جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می‌کنیم.

مسکو: قطعنامه آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از توافقنامه‌های بین‌المللی بود

تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بامداد پنجشنبه گفت که قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا فراتر از چارچوب حقوقی توافقنامه‌های بین‌المللی بود و به همین دلیل، مسکو آن را وتو کرد.

گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان

نیویورک – ایرنا- اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاههای تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مقامات سه کشور

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه با مقامات عالی شرکت‌کننده از چین، برزیل و آفریقای جنوبی به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی جنوب لبنان+فیلم

تهران-ایرنا-حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه فیلمی از شلیک چندین موشک به چندین نقطه از مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی در جنوب لبنان را منتشر کرد.

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

Loading
15آذرماه 1395

رسانه ها ؛ پیشنهاد کری برای حل بحران سوریه و…

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تاکیدکری بر حضورمخالفان سوری در ساختار حکومت سوریه، حذف مخالفان محمودعباس درکمیته مرکزی فتح، درخواست سازمان همکاری اسلامی برای توقف فوری خشونت‌ها در میانمار، «نه» بزرگ ایتالیایی‌ها به همه پرسی، تاکید پوتین بر فروپاشی نظام تک قطبی در جهان ، بررسی موضوع افغانستان در نشست سران ناتو در بروکسل، سفر فرستاده ویژه سازمان ملل درامور یمن به کویت، تقاضای دیده بان حقوق بشر برای توقف فروش سلاح به عربستان، درخواست اردوغان از ایران، روسیه و چین، پیام موشکی چین به ترامپ و تلاش آمریکا و انگلیس برای کمک هوایی به معارضان در حلب سوریه از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  جان کری، وزیر خارجه آمریکا تنها راه پایان بحران در سوریه را «ورود مخالفان به ساختار دولت» این کشور دانست. کری در سخنانی در مرکز پژوهش‌های خاورمیانه در واشنگتن اظهار داشت: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و تا زمانی که حلب یک هدف نظامی و مورد نزاع طرف‌های بحران است، جنگ در این کشور پایان نمی‌یابد.کری ادعا کرد: ما برای ورود به مذاکرات درباره روند سیاسی انتقال قدرت آماده‌ایم و رئیس‌جمهوری سوریه نیز بخشی از این روند خواهد بود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کنگره سراسری هفتم جنبش فتح روز یکشنبه اعضای کمیته مرکزی و شورای انقلابی این جنبش را معرفی کرد که بر اساس آن، مروان برغوثی رهبر اسیر جنبش فتح در صدر لیست نامزدهای پیروز انتخابات کمیته مرکزی قرار گرفت و به همراه جبریل رجوب، محمد اشتیه و حسین الشیخ به عضویت کمیته مرکزی درآمد. براساس این گزارش ، مخالفان محمود عباس و به ویژه طرفداران محمد دحلان رهبر برکنار شده جنبش فتح راهی به کمیته مرکزی پیدا نکردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که آنچه در حلب رخ داده پیروزی برای نظام اسد و مسکو محسوب نمی‌شود! بوریس جانسون در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی تاکید کرد، غیرممکن است که سوری‌ها با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه آشتی کنند و آنچه در حلب رخ داده پیروزی برای نظام اسد و مسکو محسوب نمی‌شود.وی در ارزیابی آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه مدعی شد: حتی فکر کردن به توافق میلیون‌ها سوری با بشار اسد امری غیرممکن است.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از اعضای این شورا خواست در راستای توقف خشونت‌ها علیه اقلیت روهینجا در میانمار اقداماتی فوری و جدی اتخاذ کنند. یوسف بن احمد العثیمین در بیانیه‌ای در واکنش به بحران رو به وخامت در استان راخین در میانمار که به کشته شدن تعداد زیادی بی گناه و آوارگی ده‌ها هزار تن از اقلیت مسلمان روهینجا شد، اتخاذ اقداماتی فوری و جدی جهت توقف خشونت‌ها در این کشور و بازگشت آرامش را خواستار شد.

خبرگزاری فارس: یک شرق‎شناس اسرائیلی با اشاره به تحولات منطقه و پیروزی‌های مقاومت در مقابل عناصر ترویستی تکفیری تاکید کرد که به دنبال تحقق پیروزی‎های گروه‌های طرفدار ایران در لبنان، یمن و عراق، احتمالا بشار اسد نیز پیروزی خود را به زودی اعلام کند تا بدین ترتیب عربستان بزرگترین بازنده این جنگ‌ها باشد. پایگاه خبری اسرائیلی «میدا» مقاله‌ای از مردخای کیدار منتشر کرد و در آن دلایل «پیروزی ایران» و «شکست عربستان» طی پنج سال اخیر را خلاصه کرد.

خبرگزاری فارس: همه پرسی پیشنهادی ماتئو رنتسی نخست وزیر این کشور درباره اصلاحات در قانون اساسی شکست خورد. رنتسی پیش از این گفته بود که در صورت شکست همه پرسی از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. 46 میلیون ایتالیایی روز یک شنبه برای رای به همه پرسی پیشنهادی نخست وزیر این کشور درباره اصلاح قانون اساسی پای صندوقهای رای رفتند.

خبرگزاری فارس:  روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به تماس تلفنی غیرمنتظره دونالد ترامپ رئیس جمهور منتحب آمریکا و «تسای اینگ ون» رئیس جمهوری تایوان نوشت؛ عده‌ای این اقدام، که پروتکل چند دهه ای عدم گفتگو میان روسای جمهور آمریکا و تایوان را نقض کرده است، را یک کار ناشیانه از یک رئیس جمهور بی تجربه خواندند. اما بعضی از منتقدین می‌گویند که این اقدام ترامپ یک کار حساب شده و برنامه ریزی شده برای ارسال یک سیگنال قوی به پکن درباره روابط آینده میان واشنگتن و چین است.

خبرگزاری فارس: ترزا می در سی‌وهفتمین نشست سالیانه شورای همکاری خلیج فارس در بحرین حضور می‌یابد. دفتر نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد خانم ترزا می طی سفری دو روزه به بحرین در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند.سایت رسمی دفتر خانم ترزا می نوشت، وی اولین نخست وزیر بریتانیا و اولین زن از میان مقامات بریتانیایی است که در نشست سالیانه شورای همکاری خلیج فارس شرکت می‌کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان ادامه دارد. به گزارش رسانه های محلی نخست وزیر و شوکت میرضیایف، رییس جمهور موقت این کشور، از سه کاندیدای دیگر پیشی گرفته اند. کمیسیون مرکزی انتخابات گفت که میزان مشارکت مردم در این انتخابات ۸۳ / ۸۷ درصد بوده است. انتظار می رود نتایج اولیه این انتخابات شامگاه روز دوشنبه منتشر شود.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه تلاش ها برای برقراری نظام تک قطبی در جهان با شکست مواجه شده، پیش بینی کرد که توازن قوا دوباره به نظام بین الملل باز خواهد گشت. «ولادیمیر پوتین»، در مصاحبه با برنامه ای هفتگی در شبکه تلویزیونی ان تی وی، با بیان اینکه تلاش ها برای ایجاد جهان تک قطبی به پایان رسیده گفت که توازن قوا به جهان بازخواهد گشت.«پوتین» گفت: شرایط در حال دگرگونی است. من فکر می کنم این دیگر یک راز نیست.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس پنتاگون امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که امکان بازپس گیری شهر موصل عراق از تروریست‌های داعش پیش از به قدرت رسیدن دولت دونالد ترامپ، وجود دارد. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: گرچه مبارزه برای بازپس گیری شهر موصل عراق از داعش همچنان سخت و دشوار است، ولی این احتمال وجود دارد که بتوان این اقدام را پیش از به قدرت رسیدن دولت بعدی آمریکا به پایان رساند.

خبرگزاری تسنیم:  یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان اعلام کرد که افغانستان یکی از موضوعات مهم سران این سازمان در نشست سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در بروکسل است. «ماریون اوبری» یک مقام نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان، گفت که این کشور یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث در نشست وزیران امور خارجه ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک است. وی افزود: وزیران امور خارجه ناتو قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه درباره مسائل گوناگون از جمله ادامه حمایت از افغانستان و اوکراین، برقراری ثبات فراتر از مرزهای این پیمان نظامی و نیز تحکیم مشارکت میان ناتو و اتحادیه اروپا بحث کنند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه چین با اشاره به گزارشات اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر پایبندی ایران به تعهدات خود تأکید کرد. وانگ یی، وزیر خارجه چین در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود گفت که اجرای برجام مسئولیت همه کشورهای ذی‌ربط است و همه باید به تعهداتی که در این باره و در برجام داده اند ، پایبند باشند.وزیر خارجه چین اعلام کرد که برجام یک توافق بین المللی است و مسئولیت همه جوانب  است که آن را اجرا کنند و نباید به دلیل اختلافات و برخی مسائل داخلی و یا نگرانی های داخلی در یک کشور تحت تاثیر قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا: اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن٬ با سفر به کویت٬ با مقام های عالی رتبه این کشور در زمینه راه های حل وفصل بحران یمن گفت و گو کرد . ولد الشیخ در این مذاکرات به رایزنی با شیخ صباح الخالد وزیر امور خارجه کویت در مورد یمن پرداخت. کویت در تابستان سال جاری میزبانی جلسات مذاکرات یمنی ها بود و تلاش زیادی کرد طرف های یمنی در خصوص این بحران به توافق برسند.

خبرگزاری صدا و سیما:  در حالیکه ائتلاف (سعودی) خانه ها، مدارس، بیمارستانها و مجالس عزا را در یمن بمباران می کند، آمریکا همچنان میلیاردها دلار سلاح به عربستان می فروشد. سازمان دیده بان حقوق بشر از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد به سبب حملات وحشیانه نیروهای عربستان به مردم یمن و ارتکاب جنایات جنگی در یمن، فروش سلاح به عربستان را هر چه سریعتر متوقف کند.سارا مارگون، مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در واشنگتن نیز گفت: در حالیکه ائتلاف (سعودی) خانه ها، مدارس، بیمارستانها و مجالس عزا را در یمن بمباران می کند، آمریکا همچنان میلیاردها دلار سلاح به عربستان می فروشد.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات خود در اجلاس سابان گفت برجام از جنبه بازرسی ها و پروتکل پیشرفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقنامه ای دائمی است.جان کری افزود: همانطور که مارتین ایندیک گفت هیچ کس امروز نمی گوید و دست کم درباره ده تا پانزده سال صحبت نمی کند، از قضا من نیز بر این باورم که این (توافقنامه) دائمی است چون اگر زمانی آنها (ایرانی ها) به میزان ایکس بیش از سه و نیم درصد یا سه و شش دهم یا سه و هفت دهم درصد غنی سازی کنند ما بلافاصله مطلع خواهیم شد.

خبرآنلاین: “رجب طیب اردوغان” رییس جمهوری ترکیه خواهان اجرای تجارت با ایران ، روسیه و چین با پول ملی به جای ارزهای دیگر شد. رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی گفت که ترکیه هم اکنون با کودتای اقتصادی مواجه بوده و از کشورهای ایران، روسیه و چین خواست تا با لیر ترکیه به مبادلات تجاری با این کشور بپردازند.اردوغان گفت:پس از کودتای نافرجام 25 تیر ، ترکیه اکنون با کودتای اقتصادی مواجه شده است.

سایت مشرق:  تازه ترین گزارش ها حاکی است که چین در پی اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پیشنهاد وی به جیمز ماتیس برای تصدی وزارت دفاع 10 فروند موشک بالستیک پرتاب کرده است. تلویزیون مرکزی و خبرگزاری شین هوا چین در گزارش هایی این پرتاب ها را مورد تایید قرار داده و آورده اند که موشک های مذکور از نوع دونگ فانگ ـ 21 سی بوده است.این موشک ها میان برد بالستیک محسوب می شوند و بردی در حدود 1000 کیلومتر دارند.

پارس تودی:  از نظر کارشناس مسایل اقتصادی، رای «نه» ایتالیایی ها در همه پرسی اصلاحات اقتصادی، احتمال خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا و فروپاشی یورو را به دنبال دارد.ژاک ساپیر Jacques Sapir کارشناس برجسته مسایل اقتصادی در فرانسه پس از شکست طرح اصلاحات اقتصادی ماتئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در همه پرسی روز یکشنبه، از احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا سخن به میان آورد.وی در مصاحبه ای اختصاصی با لوفیگارو وضعیت ایتالیا را با یونان مقایسه کرد و افزود، ایتالیا از سال ها پیش با بحران اقتصادی مواجه شده است. ساپیر در ادامه به تاثیر منفی اصلاحات اقتصادی انجام گرفته در ایتالیا بر زندگی مردم اشاره کرد و افزود، رد پیشنهاد اصلاحات ماتئو رنتسی در همه پرسی، سقوط احتمالی دولت و به قدرت رسیدن احزاب اروپا ستیز را به دنبال خواهد داشت.

پرس تی وی :گزارشی جدید حاکی است امریکا و انگلیس امکان ارسال محموله‌های کمکی هوایی را به مناطق تحت کنترل معارضان در شهر حلب سوریه بررسی کرده‌اند.روزنامۀ انگلیسی گاردین، یکشنبه نوشت در گفتگوهای مقامات امریکا و انگلیس گزینه‌های مختلفی ازجمله ارسال محموله‌های کمکی با چتر نجات به تروریست‌ها در سوریه، موردبررسی قرار گرفته است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *