارشی است که تاکنون درباره کشورهای منتظر ورود به اتحادیه اروپا تهیه شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا در جدیدترین گزارش خود درباره ورود ترکیه به این اتحادیه، وضعیت این کشور را “اسفناک” توصیف کرده است. در این گزارش از “عقب‌گرد” ترکیه در زمینه‌های قضایی، حقوق بشر و آزادی بیان سخن رفته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *