جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | پاسخ جالب همراه امیرعبداللهیان به سوال خبرنگار درباره حمله اسرائیل به ایران!

ویدیوی جالبی که امروز در رسانه‌های نزدیک به اسرائیل پربازدید شده را ببینید. خبرنگاری در نیویورک از امیرعبداللهیان می‌پرسد «درباره “حمله” شب گذشته نظری ندارید؟» که یکی از همراهان وزیر امور خارجه در جواب، به کنایه می‌گوید «چه حمله‌ای؟»/بیسیمچی

امیرعبداللهیان: ریزپرنده های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

نیویورک – ایرنا-«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

Loading
پژوهش اندیشکده انگیسی راسی + ترجمه کامل

پهپادهای مسلح در غرب آسیا

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ | دفاعی و امنیتی

شورای راهبردی آنلاین – رصد: اندیشکده انگلیسی راسی در پژوهشی به گسترش پرنده‌های هدایت‌پذیر بدون سرنشین یا پهپادها و گسترش بیشتر آن‌ها و تأثیرات گسترده آن‌ها با تمرکز خاص بر غرب آسیا پرداخته است.

این پژوهش که می‌توانید ترجمه متن آن را در این لینک دانلود کنید، دو سؤال اصلی دارد:

  • جریان‌های فناوری پهپادی از و به خاورمیانه چه هستند و استفاده آن‌ها چیست؟
  • چه هنجارها، رویه‌ها و روش‌هایی به خاورمیانه صادر شده یا توسط قدرت‌های این منطقه در توسعه و به‌کارگیری فناوری پهپادی استفاده می‌شود؟

تمرکز این تحقیق بر روی پهپادهایی است که در تعاریف دسته بندی یک و دو رژیم کنترل فن‌آوری موشکی جای می‌گیرند. علاوه بر رژیم صهیونیستی، کشورهایی که در خاورمیانه دارای این پهپادها هستند یا از آن‌ها استفاده می‌کنند عبارت‌اند از: اردن، عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ایران و ترکیه.

ازاین‌رو، این تحقیق فهرست جامعی از پهپادهای جنگی که در این دو تعریف قرار می‌گیرند، ارائه می‌دهد، اینکه توسط چه کشورهایی خریداری شده‌اند، چه تعداد، چه نوعی، چه زمانی و چگونه به دست آمدند. همین‌طور نشان می‌دهد این کشورهای کجا و چگونه از پهپادهای جنگی خود استفاده کرده‌اند.

نتیجه‌گیری اصلی این مقاله این است که در سال‌های اخیر کشورهای بیشتر و بیشتری در خاورمیانه چه با واردات (اردن، عراق، عربستان سعودی و امارات متحده عربی) و چه به‌وسیله ساخت آن‌ها در داخل (رژیم صهیونیستی، ایران و ترکیه) دارای پهپادهای جنگی شده‌اند. چین به‌عنوان یک صادرکننده بدون طرح هرگونه سؤال، نقش مهمی به‌عنوان یک تأمین‌کننده پهپادهای جنگی در خاورمیانه ایفا می‎کند و احتمالاً به ایفای این نقش ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد از حیث استفاده و بهره‌برداری، ورود این پهپادها بر به‌کارگیری و فهم قدرت هوایی فقط در مورد ایران، ترکیه و امارات اثر داشته است. در مورد دیگر کشورهای مذکور در این تحقیق، درحالی‌که هنوز داشتن پهپاد جنگی نشان‌دهنده اعتبار است و تشکیلات سیاسی و مردم با دید مثبت به آن می‌نگرند، اما خرید این پهپادها به تغییر چشمگیری در شیوه‌ای که این کشورها در مورد نیروی هوایی خود و نمایش قدرت از طریق حملات می‌نگرند منجر نشده است.

ترجمه سایت شورای راهبردی روابط خارجی از این پژوهش، در این لینک در اختیار شما قرار گرفته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *