جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

بایدن: عربستان برای اولین بار آماده است اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسد

بایدن گفت «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشورهای عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند، برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

حمله هوایی اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر جان باختند

در حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به استان حلب سوریه، دست کم ۳۶ سرباز سوری قربانی شدند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که در این حمله که پیش از بامداد رخ داد، غیرنظامیان و همچنین پرسنل نظامی کشته و زخمی شدند.

حمله هوایی اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر جان باختند

در حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به استان حلب سوریه، دست کم ۳۶ سرباز سوری قربانی شدند. سانا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که در این حمله که پیش از بامداد رخ داد، غیرنظامیان و همچنین پرسنل نظامی کشته و زخمی شدند.

Loading

چرا داعش قصد دارد ایتالیا را هدف قرار دهد؟

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها:لئو ماتئو کارنیه، تحلیلگر روزنامه ایتالیایی ایل جورناله بااشاره به حملات تروریستی داعش در اروپا می نویسد در تصور داعش ایتالیا یکی از اهداف اصلی به شمار می آید. همواره چنین بوده است.

اولین تهدیدات ملموس به اکتبر سال ٢٠١۴ بر می گردند. یعنی همان گونه که سرویس های مخفی مراکشی خبر دادند، به زمانی که تروریست ها در حال تدارک سوءقصدی در متروی شهر میلان بودند.
در سال ٢٠١۵ عکس های متعددی در توئیتر ظاهر گردید که طرفداران داعش  را با یادداشت هایی نشان می دادند که در مقابل مهم ترین اماکن کشورمان خلافت را مورد مدح و ستایش قرار می دادند که با هشتگ #siamotravoi [درمیان شما هستیم] همراهی می شد. تهدیداتی ملموس که هرگز از سوی سازمان های اطلاعاتی ما نادیده گرفته نشده اند.
لیکن در متون تبلیغاتی دولت اسلامی است که شدیداللحن ترین واژه ها در قبال کشورمان یافت می شوند. تهدیدات در سال ٢٠١۵ بیشتر شدند. در ماه فوریه اولین سند خلافت که کاملاً به زبان ایتالیایی نوشته شده بود تحت عنوان «دولت اسلامی، واقعیتی که می خواهد با تو ارتباط بر قرار کند» انتشار یافت. امضای زیر متن مزبور این بود: «مهدی، برادر مسلمان شما». در صفحاتی که این سند را تشکیل می دهند و به شکلی روان و با استفاده از یک ایتالیایی دقیق نگاشته شده است، به نظر می رسد فردی به نام مهدی با خواننده گفتگو می کند و از وی می خواهد در مقابل رسانه های غربی یعنی «متهم کنندگان» سر تسلیم فرود نیاورد و به صدای متهمان یعنی افراد دولت اسلامی گوش دهد: «[حضرت] محمد [ص] در حدیثی صحیح که در کتاب بخاری نقل گردیده دستور داده بود که باید به سخنان فرد متهم به همان اندازه ای که به سخنان متهم کنندگان گوش داده می شود، گوش داد. لیکن در روزگار ما اکثر مسلمانان موجودیت دولت اسلامی را فقط بر اساس متهم کنندگان و گوش دادن به دهها فتوای علما، و مطالعۀ ده ها مقاله و صدها خبری که دولت اسلامی را متهم می کنند، مورد ارزیابی قرار می دهند. لیکن به طور همزمان با نادیده گرفتن کامل هر تلاش دفاعی از سوی سازمان های رسانه ای دولت اسلامی.» یک ماه بعد کاشف به عمل آمد که جوانی که متن «دولت اسلامی ، واقعیتی که قصد دارد با تو ارتباط برقرار کند» را تدوین نموده بود، المهدی علیلی، فرد ٢٠ سالۀ ایتالیایی مراکشی الاصل بود. باز هم در ماه فوریه تبلیغات خلافت سندی را پخش می کند که در آن وعدۀ پرتاب موشک هایی به سوی جزیرۀ سیسیل داده می شد.
در ماه مارس فیلمی تولید می شود که در آن آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در تیررس قرار می گیرند: «نزد شما خواهیم آمد تا شما را به قتل برسانیم. ما به طور قطع به نزد شما خواهیم آمد و شما را به قتل خواهیم رساند.»
باز هم در سال ٢٠١۵ (در ماه آوریل) اولین ویدئوی داعش که به طور کامل به زبان ایتالیایی بود، تولید گردید: «شما شاهد در گرفتن نبردهایی در سرزمین هایتان خواهید بود. برای نابودی شما شمشیرها را بیرون کشیده ایم. وظیفۀ پاره کردن شکم و بریدن گردن را به چاقوها می سپاریم. تو همراه با اتحاد کفر، علیه من اعلام جنگ کرده ای: بنابراین از مجازات من زمانی که آغاز می شود ، بهره بجو. چگونه می توانی مردانی را که فریاد الله اکبر سر می دهند، به چالش بکشی. با کشتار و مرگ به نزد تو خواهیم آمد.» فیلم مزبور بیش از چهار دقیقه طول می کشد و به طور کامل مسلمانانی را که به زبان ایتالیایی تکلم می کنند و به طور بالقوه می توانند از قضیۀ داعش حمایت کنند، مورد خطاب قرار می دهد.
لیکن در ماه نوامبر تهدیدات شدیدتر دریافت می گردند. یک اکانت وابسته به دولت اسلامی تصاویر سرهای بریده، ابزارهای انفجاری، گروگانانی که زنده به آتش کشیده می شوند و صحنه های جنگی را منتشر می سازد.
سال نو به بدترین شکل آغاز می شود. کانال های داعش بیشتر روی انجام حملاتی به کشور ایتالیا اصرار می ورزند. رم یک هدف به شمار می آید. در فیلم مملو از تهدید، میدان سن پیتروی واتیکان و کولوسئو دیده می شوند که با این نوشته، آراسته شده اند: «رم، قسطنطنیه و بیت المقدس را فتح خواهیم کرد.» رم، در تصور دولت اسلامی دشمنی به شمار می آید که باید سرنگون گردد. این شهر فقط یک مکان جغرافیایی نیست بلکه یک نماد است: نماد مسیحیت. فتح رم و هدف قرار دادن این شهر به معنای ضربه زدن به کل غرب است. «تیم هم اکنون آماده شده است. برادران از هم اکنون زره بر تن کرده اند و هم اکنون قدم در سرزمین رومی ها نهاده اند، حرکت به سوی هدف آغاز شده است.»
موارد تهدید ایتالیا از سوی دولت اسلامی بسیارند. آخرین مورد همان تهدید روز گذشته است که از Site مطرح گردید. همان گونه که جان میکالسین در روزنامۀ ایل جورنالۀ امروز نوشت «نشان دادن ایتالیا به عنوان هدف جدید در همان راهبرد «ابتکار می گنجد که به منظور غافلگیر ساختن مقامات کاتالونیایی و اسپانیایی مورد استفاده قرار می گیرد.»
لیکن برای صاحبان پرچم های سیاه هدف قرار دادن کشورمان به علل مختلفی دشوارتر است. در وهلۀ اول نیروهای امنیتی کشورمان می توانند مکان های پرمخاطره از جمله فضای اینترنت را رصد کنند. سپس همان گونه که میکالسین می نویسد، «مزیت دیگر، این است که آن دسته از مهاجرین نسل دوم یا سومی که در فرانسه، انگلیس، بلژیک و حتی اسپانیا از گسترش باندهای متشکل از جوانان وابسته به اسلام تندرو حمایت می کنند، حضوری حاشیه ای دارند.»

منبع: اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *