جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را خطرناک خواند

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش اسرائیل قانونی کردن پاسگاه‌های شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و هشدار داد که چنین اقدامی «خطرناک و غیرمسئولانه» است.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

نیویورک – ایرنا- اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

Loading
25آبان 1395

رسانه ها ؛ عملیات نهایی ارتش سوریه برای آزادسازی شرق حلب و…

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تحرکات ارتش سوریه برای یکسره کردن کار شورشیان در شرق حلب، نشست ائتلاف ضد داعش در آلمان، نشست محرمانه جرج سوروس با دمکرات‌های آمریکا ،تحریم سوریه در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، انتقادی لاوروف از واشنگتن درخصوص سوریه، همکاری اطلاعاتی ژاپن وکره جنوبی درباره کره شمالی، افزایش نقش امنیتی-نظامی اتحادیه اروپا، تصمیم ملک سلمان برای کناره گیری از قدرت به نفع بن سلمان، سفر جان کری به عمان با هدف حل بحران یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): با پایان ضرب الاجل ارتش سوریه به افراد مسلح برای خروج از شرق حلب، منابع سوری اعلام کردند که ارتش این کشور قصد دارد حملات گسترده‌ای را به این مناطق آغاز کند. منابع خبری می‌گویند، نیروهای دولتی از روز دوشنبه و با پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای شورشیان در شرق حلب، در حال فراهم آوردن مقدمات یک حمله گسترده‌ای به مناطق تحت کنترل آنها هستند؛ حمله‌ای که گفته می‌شود هدف از آن یکسره کردن کار تروریست‌ها و پاکسازی شرق حلب از وجود آنهاست.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): ائتلاف ضد داعش روز پنجشنبه نشستی را در آلمان پیرامون رقه و موصل برگزار می‌کند. ارتش عراق اخیرا عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی شهر موصل، مقر اصلی داعش در عراق با حمایت ائتلاف ضد داعش آغاز کرد و به پیشروی‌هایی در این زمینه دست یافت.همزمان با این عملیات که وارد چهارمین هفته خود شده  عملیاتی برای آزادسازی شهر رقه، “پایتخت خلافت خودخوانده داعش” در سوریه نیز با درخواست وزیر دفاع آمریکا آغاز شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دولت انگلیس درخواست دو کمیته پارلمانی این کشور برای توقف فروش سلاح و بمب به عربستان در پی حملات جنون آمیزش به یمن و نقض قوانین جنگی در این کشور، را رد کرد.چهار تن از وزرای دولت انگلیس از جمله بوریس جانسون، وزیر خارجه این کشور با درخواست دو کمیسیون پارلمان این کشور مبنی بر توقف فروش اسلحه و بمب به عربستان مخالفت کرده و بر ادامه پایبندی به توافقنامه امضا شده با عربستان تاکید کردند.انگلیس پیشتر قرارداد فروش اسلحه به عربستان به ارزش ۳ / ۳ میلیارد پوند به امضا رسانده بود.

خبرگزاری فارس: «جورج سوروس»، میلیاردر جنجالی آمریکایی که به پدر انقلاب‌های رنگی مشهور شده نشستی سه روزه با اعضای حزب دموکرات را با هدف تدوین راهبردهایی برای مقابله با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و بازپس‌گیری قدرت از وی آغاز کرده است. سوروس و چندین نفر از دیگر ثروتمندان لیبرال آمریکا که میلیون‌ها دلار برای به قدرت رساندن هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هزینه کردند، از روز یکشنبه نشست سه روزه‌ای را پشت درهای بسته برگزار کرده‌اند.

خبرگزاری فارس :  در ادامه فشارهای غرب به دمشق، اتحادیه اروپا نام 17 وزیر و رئیس بانک مرکزی سوریه را به لیست تحریم‌ها اضافه کرده است.نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد؛ نشستی که قرار بود وزرا در آن ضمن بررسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره مسائلی از قبیل سوریه رایزنی کنند.

خبرگزاری فارس:   وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود تاکید کرد که واشنگتن برخلاف تعهدات پیشین، هنوز نتوانسته بین معارضان باصطلاح میانه‌رو و تروریست‌های سوری تفکیک‌سازی کند. «سرگئی لاوروف» در تماس تلفنی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، یادآور شد نیروهای هوایی روسیه و سوریه به مدت چهار هفته است که هیچ پروازی را در آن محدوده (شهر حلب) صورت نداده‌اند اما واشنگتن نتوانسته‌ است یگان معارضان میانه‌رو را از گروههای تروریستی تفکیک‌سازی کند. وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام این مطلب که کری برقرار کننده این تماس بوده است.

 خبرگزاری فارس: سرکرده‌های تروریستی حاضر در حلب اعلام کردند که به خاطر شرایط دشواری که با آن روبرو هستند، مجبور شدند که شورای فرماندهی حلب را تشکیل دهند، ولی هیچ گروهی تا کنون وابستگی خود به این شورا را اعلام نکرده است.تروریست ها شامگاه دوشنبه (روزگذشته) با اعلام این خبر، از همه گروههای نظامی تروریستی حاضر در این شهر خواستند که به این شورا بپیوندند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   ژاپن و کره جنوبی بر سر مفاد پیمانی که تبادل اطلاعات امنیتی طبقه بندی شده را ممکن می سازد به توافق رسیدند.این دو کشور با توجه به سابقه انجام آزمایش های هسته ای و پرتاب های آزمایشی مکرر موشک های بالستیک توسط کره شمالی اقدام به این همکاری های امنیتی می کنند.مقام های وزارت دفاع و امور خارجه ی دو کشور روز دوشنبه برای گفت و گو درباره «توافقنامه کلی امنیت اطلاعات نظامی» با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری مهر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید این بلوک قصد رقابت با ناتو و ایجاد ارتش اروپایی را ندارد اما نقش امنیتی-نظامی خود را افزایش می دهد. وزرای امورخارجه و دفاع اتحادیه اروپا در نشست مشترکی که در بروکسل برگزار شد برای افزایش نقش امنیتی و نظامی این اتحادیه به توافق رسیدند.این تصمیم شامل هماهنگی های بیشتر بین اعضای اتحادیه در مواردی چون ماموریت های حفظ صلح در خارج از محدوده اتحادیه خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم :   وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادامه سرکوب مخالفان و متهمان به دست داشتن در کودتای نظامی اخیر توسط دولت ترکیه انتقاد کردند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته خود اقدامات دولت ترکیه در سرکوب مخالفان و مظنونان دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام 15 جولای را محکوم کرده ولی درخواست اتریش برای متوقف کردن عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا با حمایت کافی روبرو نشد.

خبرگزاری تسنیم:  گزارش بخش خلیج فارس موسسه واشنگتن حاکی از این است که ملک سلمان پادشاه عربستان در نظر دارد به نفع پسرش محمد که جانشین ولیعهد است از قدرت کنار برود و همچنین محمد بن نایف ولیعهد را نیز برکنار کند.بر اساس این گزارش این اقدام ملک سلمان برگرفته از نمونه اردنی روند انتقال قدرت است.

خبرگزاری ایرنا:  76 کارشناس امنیت ملی آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور خواستند که از دشمنی با برجام (توافق هسته ای سال گذشته با ایران) دست بردارد و از این توافق برای کاستن از سایر تنش ها با ایران استفاده کند. در گزارشی که به امضا و تایید این کارشناسان شامل مقامات سابق از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه رسیده است ، تاکید شده که توافق هسته ای تهدید جنگ در خاورمیانه را کاهش داده است.

خبرگزاری صدا و سیما: متن بیانیه شورای اتحادیه اروپا در خصوص ایران و توافق هسته‌ای (برجام) منتشر شد. شورای اتحادیه اروپا روز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود متن بیانیه‌ای ده ماده ای درباره ایران را منتشر کرد.وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه ای در بروکسل اعلام کردند: «اتحادیه اروپا تعهد راسخ خود را به موافقتنامه هسته ای ایران تکرار می کند».

پارس تودی:  جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای گفت وگو درباره بحران یمن وارد مسقط، پایتخت عمان شده است. جان کری با یوسف بن علوی، وزیر خارجه و سلطان قابوس، پادشاه عمان دیدار و درباره بحران یمن گفت وگو کرد.دولت آمریکا بارها مدعی شد از راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران یمن حمایت می کند اما راه حل دیپلماتیک آمریکا، بازگشت منصورهادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، خلع سلاح انصارالله و عقب نشینی آن از مناطق تحت کنترل و بازگشت مکانیسم قدرت در یمن، به قبل از توافقنانه سپتامبر 2014 است.

پرس تی وی :  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا دربارۀ اهمیت «عادی‌سازی» روابط بین مسکو و واشنگتن گفتگو کردند.طبق بیانیه‌ای که کرملین دوشنبه (24 آبان) منتشر کرد، در این تماس تلفنی که اولین گفتگوی دو طرف پس از پیروزی ترامپ در انتخابات بود، رئیس‌جمهور روسیه «پیروزی وی را در این انتخابات تاریخی تبریک گفت.» در ادامۀ این بیانیه آمده است دو طرف به «وضعیت بسیار نامطلوب روابط روسیه-امریکا در حال حاضر اذعان و بر ضرورت اقدام مشترک فعالانه برای عادی‌سازی این روابط تأکید کردند.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *